«Πολίτες κατά της Ηχορύπανσης»: Αντιφάσεις στην μελέτη που κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση για τον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου

Τις προτάσεις του στη δημόσια διαβούλευση της μελέτης Στρατηγικής Χαρτογράφησης Θορύβου και του αντίστοιχου Σχεδίου Δράσης του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου γνωστοποιεί μέσω επιστολής του προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τον Διοικητή ΥΠΑ, τον Αερολιμενάρχη Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», τον Δήμο Ηρακλείου και την Δημοτική Κοινότητα Νέας Αλικαρνασσού, ο Σύλλογος Για την Ποιότητα Ζωής στο Ηράκλειο «Πολίτες κατά της Ηχορύπανσης».

Στην επιστολή του συλλόγου αναφέρεται αναλυτικά:

Σας απευθύνομε την παρούσα επιστολή με σκοπό να καταθέσουμε τις διαμαρτυρίες μας απέναντι τόσο στην έλλειψη ενημέρωσης του ενδιαφερόμενου κοινού και των φορέων σε θέμα μείζονος σημασίας, για το οποίο μάλιστα προβλέπεται ήδη από ευρωπαϊκές νομοθεσίες η υποχρεωτική δημόσια διαβούλευσή του, όσο και στην ανεπάρκεια και έλλειψη προτάσεων της μελέτης Στρατηγικής Χαρτογράφησης Θορύβου και του αντίστοιχου Σχεδίου Δράσης του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου στη Νέα Αλικαρνασσό.

Ο Σύλλογός μας με την επωνυμία «Πολίτες κατά της ηχορύπανσης Ηρακλείου», σύμφωνα με το καταστατικό του ασχολείται με την προστασία των πολιτών της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου από την ηχορύπανση και από άλλες αιτίες υποβάθμισης της ποιότητας ζωής.

Το θέμα της προκαλούμενης ηχορύπανσης από το αεροδρόμιο Ηρακλείου στη Νέα Αλικαρνασσό, που λειτουργεί από το 1936, βρίσκεται εντός αστικού ιστού, είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ και το δεύτερο σε κίνηση επιβατών σε πανελλήνιο επίπεδο, κατατάσσοντάς το στην κατηγορία «μεγάλα αεροδρόμια» και καθιστώντας τη Νέα Αλικαρνασσό την πιο ηχορυπασμένη περιοχή του Ηρακλείου για σχεδόν 90 έτη, ίσως και σε πανελλήνιο επίπεδο, θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη σοβαρότητα. Η δημόσια διαβούλευση της μελέτης αποτελεί τυχαίο εύρημα του Συλλόγου μας στο διαδίκτυο, ενώ θα περίμενε κανείς το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η εποπτεύουσα αρχή της ΥΠΑ να ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο τρόπο αμελλητί τη Δημοτική Αρχή, το τοπικό Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας της περιοχής μελέτης, τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης, τους φορείς και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη για την έκφραση γνώμης. Κάθε ενέργεια που δεν εξασφαλίζει το δημόσιο διάλογο και την πραγματική διαβούλευση στερείται νοήματος και υπονομεύει την ίδια τη μελέτη.

Όσον αφορά στην μελέτη που κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, επισημαίνουμε τις ακόλουθες ανεπάρκειες και αντιφάσεις :

1. Ο αδιάστατος συντελεστής & λήφθηκε ίσος με 1, δηλαδή το έδαφος θεωρήθηκε πλήρως απορροφητικό, ενώ στην πραγματικότητα είναι ίσος με 0, δεδομένου ότι το έδαφος είναι «σκληρή επιφάνεια» (άσφαλτος, σκυρόδεμα, νερό) και το αεροδρόμιο γειτνιάζει με θάλασσα

2. Η τάξη ανάκλασης λήφθηκε ίση με 1, ενώ στην πραγματικότητα είναι ίση με 0, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο βρίσκεται εντός αστικού ιστού, ο οποίος δημιουργήθηκε πολύ πριν την κατασκευή του αεροδρομίου

3. Η προκαλούμενη ηχορύπανση από άλλες πηγές θορύβου στην περιοχή μελέτης, κυρίως οδική ηχορύπανση, αγνοείται και δεν αθροίζεται στη συνολική ηχητική επιβάρυνση της περιοχής μελέτης

4. Η συνεχής έκθεση των πολιτών της περιοχής μελέτης στον αεροπορικό θόρυβο, ιδιαιτέρως κατά τη διάρκεια Μάιο έως Σεπτέμβριο καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και τη νύχτα, αγνοείται και δε λαμβάνεται υπόψη. 5. Το πρόγραμμα παρακολούθησης του αεροπορικού θορύβου προκειμένου να αξιολογηθεί η ηχητική όχληση που προτάθηκε από το σχέδιο δράσης του 2014, είναι άγνωστο από ποιον και πότε ανατέθηκε, πότε εκπονήθηκε και πού αναρτήθηκαν τα συμπεράσματά του. Οι μετρήσεις του προγράμματος παρακολούθησης δεν αναγράφονται στη μελέτη, παρόλο που αναφέρεται ότι και το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και οι μετρήσεις και τα συμπεράσματά του λήφθηκαν υπόψη στη μελέτη

6. Καμία πρόταση για μείωση του αεροπορικού θορύβου δεν προτείνεται μέχρι την απομάκρυνση του αεροδρομίου, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της περιοχής να εξαναγκάζονται σε διαρκή πολυετή ηχητική επιβάρυνση

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ως Σύλλογος αρμόδιος για θέματα ηχορύπανσης και ποιότητας ζωής, και με δεδομένο ότι η ημερομηνία λήξης της διαβούλευσης δεν είναι απόλυτα δεσμευτική κι ότι δύναται να λάβει παράταση, προτείνουμε : 

α. το τμήμα Προστασίας Περιβάλλοντος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ως εποπτεύουσα αρχή να αναπέμψει τη μελέτη στη μελετητική ομάδα που την εκπόνησε για τις απαραίτητες διορθώσεις και προσθήκες 

και 

β. ο Δήμος Ηρακλείου και η Δημοτική Κοινότητα Νέας Αλικαρνασσού να φέρουν το θέμα προς συζήτηση άμεσα στα συμβούλιά τους, επειδή μέχρι και σήμερα ουδεμία επί της ουσίας διαβούλευση και απόφαση δεν έχει ληφθεί

Είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινίσεις

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί