Σε συνάντηση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών καλεί η ΕΛΜΕ Ηρακλείου

Επιστολή δημοσιεύει η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, μέσω της οποίας προσκαλεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε κοινή συνάντηση στο 3ο Λύκειο Ηρακλείου την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου στις 7 το απόγευμα, ώστε να συζητηθούν ζητήματα της παιδείας.

Στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ αναφέρεται:

Το Δ.Σ ΤΗΣ ΕΛΜΕ  Ηρακλείου απευθύνει αγωνιστικό  χαιρετισμό σε όλους τους μαθητές του νομού μας και καλεί τους εκπροσώπους τους σε μια ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ μαθητών-γονέων και   εκπαιδευτικών  τη Δευτέρα 20 Φλεβάρη στο 3ο ΓΕΛ.

Στόχος της συνάντησης είναι  να συζητήσουμε τα φλέγοντα ζητήματα της παιδείας,   όπως  είναι τα θεσπισμένα  αντιεκπαιδευτικά μέτρα που πολλαπλασιάζουν  τους μορφωτικούς φραγμούς (πχ Τράπεζα Θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ΕΒΕ κλπ), ο αυξημένος αριθμός των μαθητών στο τμήμα,  η αδιοριστία, τα πολλαπλά κενά,  η έλλειψη της  ενισχυτικής διδασκαλίας και  της  πρόσθετης διδακτικής στήριξης,  κάλυψης των αναγκών της ειδικής αγωγής  και  της ψυχικής υγείας των παιδιών, αλλά και  τα οξυμμένα κτιριακά προβλήματα.

Τα προβλήματα αυτά -που επιβεβαιώνουν τη δραματική υποχρηματοδότηση της παιδείας και αυξάνουν τις κοινωνικές ανισότητες στη γνώση  για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων –είναι άρρηκτα δεμένα με τα  αντιλαϊκά μέτρα ενάντια στα εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αλλά  και  ενάντια στις βασικότερες κατακτήσεις του λαϊκού κινήματος στο χώρο της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, την περίοδο αυτή η κυβέρνηση επιδιώκει να επιβάλει τα πιο σκληρή πολιτική  της αποδόμησης των βασικότερων  μορφωτικών και  εργασιακών κατακτήσεων στο χώρο της εκπαίδευσης με το αντιδραστικό μέτρο της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Πρόκειται για ένα μέτρο που στόχο έχει, ουσιαστικά,  την κατάργηση του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και την εισαγωγή Ιδιωτικο-οικονομικών κριτηρίων στη λειτουργία του σχολείου. Γιατί, μέσω αυτής, κατηγοριοποιούνται τα σχολεία σε κοινωνικές ζώνες, ανάλογα με την επίδοση των μαθητών, διαφοροποιούνται τα προγράμματα σπουδών και πολλαπλασιάζονται οι κοινωνικές ανισότητες στη γνώση, έτσι ώστε η μόρφωση να μετατραπεί σε αποκλειστικό προνόμιο των ολίγων εχόντων και κατεχόντων.

Στο ίδιο πλαίσιο,  μέσω της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, κατηγοριοποιούνται και οι  εκπαιδευτικοί, χάνουν τη σταθερή εργασία και την οργανική θέση τους και ταυτόχρονα την παιδαγωγική ελευθερία τους, το αναφαίρετο δικαίωμά τους δηλ  να δρουν ως δάσκαλοι και να σκέπτονται  ελεύθερα και δημιουργικά ως επιστήμονες. Μετατρέπονται σε απλούς διεκπεραιωτές  μιας τυπικής διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει την αφυπνιστική λειτουργία του δασκάλου και  του παιδαγωγού.

Απέναντι σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική που θέλει να  οδηγήσει  τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στο μορφωτικό περιθώριο και να καταργήσει τα θεμελιώδη εργασιακά και παιδαγωγικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, οι φορείς του μαθητικού και εκπαιδευτικού κινήματος οφείλουν να συγκροτήσουν ένα ενωτικό μέτωπο ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ και αγώνα με κεντρικό στόχο:

Ø Την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της ΕΒΕ

Ø Την ανατροπή όλου του  αντιλαϊκού πλαισίου της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ

Ø Την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών

Ø Τη μείωση του αριθμού των μαθητών  ανά τμήμα στους 20 μαθητές

Ø Την λειτουργία των θεσμών της ενισχυτικής  και πρόσθετης διδασκαλίας, ώστε να μην αναγκάζονται οι μαθητές να καταφεύγουν στην παραπαιδεία

Ø Την κάλυψη όλων των αναγκών της σχολικής στέγης και την αντισεισμική θωράκιση των κτιρίων

Ø Τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων της υγειονομικής προστασίας των σχολείων

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί