Ανακοίνωση μέσω της οποίας καταδικάζει την τηλεκπαίδευση εξέδωσε η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου, στην οποία αναφέρει:
Η υποκριτική «μέριμνα» του ΥΠΑΙΘ είναι μία ακόμα επικοινωνιακή φούσκα
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.
Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.
Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:
• Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;
• Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;
• Οποίος έχει στοιχειώδη επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία γνωρίζει ότι είναι πρακτικά αδύνατον να ψηφιοποιηθεί και να προσαρμοστεί για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης το εκπαιδευτικό υλικό μέσα σε 24 ώρες. Ειδικά όταν ζητά το υπουργείο αυτή η διαδικασία να γίνει Κυριακή είναι εξοργιστικό. Εκτός αν το υπουργείο θεωρεί εκπαιδευτική διαδικασία την τηλεαπασχόληση των μαθητών που το πιθανότερο είναι εκείνη την ώρα να «χαζεύουν» τα χιόνια από το παράθυρο του σπιτιού.
• Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων; • Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;
• Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;
Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που ακόμα και σήμερα υπάρχουν κενά στα σχολεία και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.
Τέλος, τονίζουμε ότι το σπίτι που ζούμε με την οικογένειά μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι/ες να έχουμε η να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης για τεχνικούς ή για παιδαγωγικούς λόγους δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.
ΕΛΜΕ Ηρακλείου: Καταδικάζουμε το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της τηλεκπαίδευσης
ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
• Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ WEBEX ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΝΑ ΣΥΚΛΑΛΥΨΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
• Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
• ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
• Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, όχι μόνο δεν στοχεύει στη στήριξη των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, αλλά αδιαφορεί αν οι μαθητές/τριες έχουν εξοπλισμό ή γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο, αν τα νοικοκυριά μπορούν να ανταπεξέλθουν στο τεράστιο κόστος, αποκλείοντας τους έτσι από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η κυβέρνηση της ΝΔ–με την αντιδημοκρατική , αντιπαιδαγωγική και αυταρχική απόφασή της για την εφαρμογή της τηλε-διδασκαλίας – υπονομεύει τα θεμελιώδη μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Προσβάλλει ξανά τις εργασιακές, μορφωτικές και συλλογικές δημοκρατικές κατακτήσεις μας , αποστέλλοντας-κατά τη διάρκεια της αργίας της Κυριακής- email στα σχολεία, μέσω του οποίου καλεί τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν από τη Δευτέρα το αντιεκπαιδευτικό μέτρο του webex(!) λόγω κακοκαιρίας..
Η κυβέρνηση -που χαρίζει πλουσιοπάροχα πολλά δις στο επιχειρηματικό και τραπεζικό κεφάλαιο τηρεί μια στυγνά αντιλαϊκή πολιτική υποχρηματοδότησης ακόμη και των βασικών αναγκών της εκπαίδευσης, όπως είναι η θέρμανση, οι κατάλληλες κτιριακές υποδομές, η κατοχύρωση των αναγκαίων συνθηκών ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία . Στην προσπάθειά της να συγκαλύψει αυτή την αντιδραστική πολιτική της δραματικής υποχρηματοδότησης των λαϊκών μορφωτικών αναγκών – επιλέγει ξανά –με τη γνωστή της μέθοδο του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν»- την κατάργηση της διά ..ζώσης λειτουργίας των σχολείων, στερώντας από τους μαθητές το αναφαίρετο δικαίωμα της ζωντανής διδασκαλίας, μετατρέποντας το μάθημα σε …παράσταση τηλε-μετάδοσης πληροφοριών και ακυρώνοντας την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Εξάλλου η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές , σε συνθήκες κακοκαιρίας και όχι μόνο, είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη . Επίσης κάποιοι μαθητές δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και σύνδεση με αποτέλεσμα να μην μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι, γεγονός που εντείνει την ταξικότητα.
Δηλώνουμε ότι το αντιλαϊκό μέτρο της τηλεκπαίδευσης που εφαρμόστηκε στη μακρά περίοδο της καραντίνας απέδειξε στην πράξη τις τραγικές επιπτώσεις του σε όλο το φάσμα της μορφωτικής διαδικασίας, τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα την εκπαιδευτική λειτουργία και αφήνοντας ανεξίτηλο το μαύρο στίγμα του σε τρεις γενιές μαθητών, συσσωρεύοντας μαθησιακά και γνωστικά κενά, αλλά και προβλήματα ψυχικής υγείας που αποτυπώνονται καθημερινά στη σχολική πράξη. Τα προβλήματα αυτά εκδηλώνονται στο κοινωνικό τοπίο της φτώχειας, ακρίβειας, και λαϊκής εξαθλίωσης, έτσι ώστε να επιβεβαιώνεται στην πράξη ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής αποτελεί η πλήρης απογύμνωση του λαού από τα θεμελιώδη δικαιώματα της παιδείας, της υγείας, της αξιοπρεπούς διαβίωσης
Τονίζουμε ότι κανείς εκπαιδευτικός ΔΕΝ είναι υποχρεωμένος να μετατρέψει το σπίτι του σε…χώρο τηλε-διδασκαλίας. Η κυβέρνηση -που καταργεί τις συνθήκες μάθησης και της δια ζώσης διδασκαλίας και με αυταρχικό τρόπο απαιτεί τη χρήση του αντιπαιδαγωγικού webex – είναι υπόλογη έναντι των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνουμε ότι το κράτος οφείλει να διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα των συναδέλφων.
Με δεδομένη την κατηγορηματική αντίθεσή μας στο αντιπαιδαγωγικό μέτρο του webex, ενημερώνουμε τους συναδέλφους τα εξής:
➢ Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, εφόσον αυτά είναι επαρκώς εξοπλισμένα και με δεδομένο ότι είναι κατοχυρωμένη η ασφαλής μεταφορά των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
➢ ΣΕ ΟΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, για λόγους ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΘΕΙ
➢ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ή οποιαδήποτε αδυναμία χρήσης τους , σε καμία περίπτωση, ΔΕΝ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ
• ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ WEBEX
• ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΩΝ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
• ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΖΩΝΤΑΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ.