Τον λόγο για τον οποίο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχει προβεί ακόμα στην τροποποίηση της Κ.Υ.Α. 568/2019, ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλουν αιτήματα χρηματοδότησης, καθώς και γιατί δεν καθίσταται πλήρης η εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι, ζήτησε να εξηγήσει ο αρμόδιος Υπουργός, με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη βουλή ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, Σωκράτης Βαρδάκης.
Η ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου από την προηγούμενη Κυβέρνηση (ν. 4606/19, άρθρο 14), ήταν η απτή απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ένα ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης για τα νησιά, αφού το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις δεν είναι απλώς ένα “επίδομα”, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει τροποποιηθεί η Κ.Υ.Α. 568/2019 βάσει της οποίας θα επιτραπεί στις επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλλουν αιτήματα χρηματοδότησης.
Είναι γνωστό, μάλιστα, πως έχουν δεσμευτεί 570 εκ. ευρώ για το έργο συνολικά και 156 εκ. ευρώ για το 2019, συνεπώς υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη, τα οποία όμως το Υπουργείο αρνείται, από ότι φαίνεται, να διοχετεύσει.