Με σοβαρές ελλείψεις εγκρίνονταν απόπλους του πλοίου
Η κρατική τηλεόραση αποκάλυψε ότι σε απροειδοποίητο έλεγχο που πραγματοποιήθηκε προ λίγων ημερών στο Euroferry Olympia, στις 16 Φεβρουαρίου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ελεγκτές είχαν εντοπίσει κρίσιμες παραβάσεις στο πλοίο, με ελλείψεις στο λειτουργικό εγχειρίδιο πυρασφάλειας, όπου πρέπει να περιγράφονται με ακρίβεια οι ενέργειες και η θέση κάθε μέλους του πληρώματος σε περίπτωση που ξεσπάσει πυρκαγιά στο σκάφος.
Ο έλεγχος έγινε από 4 επιθεωρητές αντί των 2 ως είθισται, κάτι που πιθανώς υποδεικνύει ότι οι Αρχές στην Ηγουμενίτσα είχαν ήδη εντοπίσει προβλήματα στο πλοίο και είχαν κινηθεί για να τα εντοπίσουν επίσημα. Καταγράφηκαν:
- ελλείψεις στο λειτουργικό εγχειρίδιο πυρασφάλειας
- έλλειψη καθαριότητας σε χώρους διαμονής, αναψυχής, φαγητού, τροφοδοσίας
- ανεπάρκεια εξαερισμού σε χώρους διαμονής, αναψυχής, φαγητού, τροφοδοσίας
- έλλειψη καθαριότητας στις υποδομές υγιεινής
Παρά τα παραπάνω, επετράπη στο πλοίο να συνεχίσει τα δρομολόγια, με περιθώριο 14 ημερών για να εφαρμοστούν όσα προβλέπονται για κάθε μία από τις παραπάνω επισημάνσεις.
Σημειώνεται ότι το πλοίο φέρει ιταλική σημαία και αποτελεί ευθύνη του ιταλικού νηογνώμονα να επιτηρεί και επιβάλλει την τήρηση των προβλεπόμενων στο πλοίο.
Οι Αρχές των λιμανιών όπου «πιάνει» έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιούν ελέγχους όπως ο συγκεκριμένος που έγινε στην Ηγουμενίτσα, ελέγχοντας επίσης την τήρηση των προβλεπόμενων. Έχουν την δυνατότητα να απαγορεύσουν τον απόπλου.
Grimaldi: Αφού επετράπη ο απόπλους, ήταν όλα σωστά
Τα παραπάνω αντικρούουν τις δηλώσεις του εκπροσώπου της ναυτιλιακής εταιρείας Grimaldi στην οποία ανήκει το πλοίο, Πολ Κυπριανού. Ο τελευταίος υποστήριξε στον Ant1 ότι το γεγονός πως δεν εμποδίστηκε ο απόπλους του πλοίου μετά τους ελέγχους των ελληνικών Αρχών δείχνει ότι δεν υπήρχαν προβλήματα στην πυρασφάλεια.
Υποστήριξε επίσης ότι η τοποθέτηση των οχημάτων στα γκαράζ δεν ήταν κατά παράβαση των κανόνων, παρότι υπάρχουν καταγγελίες ότι ο χώρος που έμενε μεταξύ οχημάτων ήταν τόσο στενός ώστε να μην μπορούν να κινηθούν όσοι προσπαθούσαν να συμβάλλουν στην πυρόσβεση. Παράλληλα, κατηγόρησε οδηγούς φορτηγών που παρέμειναν στα οχήματά τους ως παραβάτες των κανονισμών, που απαγορεύει την παραμονή εν πλω στα γκαράζ.
Οι έλεγχοι γίνονται με το πλοίο άδειο από οχήματα
«Επιθεωρήσεις ίσως να γίνονται, χωρίς όμως να υπάρχουν οχήματα μέσα στο πλοίο», είπε από την πλευρά του στον Ant1 ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών Ελλάδας Απόστολος Κενανίδης.
«Το ένα αυτοκίνητο είναι δίπλα στο άλλο, για να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτηγά γίνεται μέσα στο γκαράζ. Σε περίπτωση πυρκαγιάς πρέπει να μπορεί κάποιος με έναν πυροσβεστήρα ή μια μάνικα να φτάσει για να την σβήσει στην αρχή της».
Περιμένουν το θαύμα οι συγγενείς των αγνοούμενων
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο γιος ενός Έλληνα οδηγού φορτηγού που αγνοείται είπε ότι «ο άνθρωπος που βγήκε, ήταν από το κάτω γκαράζ. Θέλω να πιστεύω ότι ήταν και πατέρας μου. Είπε ο άνθρωπος ότι άκουγε φωνές. Τώρα, από εκεί και πέρα, δεν ξέρω τι γίνεται».