Στη Θεσσαλονίκη έφτασαν τα ξημερώματα τα τέσσερα βαγόνια που αποτελούν τον πρώτο συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης. Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), μεταφέρθηκαν οδικώς από το Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια με δύο νταλίκες και βρίσκονται πλέον στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη.
Ο πρώτος συρμός παρουσιάζεται σήμερα σε ειδική εκδήλωση της Αττικό Μετρό, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
Να σημειωθεί πως, αναμένεται να γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου.
Ο συρμός θα μπορεί να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ. ανά ώρα.
Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Μυλόπουλος «θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου».
Ο ίδιος ανέφερε πως όταν έρθει η ώρα να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο συρμός θα μπορεί -με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς και την απόσταση των σταθμών μεταξύ τους- να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ. ανά ώρα. Η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, «κάτι που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό (σ.σ. συνολικά οι συρμοί θα είναι 18), το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση», όπως επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ και seleo.gr