Απέτυχε, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το energypress, και η δεύτερη νομική κίνηση που έκανε η κυπριακή εταιρεία EuroAsia κατά του διαγωνισμού της «Αριάδνης» για τους Σταθμούς Μετατροπής της ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Κρήτης και Αττικής, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας φέρεται να απέρριψε τη σχετική προσφυγή της εταιρείας.
Την ίδια ώρα όμως οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση, με εντολή του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, και ενέργειες του αρμόδιου υπουργού Κ. Χατζηδάκη, εμμένει στο να θέλει την εταιρεία “μέσα στο έργο”! Παρότι η EuroAsia εκτός του ότι δεν έχει αποδείξει, τεχνικά και οικονομικά το έργο, προσπαθεί να το μπλοκάρει με τις δικαστικές προσφυγές… Η ΝΔ βεβαίως, πολύ πριν γίνει κυβέρνηση, έδειξε ότι στο καλώδιο ήθελε να “παίξει” η συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία κι όχι το ελληνικό δημόσιο…
Δείτε επίσης Η εκλεκτή της ΝΔ εταιρεία επιχειρεί να μπλοκάρει δικαστικά το καλώδιο Κρήτη- Αττική, μόλις εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ!
Τα fake news της διαπλοκής: Πώς ανακάλυψαν… «κυβερνητικό σκάνδαλο» στο καλώδιο της Κρήτης! (εικόνες)
Ο περίεργος ρόλος της Κομισιόν και η υπονόμευση της ενεργειακής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής
Πώς η ΝΔ υπονομεύει και το καλώδιο Κρήτη- Αττική, στηρίζοντας τα συμφέροντα ιδιωτικής εταιρείας!
Του νέου δικαστκού “όχι” είχε προηγηθεί η απόρριψη από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ανάλογης προσφυγής που αφορούσε τον ίδιο διαγωνισμό.
Την Παρασκευή, ωστόσο, συζητήθηκε στο Διοικητικό Εφετείο η Αίτηση Αναστολής που είχε καταθέσει η EuroAsia, με ημερομηνία 29 Ιουλίου, κατά τριών αποφάσεων της ΡΑΕ, οι οποίες απέρριπταν τις προσφυγές της και οδηγούσαν στην ανάδειξη της εταιρείας “Αριάδνη Interconnector” ως project promoter του έργου της διασύνδεσης.
Για την υπόθεση αυτή, η οποία είναι βεβαίως καθοριστική, καθώς θα κριθεί εάν θα σταματήσει ή όχι, κάθε διαγωνιστική διαδικασία μέχρι να ληφθεί απόφαση για την Αίτηση Ακύρωσης που έχει καταθέσει η EuroAsia, οι δύο πλευρές, η ΡΑΕ και η Κυπριακή εταιρεία, έχουν λ΄γες ημέρες περιθώριο για να καταθέσουν υπομνήματα.
Για να γίνει σαφής η αλληλουχία των κινήσεων, ας υπενθυμίσουμε ότι από τις 22 Μαρτίου του 2019 η εταιρεία EuroAsia είχε καταθέσει στο Διοικητικό Εφετείο Αίτηση Ακύρωσης κατά των ίδιων τριών αποφάσεων της ΡΑΕ με τις οποίες ανατέθηκε το έργο στην “Αριάδνη”. Η αίτηση αυτή δεν έχει καν πάρει ακόμα δικάσιμο. Εν τω μεταξύ κατατέθηκε στις 29 Ιουλίου και Αίτηση Αναστολής (έχει, κατά κάποιο τρόπο, χαρακτήρα ασφαλιστικών μέτρων) η οποία συζητήθηκε την Παρασκευή.
Μετά και την απόρριψη της προσφυγής από το ΣτΕ, οι νομικές εκτιμήσεις δεν δίνουν πολλές πιθανότητες ευόδωσης για την Κυπριακή εταιρεία, ωστόσο παραμένει μια σημαντική εκκρεμότητα.
Εν τω μεταξύ, παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός για τους Σταθμούς Μετατροπής πήρε παράταση ενός μηνός, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά, με έντονο ενδιαφέρον από όλους τους μεγάλους κατασκευαστές-προμηθευτές αντίστοιχου εξοπλισμού.
Κι η κυβέρνηση επιμένει σε συνεργασία!
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, από την πλευρά του το υπουργείο Ενέργειας δεν έχει αποκλείσει την προοπτική να υπάρξει συνεννόηση με την Κυπριακή πλευρά, ενώ βρίσκεται σε επαφή και με την Κομισιόν. Έχει ωστόσο καταστήσει σαφές ότι το βασικό κριτήριο για τη λήψη των αποφάσεων είναι η ταχύτατη υλοποίηση του έργου, για το οποίο έχει ενημέρωση και εποπτεία και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης…
Υπό αυτή την έννοια, η μόνη προοπτική συνεννόησης που μένει, φαίνεται ότι είναι να καταβάλλει τα απαιτούμενα χρήματα η Euroasia και να μπεί στο μετοχικό κεφάλαιο της «Αριάδνης». Αυτό όμως δεν δείχνει να θέλει ή να μπορεί να το κάνει η κυπριακή εταιρεία.
Στην ουσία δηλαδή η κυβέρνηση της ΝΔ “σπρώχνει” το έργο σε μια εταιρεία που δείχνει και ότι δεν μπορεί και ότι θέλει, ενώ την ίδια ώρα προσπαθεί να το υπονομεύσει…
Είναι το δεύτερο μεγάλο έργο στην Κρήτη που η νέα κυβέρνηση προσπαθεί να ακυρώσει με τις ενέργειες της, επιχειρώντας παράλληλα να στηρίξει μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Έχει προηγηθεί ο ΒΟΑΚ, για τον οποίο ακύρωσε κάθε διαδικασία και διαγωνισμό που προχώρησε η κυβέρνηση Τσίπρα…
Δείτε σχετικά: ΒΟΑΚ: Πώς η ΝΔ ακυρώνει τους διαγωνισμούς και στήνει σκηνικό διαπλοκής και επιβολής διοδίων!
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα χρονικά περιθώρια για το καλώδιο Κρήτη- Αττική είναι πλέον μικρά. Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου η χώρα μας πρέπει να δηλώσει στην αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν για την νέα λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, εάν θα στηρίξει το έργο Αττική – Κρήτη ως μέρος του συνολικότερου PCI ή αν θα το προχωρήσει ως εθνικό έργο.
Δείτε επίσης ενδεικτικά για το ιστορικό του θέματος
Προς αποβολή από τη διασύνδεση της Κρήτης η προστατευόμενη εταιρεία της Κομισιόν και της ΝΔ
Πώς η ΝΔ υπονομεύει και το καλώδιο Κρήτη- Αττική, στηρίζοντας τα συμφέροντα ιδιωτικής εταιρείας!
Η… ευχή της Κομισιόν για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτη- Αττική
Σταθάκης: Δε θα αφήσουμε την Κρήτη χωρίς ρεύμα- Θα τα βρούμε με την Κομισιόν για το μεγάλο καλώδιο
Από νέες «εξετάσεις» στις Βρυξέλλες η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης
Παρέμβαση της ΡΑΕ για την μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης – Τι ζητά από τους φορείς του έργου
Κατατέθηκε η περιβαλλοντική μελέτη για το καλώδιο Κρήτη- Αττική- Στις αρχές του 2019 ο διαγωνισμός
Ο περίεργος ρόλος της Κομισιόν και η υπονόμευση της ενεργειακής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής
Οι υπηρεσιακοί της Κομισιόν τορπιλίζουν το μεγάλο καλώδιο της Κρήτης!- Ελπίδες σε πολιτική λύση
Κλείνει ο ΑΗΣ Λινoπεραμάτων- Πώς θα καλυφθεί ενεργειακά η Κρήτη μέχρι τη σύνδεση με την Αττική
Κομισιόν: “Πολιτική λύση” για το καλώδιο της Κρήτης- Προνομιακή χρηματοδότηση από το πακέτο Γιουνκέρ