Μέσα στον Απρίλιο πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα εκπαιδευτικών, αποσπασμένων στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου (ΔΠΕΛ) στο πλαίσιο υλοποίησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 με τίτλο «Αποτελεσματική Ηγεσία με τη Συμβολή των ΤΠΕ για Εκπαίδευση με Ανοιχτούς Ορίζοντες». Έτσι από τις 21 έως τις 28 Απριλίου ο κ. Γιώργος Μαμάκης, Δ/ντής Εκπαίδευσης της ΔΠΕΛ, η κ. Κρυσταλένια Λιανά, Υπεύθυνη Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, η κ. Αθηνά Αργυρίου με αρμοδιότητες στην οικονομική διαχείριση του προγράμματος και η κ. Αριστέα Παπαμιτσάκη, μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος, βρέθηκαν στην Μάλτα για την παρακολούθηση του σεμιναρίου «Essentials of Project Management- Give PLUS to your institution with qualitative standards of PMI – Οι βάσεις της διαχείρισης έργου-Δώστε αξία στον οργανισμό σας με ποιοτικά πρότυπα PMI» από τον εκπαιδευτικό φορέα «New Horizons Malta».
Το συγκεκριμένο σεμινάριο εντάσσεται στην υλοποίηση του 1ου στόχου του προγράμματος και συγκεκριμένα στη Διεθνοποίηση της ΔΠΕ Λασιθίου αλλά και μέσω αυτής, των Σχολικών Μονάδων της αρμοδιότητάς της.
Το σεμινάριο εμπλούτισε τις γνώσεις των συμμετεχόντων στον αποτελεσματικό σχεδιασμό ενός project και στη σύνταξη μιας καλής πρότασης με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων διαχείρισης. Πολύ σημαντικές ήταν οι πληροφορίες για την επιτυχή υλοποίηση, τη διαχείριση οικονομικών και διοικητικών θεμάτων και την αξιολόγηση ενός project. Επίσης γνωρίστηκαν με άλλους συμμετέχοντες από την Ρουμανία, την Ιταλία και τη Μάλτα, διευρύνοντας στην πράξη το δίκτυο ευρωπαϊκών επαφών της ΔΠΕΛ ώστε να ερευνήσουν τη δυνατότητα μελλοντικής συνεργασίας μαζί τους. Παρακολούθησαν παρουσιάσεις, ήρθαν σε επαφή με διάφορα εργαλεία και μεθόδους για την διαχείριση ενός project από την συγγραφή μέχρι την υλοποίησή και την αξιολόγησή του, εργάστηκαν ομαδικά, αντάλλαξαν απόψεις, ενημερώθηκαν γενικά για διάφορες κατηγορίες ευρωπαϊκών προγραμμάτων εντός της «ομπρέλας» του Erasmus αλλά και πέρα από αυτό, παρουσίασαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας και δοκιμάσαμε παραδοσιακά προϊόντα από τις χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα προκειμένου να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό κάθε χώρας.
Στον ελεύθερο χρόνο μας περιπλανήθηκαν στα γραφικά μεσαιωνικά στενά των ιπποτών στη Βαλέτα, στην Μεντίνα, στη Ραμπάτ αλλά και στη σύγχρονη πόλη του Σεντ Τζούλιαν, περιηγηθήκαμε στα πιο σημαντικά αξιοθέατα της Μάλτας και ανεβήκαμε σε φρούρια. Επισκέφτηκαν το κοντινό νησί Γκότζο, δοκιμάσαμε τοπικές γεύσεις και άκουσαν ζωντανή μουσική.
Η κινητικότητα στη Μάλτα ήταν μια εξαιρετική εμπειρία από κάθε άποψη. Οι γνώσεις στη σύνταξη, διαχείριση και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων θα βοηθήσουν συνολικά τη ΔΠΕΛ και κατ’ επέκταση τις Σχολικές Μονάδες της αρμοδιότητάς της να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους, να εκσυγχρονιστούν, να αναπτυχθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να αποκτήσουν ευρωπαϊκή κουλτούρα και να ωφεληθούν συνολικά από τις δυνατότητες ανάπτυξης που προσφέρουν τέτοια προγράμματα σε οργανισμούς και Σχολικές Μονάδες.