“Δεν τα ξέρουν καλά οι καταναλωτές”
Επί 26 λεπτά και 39 δευτερόλεπτα ο υπουργός Ακρίβειας, Κώστας Σκρέκας, απευθυνόταν στους πολίτες υποτιμώντας τη νοημοσύνη τους για την ακρίβεια στην αγορά και αποθεώνοντας την κυβέρνηση γιατί έκανε μια εφαρμογή, την e-katanalotis.
«Το υπουργείο άνοιξε τα ματάκια στον κόσμο» για τις τιμές με το e-katanalotis είπε κομπορρημονώντας σε συνέντευξή του στο Open, προτείνοντας στους καταναλωτές ένα απίστευτο σύστημα για να προσπαθήσουν να μειώσουν τα χρήματα που πληρώνουν στα σούπερ μάρκετ καθώς η κυβέρνηση δεν θέλει να κάνει τίποτε απολύτως για την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια.
Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία της νέας προκλητικής εμφάνισης του υπουργού Ανάπτυξης.
Ο Κώστας Σκρέκας ξεκίνησε να περιπαίζει τους πολίτες αναφέροντας όσον αφορά την εκρηκτική άνοδο των τιμών ότι υπάρχουν τρεις παράγοντες που παίζουν ρόλο και συγκεκριμένα:
-Η αίσθηση του καταναλωτή (αίσθηση και όχι πραγματικότητα κατά την κυβέρνηση Μητσοτάκη)
-Η τάση της αγοράς όπως αποτυπώνεται από την ΕΛΣΤΑΤ και την Eurostat
-Η αποσπασματική αποτύπωση κάποιων στοιχείων
Στη συνέχεια πέταξε την απίστευτη αμπελοφιλοσοφία: «Στο σύνολο της κατηγορίας ενός προϊόντος χρειάζεται πιο επιστημονική μέθοδος για να δεις πού πάει η αγορά».
Και κάπως έτσι άρχισε να αποθεώνει την εφαρμογή e-katanalotis με την οποία το υπουργείο «άνοιξε τα ματάκια στον κόσμο».
Παρουσιάζοντας την εφαρμογή, παραδέχθηκε μάλλον εν αγνοία του, ότι ο υπουργός Ανάπτυξης είναι απλώς ένας σχολιαστής των τιμών της αγοράς.
Και αυτό γιατί ο Κώστας Σκρέκας παρουσίασε ως μεγάλο επίτευγμα της κυβέρνησης μόνο και μόνο την καταγραφή της αισχροκέρδειας που υπάρχει στην αγορά με τις τιμές λέγοντας:
«Αυτή την απόκλιση (σ.σ στις τιμές ίδιων προϊόντων) τη γνωρίζει ο καταναλωτής με το e-katanalotis που έκανε η κυβέρνησή μας, με τη διαφάνεια που έχουμε διασφαλίσει».
Στη συνέχεια και στο πλαίσιο της αποθέωσης του e-katanalotis έφερε ως παράδειγμα πάνες που στην πιο φτηνή αλυσίδα πωλούνται προς 7,96 ευρώ και στην πιο ακριβή προς 14,42 ευρώ.
Στην ερώτηση που δέχθηκε γιατί υπάρχει για ένα ίδιο προϊόν αυτή η τεράστια απόκλιση, ο υπουργός Ανάπτυξης σόκαρε με την απάντησή του:
«Το πουλάει ακριβότερα για διάφορους λόγους που δεν ενδιαφέρουν αυτή τη στιγμή».
Στη συνέχεια ο Κώστας Σκρέκας άφησε ενεούς όσους πολίτες τον παρακολουθούσαν καθώς εμφανίστηκε έκπληκτος στην αναφορά των δημοσιογράφων για τα υπερκέρδη των σούπερ μάρκετ. «Έχουν υπερκέρδη τα σούπερ μάρκετ;» απάντησε ο υπουργός Ανάπτυξης και συνέχισε να περιπαίζει τους πολίτες λέγοντας: «θα είχαν υπερκέρδη εάν δεν βάζαμε το πλαφόν».
Ο Κώστας Σκρέκας στη συνέχεια έδωσε ρέστα προτείνοντας στους πολίτες τι πρέπει να κάνουν για να επιτύχουν μείωση κατά 10-15% στις τιμές. Μια πραγματικά πρωτότυπη πρόταση… και συγκεκριμένα:
«Μπαίνεις μέσα στο e-katanalotis πριν φύγεις από το σπίτι σου, κάνεις τη λίστα με τα προϊόντα που θέλεις να αγοράσεις, τσεκάρεις σε ποιο σούπερ μάρκετ μπορείς να τα αγοράσεις φθηνότερα και μπορεί να γλιτώσεις και 10 και 15%. Δεν τα ξέρουν καλά οι καταναλωτές».
Μόνο που ο αρμόδιος υπουργός κάνει ότι δεν ξέρει καλά ότι δεν υπάρχει σούπερ μάρκετ που να έχει φθηνότερες τιμές σε όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα αλλά σε ορισμένα.
Εν ολίγοις, η μοναδική πιθανότητα να επιτύχει ένα καταναλωτής μείωση από 10 έως 15% στο καλάθι του, θα πρέπει να κάνει γύρα σε όλα τα σούπερ μάρκετ και να αγοράζει από το καθένα το φθηνότερο προϊόν.