Συνολικά 140 πλοία από τη Γερμανία, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. τόνων, έχουν αγοράσει από το 2015 Έλληνες πλοιοκτήτες, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η αμερικανική εφημερίδα, Wall Street Journal, επικαλούμενη σχετικά στοιχεία της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR).
H παρατεταμένη μείωση των ναύλων και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση του εμπορικού στόλου της Γερμανίας, επισημαίνει η Wall Street Journal.
«Η έλλειψη χρηματοδότησης για τα πλοία και η αδυναμία κάλυψης τόκων και πρωτογενών πληρωμών, είχαν ως αποτέλεσμα μαζικές πωλήσεις γερμανικών πλοίων», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών, Άλφρεντ Χάρτμαν.
Τα δεδομένα της VDR δείχνουν ότι τα υπό γερμανική σημαία πλοία ανέρχονται σήμερα σε 2.400, ενώ ο αριθμός τους το 2012 έφτανε τα 3.800. Όσον αφορά την ολική χωρητικότητα, ο αριθμός της παρουσιάζει μείωση κατά ένα τέταρτο.
«Τα περισσότερα υπό γερμανική σημαία πλοία πήγαν σε πλούσιους σε μετρητά Έλληνες ιδιοκτήτες και ακολούθησαν αγοραστές από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη», σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα.
«Στη χειρότερη περίπτωση, έχουν υπάρξει πωλήσεις πλοίων πενταετίας σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές – διπλάσια από την τιμή scrap ή με 70% έκπτωση», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisors με έδρα τη Νέα Υόρκη, Βασίλειος Καρατζάς, ο οποίος συμμετέχει στην πώληση πολλών γερμανικών πλοίων μέσω διαχειριστών αφερεγγυότητας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ,WSJ