Παρά τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης ενέκρινε κατά πλειοψηφία το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ και της ΤΕΡΝΑ για τη δημιουργία γραμμής εναέριας μεταφοράς υψηλής τάσης 150kV από τα Χανιά μέχρι τη Δαμάστα, συνολικού μήκους 101,3 km δια μέσου και εντός των ορίων των Δήμων Χανίων, Αποκορώνου, Ρεθύμνης, Αμαρίου, Μυλοποτάμου και Μαλεβιζίου. Η επιτροπής μόνο εξέφρασε την “ευχή” για υπογειοποίηση της γραμμής πλησίον δομημένων περιοχών…
Στον αντίποδα ο Μιχάλης Χαιρετάκης, από την παράταξη του Σπύρου Δανέλλη, κατέθεσε πρόταση μαζί με την Περιφερειακή σύμβουλο Λασιθίου και μέλος της επιτροπής Μαρία Βάρδα, εκ μέρους της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης του Περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης “Η Κρήτη μας αλλιώς”. Η πρόταση έλεγε ξεκάθαρα ότι ως Επιτροπή Περιβάλλοντος δεν συμφωνούμε με την εναέρια διασύνδεση και προτείνουμε να εξεταστεί μόνο η υπογειοποιημένη ή η υποθαλάσσια διασύνδεση.
Η πρόταση Χαιρετάκη τέθηκε σε ψηφοφορία και μειοψήφησε.
Ανάλογη θέση κατέθεσε με επιστολή του ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Παύλος Πολάκης, διαφωνώντας με την εναέρια γραμμή, ενώ εκπρόσωποι του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν παρόντες και υποστήριξαν την υπογειοποίηση ή την υποθαλάσσια διασύνδεση.
Η απόφαση αυτή προκάλεσε έντονες διαμαρτυρίες από τους εκπροσώπους των πολιτών.
Δείτε την ανακοίνωση του προέδρου της επιτροπής, αντιπεριφερειάρχη Ν. Ξυλούρη, που εισηγήθηκε την απόφαση που προκαλεί αντιδράσεις.
“Κατά τη συνεδρίαση, η Επιτροπή εξέτασε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Γραμμή Μεταφοράς Υψηλής Τάσης 150kV Χανιά – Δαμάστα, συνολικού μήκους 101,3 km δια μέσου και εντός των ορίων των Δήμων Χανίων, Αποκορώνου, Ρεθύμνης, Αμαρίου, Μυλοποτάμου και Μαλεβιζίου, με φορέα την εταιρεία ΑΔΜΗΕ ΑE» και αποφάσισε κατά πλειοψηφία σύμφωνα με την πρόταση του Προέδρου. Κατά την εισήγησή του, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Πρόεδρος της Επιτροπής ανέφερε ότι «το έργο πρέπει να γίνει, αλλά με διαφορετικό σχεδιασμό. Καλούμε τον φορέα του έργου, τον ΑΔΜΗΕ ΑΕ, να τεκμηριώσει τη σκοπιμότητα υλοποίησης της γραμμής μεταφοράς, να εξετάσει τη δυνατότητα υλοποίησης των εναλλακτικών λύσεων που έχουν προταθεί και να μας υποβάλει τεκμηρίωση με τεχνικούς όρους, για κάθε λύση υλοποίησης του έργου (εναέρια, υπόγεια, υποθαλάσσια). Βασική προϋπόθεση για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας είναι η υπογειοποίηση της γραμμής πλησίον δομημένων περιοχών.»”