Πολλοί βρίσκονται ήδη στις καλοκαιρινές τους διακοπές. Μάθετε ποια είναι τα δικαιώματά σας όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο, τρένο, λεωφορείο ή πλοίο.
Οι ευρωβουλευτές έχουν εγκρίνει κανόνες σύμφωνα με τους οποίους οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν γεύμα και διαμονή και σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και αποζημίωση, που μπορεί να φτάσει και τα 600 ευρώ, σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης δρομολογίου ή σε περίπτωση που χαθεί κάποια αποσκευή.
Δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών
Οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών έχουν δικαίωμα αποζημίωσης έως και 600 ευρώ σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης τους. Το μέγιστο αυτό ποσό προορίζεται για μεγάλες πτήσεις άνω των 3.500 χιλιομέτρων.
Οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώθηκαν ή έφτασαν αργά δικαιούνται επίσης αποζημίωση, αλλά με ορισμένους περιορισμούς.
Δεν ισχύει για εταιρείες που προσφέρουν εναλλακτική λύση ή σε έκτακτες περιστάσεις, όπως αποφάσεις διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, πολιτική αστάθεια, δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή αν τίθεται κίνδυνος για την ασφάλεια των επιβατών.
Πτήσεις ≤ 1 500 km | Πτήσεις 1 500-3 500km Πτήσεις EU ≥ 1 500 km |
Πτήσεις ≥ 3 500 |
EUR 250 | EUR 400 | EUR 600 |
Το 2014, οι ευρωβουλευτές πρότειναν νέους κανόνες για τη βελτίωση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, αλλά ο νέος κανονισμός συζητείται επί του παρόντος στο Συμβούλιο.
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών για όλους τους τύπους μεταφορών στην ιστοσελίδα “Η Ευρώπη σου“.
ΑΠΕ-ΜΠΕ