«Είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης, είναι θέμα προστασίας της δημόσιας υγείας. Δεν υπάρχει λόγος να δοκιμάζουμε τις αντοχές της κοινωνίας και της δημοκρατίας».
Να παγώσει η κοινοβουλευτική διαδικασία όσον αφορά το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως ζήτησε από το βήμα της Βουλής ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Πάνος Σκουρλέτης.
Στην παρέμβασή του ο Πάνος Σκουρλέτης επισήμανε ότι επειδή είναι πιθανό η κυβέρνηση να αποφασίσει ολικό lockdown, τα δεδομένα αλλάζουν και η συζήτηση για το νομοσχέδιο που διχάζει δε μπορεί να συνεχιστεί, είναι «θέμα Δημοκρατίας» υπογράμμισε.
«Είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης, είναι θέμα προστασίας της δημόσιας υγείας, επιβάλλεται μια στάση ευθύνης από όλους μας. Μπορούμε να συμφωνήσουμε πάνω σε αυτό, δεν υπάρχει κανένας λόγος να δοκιμάζουμε τις αντοχές της κοινωνίας και της δημοκρατίας» τόνισε Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.
Απέρριψε το αίτημα της αντιπολίτευσης η Νίκη Κεραμέως, ισχυριζόμενη πως θα αποτελούσε «απειλή κατά της δημοκρατίας εάν κλειδώσουμε τη Βουλή λόγω πανδημίας».
ΣΥΡΙΖΑ ΚΚΕ και ΜΕΡΑ25 κατέθεσαν ενστάσεις αντισυνταγματικότητάς οι οποίες όπως είπε η κ. Κεραμεως θα συζητήσουν και θα απαντηθούν στην πορεία της συνεδρίασης. Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί την Πέμπτη, μετά από τριήμερη συζήτηση.
Διαβάστε ολόκληρη την παρέμβαση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Πάνου Σκουρλέτη
«Από το πρωί κυκλοφορεί μια δήλωση του αρμόδιου υπουργού Υγείας ότι είναι πολύ πιθανό ο ίδιος να εισηγηθεί καθολικό lockdown στην Αττική. Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι δημιουργεί νέα δεδομένα για όλους μας, αλλά δημιουργεί και για το νομοσχέδιο το οποίο συζητάμε αυτή τη στιγμή. Εμείς έχουμε κατ’ επανάληψη υποστηρίξει ότι δεν μπορεί κρίσιμα νομοσχέδια για τα οποία δημιουργούνται διαφορετικές προσεγγίσεις, να το πω επιεικώς, να μην πω ότι λειτουργούν διχαστικά, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν τις συνθήκες που δημιουργούνται και κατά συνέπεια εισηγούμαι η Βουλή να πάρει απόφαση να παγώσει την συζήτηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία. Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε σε τέτοιου είδους εισηγήσεις που είναι το πιο πιθανό να γίνουν αποδεκτές για λόγους υγειονομικούς και να έχουμε την απαίτηση να συζητήσουμε επί 2-3 ημέρες ένα νομοσχέδιο που είναι βέβαιο ότι θα συνοδευτεί από διαδηλώσεις, από συγκρούσεις, όπου την ευθύνη για ό,τι συμβεί θα την έχει η κυβέρνηση με τις εμμονές της. Νομίζω, λοιπόν, έστω την ύστατη ώρα, πρέπει η κυβέρνηση να παγώσει αυτή τη διαδικασία. Είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης, είναι θέμα προστασίας της δημόσιας υγείας, επιβάλλεται μια στάση ευθύνης από όλους μας. Μπορούμε να συμφωνήσουμε πάνω σε αυτό, δεν υπάρχει κανένας λόγος να δοκιμάζουμε τις αντοχές της κοινωνίας και της δημοκρατίας.
Θέλω να πάρω τον λόγο για ένα θέμα που προηγείται της κατάθεσης των αιτήσεων αντισυνταγματικότητας. Από το πρωί κυκλοφορεί μια δήλωση του αρμόδιου υπουργού Υγείας ότι είναι πολύ πιθανό ο ίδιος να εισηγηθεί καθολικό lockdown στην Αττική. Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι δημιουργεί νέα δεδομένα για όλους μας, αλλά δημιουργεί και για το νομοσχέδιο το οποίο συζητάμε αυτή τη στιγμή.
Εμείς έχουμε κατ’ επανάληψη υποστηρίξει ότι δεν μπορεί κρίσιμα νομοσχέδια για τα οποία δημιουργούνται διαφορετικές προσεγγίσεις, να το πω επιεικώς, να μην πω ότι λειτουργούν διχαστικά, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν τις συνθήκες που δημιουργούνται και κατά συνέπεια εισηγούμαι η Βουλή να πάρει απόφαση να παγώσει την συζήτηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία.
Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε σε τέτοιου είδους εισηγήσεις που είναι το πιο πιθανό να γίνουν αποδεκτές για λόγους υγειονομικούς και να έχουμε την απαίτηση να συζητήσουμε επί 2-3 ημέρες ένα νομοσχέδιο που είναι βέβαιο ότι θα συνοδευτεί από διαδηλώσεις, από συγκρούσεις, όπου την ευθύνη για ό,τι συμβεί θα την έχει η κυβέρνηση με τις εμμονές της.
Νομίζω, λοιπόν, έστω την ύστατη ώρα, πρέπει η κυβέρνηση να παγώσει αυτή τη διαδικασία. Είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης, είναι θέμα προστασίας της δημόσιας υγείας, επιβάλλεται μια στάση ευθύνης από όλους μας. Μπορούμε να συμφωνήσουμε πάνω σε αυτό, δεν υπάρχει κανένας λόγος να δοκιμάζουμε τις αντοχές της κοινωνίας και της δημοκρατίας».