Ανακοίνωση για τη σύσκεψη του Δήμου Ηρακλείου για την ανέγερση του νέου δικαστικού μεγάρου και την αξιοποίηση του χώρου του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», εξέδωσε το ΚΚΕ Ηρακλείου.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται:
Στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στον Δήμο Ηρακλείου σχετικά με την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και την αξιοποίηση του χώρου του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», παραβρέθηκαν το μέλος της ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ και βουλευτής Ηρακλείου Μ. Συντυχάκης και ο δημοτικός σύμβουλος τη «Λαϊκής Συσπείρωσης» Δήμου Ηρακλείου Μ. Κασαπάκης.
Για την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου (Δ.Μ.Η.)
Από την συζήτηση για το νέο Δικαστικό Μέγαρο επιβεβαιώθηκε για άλλη μία φορά, η απόλυτη ταύτιση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ-ΜΕΡΑ25, των δημοτικών τους Παρατάξεων, της δημοτικής Αρχής Ηρακλείου και του Περιφερειάρχη Κρήτης για την παράδοση, τόσο του νέου Δ.Μ.Η. όσο και του φιλέτου του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκη» στους ιδιώτες επενδυτές είτε με συμβάσεις παραχώρησης είτε με ΣΔΙΤ.
Άλλωστε, όλοι τους ομονοούν, ψηφίζουν σε Βουλή, περιφερειακά και δημοτικά συμβούλια και υλοποιούν τη στρατηγική της καπιταλιστικής ανάπτυξης, που θέλει αεροδρόμια, λιμάνια, ελεύθεροι χώροι, βουνά, αιγιαλοί, κ.λ.π. – περιουσία του ελληνικού λαού – να παραδοθούν στο μεγάλο κεφάλαιο, για να βρουν διέξοδο τα λιμνάζοντα κεφάλαια, να αυξήσουν και να εξασφαλίσουν την κερδοφορία τους.
Η συζήτηση για το νέο Δ.Μ.Η. αποδείχτηκε άκρως αποπροσανατολιστική, καθώς το μόνο ζήτημα που τέθηκε, ήταν η ανάγκη να διαχωριστεί η κατασκευή του νέου Δ.Μ.Η. (ώριμη μελέτη), από το ενιαίο έργο που επιλέγει η κυβέρνηση, εντάσσοντας και το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων και τις επισκευές του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, που οδηγεί ουσιαστικά στην ακύρωση της ανέγερσης του πρώτου.
Παρ’ όλα αυτά, μόνο το ΚΚΕ ανέδειξε, ότι η κυβέρνηση δεν κάνει απλά λάθος επιλογή, αλλά σκόπιμη, συνειδητή επιλογή εντάσσοντας σε ένα ενιαίο έργο πολλά έργα μαζί, υλοποιώντας την υπόδειξη – απαίτηση κατασκευαστριών εταιριών για λύση «πακέτο», για να διαπραγματευτούν με ευνοϊκότερους όρους για εκείνες, την κατασκευή και διαχείριση των δικαστικών μεγάρων, ως ενιαίο έργο.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ ήταν ο μόνος που εκτός από το παραπάνω, ανέδειξε το απαράδεκτο καθεστώς της ανέγερσης του με ΣΔΙΤ, από την οποία κερδισμένοι θα βγουν οι ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι το μόνο που προσδοκούν είναι τα κέρδη τους, και μάλιστα αναλαμβάνοντας όχι μόνο την κατασκευή, αλλά και τη μελέτη, τη λειτουργία, τη συντήρηση και εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων, ώστε να επιτύχει την απόσβεση και την επιθυμητή απόδοση των κεφαλαίων που επένδυσε. Χαμένοι θα είναι οι εργαζόμενοι των Δικαστηρίων (υπάλληλοι, δικαστές, δικηγόροι), και συνολικά ο λαός που θα κληθεί να βάζει το χέρι στην τσέπη για να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες που παρέχει ο ιδιώτης (Πάρκινγκ, κυλικεία, κ.ο.κ.)
Το έργο χρειάζεται άμεσα να προχωρήσει, με διασφάλιση της αποκλειστικής χρηματοδότησης από το κράτος (κατασκευή-λειτουργία) χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις στους πολίτες. Επιπλέον, τα σημερινά ιστορικά κτίρια στην οδό Δικαιοσύνης (υφιστάμενο Δ.Μ.Η., Αστυνομίας, Ειρηνοδικείο) θα πρέπει να αξιοποιηθούν, καλύπτοντας υπαρκτές λαϊκές ανάγκες (χώροι ψυχαγωγίας, τέχνης, στέγαση δημοσίων υπηρεσιών, κ.ά.). Καμία σκέψη για ιδιωτική εκμετάλλευση και εμπορικά πολυκαταστήματα στην λογική του open mall του κέντρου του Ηρακλείου.
Για την αξιοποίηση του χώρου του σημερινού αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης»
Ο βουλευτής, ανέδειξε τις διαχρονικές ευθύνες ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ που από κοινού ψήφισαν το 3ο μνημόνιο επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που προέβλεπε το ΤΑΙΠΕΔ και την υποθήκευση για 99 χρόνια της περιουσίας του ελληνικού λαού.
Σήμερα τσακώνονται σε «ξένο αχυρώνα», αποσιωπώντας την αντιλαϊκή πολιτική που νομοθετούν σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Αυτή είναι η ανάπτυξη που επαγγέλλονται : Όλα στους επιχειρηματικούς ομίλους για την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητά τους. Με αυτή την πολιτική αντικειμενικά και το αεροδρόμιο θα πάρει το ίδιο δρόμο του Ελληνικού (στα χέρια του ομίλου Λάτση) και της βάσης Γουρνών.
Η θέση για μελετητική βοήθεια από το ΤΑΙΠΕΔ είναι εκ του πονηρού, διότι ο ρόλος και τα καθήκοντά του είναι η ιδιωτικοποίηση των φιλέτων – περιουσία του ελληνικού λαού. Το ίδιο και η εναλλακτική λύση για μελέτη με ΕΣΧΑΔΑ ή με τον νέο επενδυτικό νόμο, αφού και τα δύο, δηλαδή είτε με παρέμβαση του δημοσίου να παραδοθεί σε ιδιώτη επενδυτή είτε με απευθείας ανάθεση, οδηγεί στο ίδιο αποτέλεσμα, όλα στο μεγάλο κεφάλαιο και σε βάρος των λαϊκών αναγκών.
Άλλωστε, η εμπειρία της μελέτης για τη Βάση Γουρνών μέσω ΕΣΧΑΔΑ, που προβλέπει ΚΑΖΙΝΟ, άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, «πετάει» έξω τις υφιστάμενες σχολικές μονάδες (Γυμνάσιο – Λύκειο, Μουσικό, Καλλιτεχνικό, κ.λ.π.) και αποκλείει κάθε δραστηριότητα και πρόσβαση για το λαό, βγάζει μάτι.
Το ΚΚΕ, είναι κάθετα αντίθετο με οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης του «Ν. Καζαντζάκης», κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας. Άμεσα, να φύγει από τα χέρια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του ΤΑΙΠΕΔ. Να αποδεσμευτεί ο χώρος από την δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕΠ για την χρηματοδότηση κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Επίσης το ΚΚΕ είναι το μόνο που ανέδειξε τους κινδύνους από την πιθανή αξιοποίηση μέρους του αεροδρομίου ως στρατιωτική βάση, που με την πολιτική εμπλοκής που ακολουθεί διαχρονικά η χώρα μας, μας καθιστά στόχο στρατιωτικών αντιποίνων. Καμία επομένως αξιοποίηση για ΝΑΤΟικούς σκοπούς.
Το ΚΚΕ, για την αξιοποίηση του χώρου του αεροδρομίου που θα απελευθερωθεί μετά την μεταφορά του στο Καστέλλι, έχει ως βασικό κριτήριο την ανάγκη να καλυφθούν οι ολοένα αυξανόμενες ανάγκες του λαού της Νέας Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της Κρήτης και όχι για τις ανάγκες των μεγαλοεπιχειρηματιών, με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση. Αυτή η θέση – αρχή ισχύει για κάθε έργο και υπηρεσία.
Το κράτος πρέπει να αναλάβει την κατασκευή, τη διαχείριση, το κόστος λειτουργίας και συντήρησης σε συνεργασία με τον Δήμο Ηρακλείου. Να δημιουργηθεί μητροπολιτικό πάρκο με τις αναγκαίες υποδομές αναψυχής, αθλητισμού, μόρφωσης, πολιτισμού, πρασίνου και ελεύθερου χώρου με δυνατότητα να γίνει η μεγάλη ανάσα δροσιάς το καλοκαίρι για τους εκατοντάδες χιλιάδες δημότες μας με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση. Να προβλεφθεί ώστε μέρος της έκτασης να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη των πολύ σοβαρών κενών σχολικής στέγης της περιοχής της Ν. Αλικαρνασσού, με ανέγερση νέων σχολικών συγκροτημάτων και για οποιαδήποτε άλλη λαϊκή ανάγκη.