Στη Βουλή το ζήτημα με Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής
Την αναγκαιότητα καθολικής εφαρμογής στην Κρήτη του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, αναδεικνύει με την κατάθεση Ερώτησης προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή 23 ακόμη Βουλευτών.
«Η σπουδαιότητα ενίσχυσης και στήριξης της δυναμικότητας της περιφερειακής οικονομίας της Κρήτης, αλλά και η αναγκαιότητα στήριξης των μόνιμων κατοίκων του νησιού, έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις πληθωριστικές πιέσεις, θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Δυστυχώς όμως, για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, τα αυτονόητα είναι αδιανόητα. Γι’ αυτό και καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει σε μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων, μεταξύ των οποίων και το σε ποια στοιχεία στηρίζεται η επιλογή του, να μην ενταχθούν στο μέτρο τα νοικοκυριά της Κρήτης.».
Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτή που θεσμοθέτησε το μηχανισμό του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.), έναν μηχανισμό ευέλικτο και με δυναμικό χαρακτήρα, για να μπορεί να προσαρμόζεται σε ειδικές συνθήκες. Παρόλα αυτά, η ΝΔ δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις αλλά και στις ανάγκες που προκύπτουν από τις διαρκώς μεταβαλλόμενες οικονομικές συγκυρίες που επιβάλουν την καθολική επέκταση του μέτρου και σε περιοχές που αρχικώς εξαιρέθηκαν μεταξύ των οποίων και η Κρήτη. Υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τροποποίησε διατάξεις του νόμου επεκτείνοντας το μέτρο, μεταξύ άλλων, και σε ωφελούμενες επιχειρήσεις με έδρα την Κρήτη, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένες επαγγελματικές δραστηριότητες. Ήταν επίσης σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνέχιζε να τροποποιεί τον νόμο προκειμένου να αρθούν αδικίες που παρουσιάζονταν κατά την πορεία υλοποίησής του. Αντίθετα, η κυβέρνηση της ΝΔ χρειάστηκε δύο χρόνια για την κωδικοποίηση, χωρίς όμως να επιφέρει τις αναγκαίες τροποποιήσεις που θα λάμβαναν υπόψιν τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, είχε δηλώσει ότι η εφαρμογή του Μ.Ι. για τους επιβάτες της Κρήτης θα αποτελούσε στοιχείο αξιολόγησης στο πλαίσιο αναθεώρησης του νόμου, σύμφωνα και με σχετική μελέτη που ανατέθηκε στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών. Τελικά, στο μέτρο δεν εντάχθηκαν οι επιβάτες της Κρήτης χωρίς όμως να προκύπτουν από την αιτιολογική έκθεση τα δεδομένα πάνω στα οποία στηρίχθηκε η απόφαση αυτή.
Γι’ αυτό και ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό σχετικά με:
1) Σε ποια στοιχεία στηρίζεται η επιλογή να μην ενταχθούν τα νοικοκυριά με μόνιμη κατοικία στη νήσο Κρήτης στο μέτρο του Μ.Ι.;
2) Υφίσταται όντως μελέτη του Κ.Ε.Π.Ε. αναφορικά με την εφαρμογή του μέτρου του Μ.Ι.; Τι συγκεκριμένα προβλέπει η εν λόγω μελέτη αναφορικά με την εφαρμογή του μέτρου του Μ.Ι. στην Κρήτη;
3) Είναι ισοδύναμο το κόστος επιβάτη και εμπορεύματος Κρήτης που διασχίζει τη διαδρομή με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς με το κόστος της διαδρομής που διασχίζει ένας επιβάτης για την ίδια απόσταση με μέσα χερσαίας μεταφοράς;
4) Σχεδιάζεται η επέκταση του μέτρου ούτως ώστε δικαιούχοι του Α.ΝΗ.ΚΟ. να είναι και νοικοκυριά που κατοικούν μόνιμα στην Κρήτη;
5) Σχεδιάζεται η επέκταση του μέτρου ούτως ώστε δικαιούχοι του Α.ΝΗ.ΚΟ. να είναι οι επιχειρήσεις που έχουν την κύρια δραστηριότητά τους στην Κρήτη ανεξαρτήτως της επαγγελματικής δραστηριότητας που ασκούν;