Κινητοποίηση τη μέρα ψήφισης του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, Τετάρτη 28/7 στις 1μμ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο για την παιδεία ζητά μέσω ανακοίνωσής της Ένωση Γονέων Μαθητών Ηρακλείου, ενώ παράλληλα απευθύνει κάλεσμα σε κινητοποίηση τη μέρα ψήφισής του, αύριο, Τετάρτη 28/7 στις 1μμ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Ανακοίνωση εξέδωσε και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δ. Φαιστού.
Στην ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Ηρακλείου αναφέρεται:
Η Ένωση Γονέων Μαθητών Ηρακλείου καλεί τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης την Τετάρτη 28/7 στις 1μμ, μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, να αντιπαλέψουν το νέο αντιδραστικό νομοσχέδιο, να βάλουν φρένο στις αλλαγές που αυτό θέλει να επιφέρει, να περάσουν στην αντεπίθεση απαιτώντας ένα σχολείο των σύγχρονων αναγκών, ένα σχολείο που θα παρέχει υψηλού επιπέδου μόρφωση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.
Το νέο αντιδραστικό νομοσχέδιο για την παιδεία, που φέρνει η κυβέρνηση για ψήφιση μέσα στο κατακαλόκαιρο, οδηγεί με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχολεία πολλών ταχυτήτων, σε ακόμα περισσότερη μορφωτική υποβάθμιση και σε ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του «αυτόνομου σχολείου», κάτω από τον ψευδεπίγραφο τίτλο «για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».
Ουσιαστικά η κυβέρνηση θέλει με την λεγόμενη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας να απαλλάξει το κράτος από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, να έχει διευθυντές – manager που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς.
Με το «πολλαπλό βιβλίο» ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την διαφοροποίηση του περιεχομένου του μαθήματος ανάλογα με τις απαιτήσεις των εκάστοτε «χορηγών».
Με τη λεγόμενη «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, θέλει την συμμόρφωσή τους με τις αντιδραστικές αλλαγές που πραγματοποιούνται και μάλιστα «επί ποινή απόλυσης», όπως αναφέρει και ο νέος δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας.
Όλα αυτά συζητούνται εδώ και πολλά χρόνια με τον ΟΟΣΑ και αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ για τα θέματα εκπαίδευσης, βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις.
Δεν σταματάμε τον αγώνα μας για την παιδεία που αξίζει στα παιδιά μας!
- Αγωνιζόμαστε για τη διασφάλιση της αποκλειστικής υποχρέωσης του κράτους να εξασφαλίζει τη δημόσια και δωρεάν μόρφωση όλων των παιδιών χωρίς μεταβίβαση «αρμοδιοτήτων» στην τοπική διοίκηση ή άλλους φορείς.
- Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο σύγχρονο που να παρέχει σε όλα τα παιδιά προηγμένη γνώση με βάση την εξέλιξη της επιστήμης και της κοινωνίας, ένα σχολείο που αναπτύσσει ολοκληρωμένες προσωπικότητες που μπορούν να αντιληφθούν τη θέση τους στη φυσική και την κοινωνική πραγματικότητα.
- Αγωνιζόμαστε για να παρθούν μέτρα ώστε μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, να έχουν εξασφαλιστεί κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η καθαριότητα στα σχολεία, να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.
Η ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δ. Φαιστού:
Το νέο νομοσχέδιο που έφερε το Υπουργείο Παιδείας μέσα στο κατακαλόκαιρο είναι βαθιά αντιεκπαιδευτικό :
- Μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση. Έχει σκοπό να εδραιώσει την κρατική υποχρηματοδότηση και να οδηγήσει τους χορηγούς και κάθε είδους επιχείρηση να συνδιαμορφώνουν το περιεχόμενο σπουδών και τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ουσιαστικά επιδιώκει την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση χρηματοδότησης της Εκπαίδευσης, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια όλες οι κυβερνήσεις έχουν πετσοκόψει περίπου κατά 60% τη χρηματοδότηση των σχολείων, αλλά και έχουν εκτινάξει τη φορολογία του λαού στα ύψη. Αντί να φτιάξουν νέα, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια, πετάνε το μπαλάκι σε κάθε σχολείο, να λύσει τα προβλήματα που δημιούργησε η πολιτική τους!
- Δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικά σχολικά βιβλία, κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε «καλά» και σε «κακά», σε «πλούσια» και «φτωχά», καταργεί ακόμη περισσότερο την ενιαία εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από διαδικασίες όπως η επιλογή διαφορετικού βιβλίου («πολλαπλό βιβλίο»), ακόμα και ανάμεσα στα τμήματα της ίδιας τάξης ενός σχολείου, διογκώνονται οι ανισότητες, διαφοροποιείται ακόμα περισσότερο το τι μαθαίνει ο κάθε μαθητής. Και με τη βούλα του νόμου λένε ανοιχτά ότι δε δικαιούνται όλα τα παιδιά τα ίδια γράμματα!
- Θα υποβαθμιστεί κι άλλο η μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά. Αντικαθιστούν την αναγκαία επιστημονική γνώση που χρειάζεται για να μπορούν οι μαθητές να κατανοήσουν τον κόσμο, να αποκτήσουν κριτική σκέψη, με εφήμερες δεξιότητες, για να βγαίνουν από όλο και πιο μικρή ηλικία στην αγορά εργασίας (ακόμα και από 15 χρονών).
- Νομοθετεί τον ασφυκτικό έλεγχο των σχολείων. Με τον ασφυκτικό έλεγχο εφαρμογής όλων των παραπάνω από τους εκπαιδευτικούς, με την ταυτόχρονη αποδυνάμωση του Συλλόγου Διδασκόντων, του Συλλόγου Γονέων, αλλά και της μαθητικής κοινότητας όσον αφορά τις λειτουργίες του σχολείου, έχει σκοπό όχι μόνο να φιμώσει αλλά και να «τιμωρήσει» οποιαδήποτε φωνή αντίστασης σε αυτόν τον «οδοστρωτήρα».
Κι ενώ εδώ και δύο χρόνια οι μαθητές ζουν στη «δίνη» της τηλεκπαίδευσης με πολλαπλές και ψυχοκοινωνικές συνέπειες κουβέντα δεν γίνεται για ουσιαστικά μέτρα προστασίας για το νέο άνοιγμα των σχολείων παρότι ήδη διανύουμε ένα 4ο κύμα πανδημίας. Είναι χαρακτηριστικό πως καμία από τις θέσεις του γονικού κινήματος για μείωση των μαθητών ανά τάξη, για μονιμοποίηση των αναπληρωτών, για πρόσληψη του απαιτούμενου βοηθητικού προσωπικού (καθαρισμός, φύλαξη, τραπεζοκόμοι, νοσηλευτές, ψυχολόγοι), για δημιουργία άνετων και σύγχρονων υποδομών, δεν λήφθηκε υπόψη.
Οι πολύμορφες κινητοποιήσεις γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών, σωματείων εργαζομένων, που συνεχίζονται και κλιμακώνονται, είναι η καλύτερη απάντηση απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα !
Το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να μείνει στα χαρτιά!
· Όλα τα σχολεία να έχουν επαρκή κρατική χρηματοδότηση και στήριξη, με σύγχρονες υποδομές, εργαστήρια, βιβλιοθήκες και εξοπλισμό. Να μη βάζει ο γονιός το χέρι στην τσέπη για να μορφωθεί το παιδί του.
· Ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονα, επιστημονικά θεμελιωμένα και κατανοητά σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, ίδια για όλα τα παιδιά.
· Μέτρα για την έναρξη της νέας σχολική χρονιάς, τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η καθαριότητα στα σχολεία, να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες.