Σχολιασμός των κατοίκων του κέντρου για την εκδήλωση-συζήτηση του Δήμου για το κυκλοφοριακό:
(Δείτε: Β. Λαμπρινός: Θέλουμε ένα κέντρο χωρίς αυτοκίνητα)
«Το Ηράκλειο είναι η πιο αφιλόξενη πόλη για τους ανάπηρους από όσες έχω γνωρίσει»
(Δήλωση-καταγγελία τυφλής που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στο Ηράκλειο)
Αρκετά μέλη της κίνησης των κατοίκων του κέντρου ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση της Δημοτικής Αρχής για συζήτηση σχετικά με το κυκλοφοριακό της πόλης τη Δευτέρα 6-5-19 στην «Ανδρόγεω». Δεν είχαμε, βέβαια, καμία αυταπάτη σχετικά με τον προεκλογικό χαρακτήρα αυτής της εκδήλωσης. Αυτό, άλλωστε, επισημάνθηκε τόσο από κάποιους εκπροσώπους φορέων –που μίλησαν μετά από τους υπεύθυνους της δημοτικής αρχής- όσο και από πολλούς κατοίκους.
Αρχικά μίλησαν οι υπεύθυνοι του τμήματος κυκλοφορίας και συγκοινωνιών του δήμου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για τα έργα που έγιναν, γίνονται και προγραμματίζονται. Για την αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης είπαν πως από τον Ιούνιο θα ξεκινήσει τη δουλειά ο μελετητής. Σχετικά με το φλέγον θέμα του παρκαρίσματος δόθηκε υπόσχεση (η 3η κατά σειρά!) πως σε λίγες μέρες θα ανοίξει ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα του δήμου για να μπορούν οι μόνιμοι κάτοικοι να κάνουν αιτήσεις για κάρτα στάθμευσης κατά προτεραιότητα σε σημεία ειδικά διαγραμμισμένα. Έχουμε κάποιους ενδοιασμούς σχετικά με το πόσο λειτουργικό θα είναι αυτό το σύστημα κατάθεσης αιτήσεων. Αναμένουμε. Αναφέρθηκε και κάτι άλλο που μας ξένισε πολύ: Για τον διαμοιρασμό των καρτών η παλιά πόλη θα διαιρεθεί όχι σε 7 περιοχές (με λογικό μέγεθος η κάθε μια), όπως είχε προταθεί από το γραφείο της 1ης Δημοτικής Ενότητας, αλλά μόνο σε 3 (με τεράστιο μέγεθος). Αυτό θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα· κάποιοι θα αναγκάζονται να παρκάρουν σε πολύ μεγάλη απόσταση από τα σπίτια τους.
Κατά τα άλλα, τόσο από τους εκπροσώπους συλλόγων επαγγελματιών και άλλων φορέων, όσο και – κυρίως- από τους κατοίκους του κέντρου, ακούστηκαν πλήθος καταγγελιών και αναφορών προβλημάτων. Πολλές από αυτές αφορούσαν ολιγωρίες και καθυστερήσεις των υπηρεσιών του δήμου και αδυναμία αστυνόμευσης. Αναφέρθηκαν θέματα κατάληψης δρόμων από αυτοκίνητα εταιρειών ενοικίασης οχημάτων, υπερφόρτωσης συγκεκριμένων δρόμων του κέντρου λόγω των πρόσφατων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ηχορύπανσης από οχήματα, από καταστήματα διασκέδασης και υπαίθριες συναυλίες, κυκλοφοριακά κ.α. προβλήματα από το ιδιωτικό πάρκινγκ στο κτίριο Σκουλούδη στην οδό Κορωναίου, προνομιακή εξυπηρέτηση επιχείρησης ενοικίασης δωματίων μέσω Airbnb στην οδό Μονής Αγκαράθου, κακή κατάσταση των δρόμων, έλλειψη πεζοδρομίων και κίνδυνοι ατυχημάτων σε συγκεκριμένα σημεία κ.α. Αναφέρθηκαν πλήθος εμπόδια στην κίνηση των ΑμΕΑ (παράνομη κατάληψη της όδευσης τυφλών από τραπεζοκαθίσματα κ.α.), και των μητέρων με παιδικά καροτσάκια. Γενικά εκφράστηκε μεγάλη αγανάκτηση και δυσαρέσκεια.
Επίσης, πέρα από τα συγκεκριμένα προβλήματα, επισημάνθηκε το γεγονός της αδιαφορίας των δημοτικών αρχών της τελευταίας 15ετίας –και επί δημαρχίας Κουράκη και επί δημαρχίας Λαμπρινού- για την προώθηση ενός συνολικού σχεδίου αναβάθμισης της παλιάς πόλης. Αντί γι αυτό, έκαναν αποσπασματικές επεμβάσεις και έργα, κάτι που οδήγησε στη επιδείνωση του προβλήματος. Η ανεμπόδιστη δημιουργία πολλών ιδιωτικών πάρκινγκ σε διάφορα σημεία του κέντρου κατευθύνει εκεί τα Ι.Χ., ακυρώνοντας έτσι τους σχεδιασμούς για περιφερειακή και όχι διαμπερή κίνηση στο κέντρο.
Λίγο πριν το τέλος ο κ. Δήμαρχος πήρε τον λόγο και δήλωσε πως η εκδήλωση γίνεται για να ακουστούν και να καταγραφούν οι απόψεις των κατοίκων, πως θα γίνουν και άλλες συζητήσεις μετά τις εκλογές και πως κάποιες από τις καταγγελίες των κατοίκων είναι δικαιολογημένες.
Η εκδήλωση έκλεισε με μια αίσθηση ασάφειας και αβεβαιότητας και με ένα ερώτημα να εκφράζεται από τους περισσότερους: Γιατί 5 χρόνια τώρα δεν έγινε μία τέτοια συζήτηση με τους πολίτες οργανωμένη από τη Δημοτική Αρχή, αλλά γίνεται 20 μέρες πριν τις εκλογές;