Με Κοινοβουλευτική Αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή των Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και Νίκου Ηγουμενίδη, κατέθεσε την επιστολή – υπόμνημα του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., με την οποία ζητούν την ένταξη της στον πανεπιστημιακό τομέα και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού.
Οι Βουλευτές ζητούν ενημέρωση από την Υπουργό, σχετικά με τι προτίθεται να πράξει για να ικανοποιήσει το αίτημα του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης – Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Το υπόμνημα
ΥΠΟΜΝΗΜΑ Μετά την αναβάθμιση των πρώην ΤΕΙ και την ένταξή τους στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης εκπαίδευσης η ΑΣΠΑΤΕ είναι το μοναδικό τριτοβάθμιο Ίδρυμα που δεν έχει ενταχθεί στον εν λόγω τομέα.
Προηγήθηκε μια μακρά πορεία συρρίκνωσης και απαξίωσης που κατέστησε το μέλλον αβέβαιο.
Τώρα ανακοινώθηκε ότι προωθείται κάποια λύση, που δεν μας κοινοποιείται, και έχει δημιουργήσει εύλογη ανησυχία στους εργαζομένους.
Η Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. είναι καθολική διάδοχος της ΣΕΛΕΤΕ. Η ΣΕΛΕΤΕ ιδρύθηκε το 1959 με Τον Ν.Δ. 3971/1959 αρθρ. 24 σαν βασικό θεμέλιο της Τεχνικοοικονομικής ανάπτυξης της χώρας και ειδικά της, με τον ίδιο νόμο ιδρυθείσας, Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης. Κύριο έργο της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. είναι η εκπαίδευση παιδαγωγικά καταρτισμένων Μηχανικών που μπορούν να στελεχώσουν τα Τεχνικά Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές ή να δουλέψουν σαν Μηχανικοί.
Η χρησιμότητα της Σχολής είναι αυταπόδεικτη, αφού η ανάγκη για τεχνικούς υπάρχει σε κάθε χώρα, ανεξάρτητα από το επίπεδο της οικονομικής της ανάπτυξης.
Επίσης επιμορφώνει παιδαγωγικά με το ετήσιο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης εκπαιδευτικούς και για τα Γενικά Λύκεια (π.χ. κοινωνιολόγους) και με το πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στην Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό.
Οι εγκαταστάσεις της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. χρηματοδοτήθηκαν από την Unesco, τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και το Ελληνικό Δημόσιο.
Δημιουργήθηκαν πρότυπα Εργαστήρια όπου γίνεται προσομοίωση διδασκαλίας, επίσης οι φοιτητές κάνουν πρότυπες διδασκαλίες και σε Τεχνικά Λύκεια. Έτσι ο μέλλων εκπαιδευτικός μυείται σταδιακά στο λειτούργημά του και αποφοιτά ολοκληρωμένος εκπαιδευτικός Τεχνικής Εκπαίδευσης. Παράλληλα εκπαιδεύεται και ως Μηχανικός.
Το κόστος της Σχολής, δεδομένου ότι λειτουργεί σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, είναι ήδη μειωμένο.
Μεταφορά των δραστηριοτήτων της Σχολής σημαίνει αφενός πολλά έξοδα, γιατί πρέπει να μεταφερθούν εργαστήρια και αυτό κοστίζει, και αφετέρου προσκρούει στον τρόπο ίδρυσής της δεδομένου ότι η σχολή ιδρύθηκε και με οικονομική βοήθεια από την Unesco και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής που διέθεσαν την βοήθεια για συγκεκριμένο λόγο. Μεταφορά των δραστηριοτήτων και χρήση του χώρου για άλλο σκοπό, κατά την άποψή μας, είναι παράνομη.
Εξάλλου μεταφορά των δραστηριοτήτων της δεν μπορεί να γίνει γιατί η ΑΣΠΑΙΤΕ φιλοξενεί και τρία Τεχνικά Λύκεια του δήμου Αμαρουσίου, που εξυπηρετούν και όμορους δήμους, τα οποία χρησιμοποιούν και τα εργαστήριά της.
Συμπερασματικά η Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. θα πρέπει να ενταχθεί στον Πανεπιστημιακό τομέα και να λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της για τον ίδιο σκοπό, αφού
Α) Εκπαιδεύει Καθηγητές Τεχνικών Λυκείων που είναι απαραίτητοι σε κάθε χώρα Β) Κοστίζει ελάχιστα Γ) Μεταφορά των δραστηριοτήτων της θα κοστίσει πανάκριβα, οι δε εγκαταστα
σεις της δεν μπορούν, λόγω του τρόπου ίδρυσης, να γίνουν τίποτα άλλο και Οποιαδήποτε άλλη χρήση τους προσκρούει σε νομικά προβλήματα, λόγω του ότι δημιουργήθηκαν χάρη στην βοήθεια της Unesco και των
Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Δ) Στις εγκαταστάσεις της λειτουργούν τρία Τεχνικά Λύκεια του δήμου
Αμαρουσίου, που εξυπηρετούν και όμορους δήμους.
Ε) Διαθέτει ιδιόκτητη Φοιτητική Εστία δυναμικότητας 140 κλινών που στις παρούσες
συνθήκες συμβάλλει στις οικονομικά ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες καθώς και ιδιόκτητο εστιατόριο μαγειρείο στο οποίο σιτίζονται 1.000 φοιτητές.
Πρότασή μας είναι:
1)Η ΑΣΠΑΙΤΕ να ενταχθεί στον Πανεπιστημιακό τομέα διατηρώντας ακέραιες τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές της δομές και τις εγκαταστάσεις της.
2)Η διασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού με την ίδια σχέση εργασίας που έχει και η παραμονή του στο παρόν εργασιακό περιβάλλον.