Σχεδόν 2 χρόνια μετά την υπογραφή σύμβασης και η Κυβέρνηση αποκρύπτει σημαντικά ζητήματα του έργου
Την κοινοβουλευτική παρέμβαση των βουλευτών Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, προκάλεσε η επιστολή του ΤΕΕ/ΤΑΚ αναφορικά με την εξέλιξη του έργου του Νέου Αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι και τις συγκοινωνιακές μελέτες για τη σύνδεσή του με το οδικό δίκτυο, με στόχο να συμβάλλουν στην εμπρόθεσμη και συμβατική ολοκλήρωση του, ως θεσμικός τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας.
Συγκεκριμένα οι Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενιδης και Χάρης Μαμουλάκης κατέθεσαν αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την επιστολή του ΤΕΕ/ΤΑΚ, με την οποία ζητά να ενημερωθούν για:
1. Τις οριστικές μελέτες του έργου όπως είναι οι συγκοινωνιακές μελέτες σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ , του διαδρόμου προσαπογείωσης και των κτιριακών του εγκαταστάσεων έχουν εκπονηθεί από τους μελετητές του παραχωρησιούχου και ελεγχθεί από τον ανεξάρτητο μηχανικό επίβλεψης του έργου
2. Τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ με δύο διαφορετικούς Α/Κ σε μικρή απόσταση μεταξύ τους ~1 Km ,την στιγμή που έχει πρόσφατα αναβαθμιστεί o A/K Καστελλίου – Χερσονήσου του ΒΟΑΚ. Την μορφή της σύνδεσης του επαρχιακού δρόμου Ποταμιές – Αβδού – Οροπέδιο Λασιθίου με τον συνδετήριο δρόμο του Αεροδρομίου.
3. Το αν η οδική σύνδεση των κατοίκων της Μεσσαράς με το νέο Αεροδρόμιο θα γίνεται μέσω περιπορείας του οδικού άξονα Μοίρες – Ηράκλειο – ΒΟΑΚ ή μέσω του υποβαθμισμένου γεωμετρικά και μη υπαρκτού εν τοις πράγμασι σήμερα ΝΟΑΚ, ‘Αγιοι Δέκα – Προτόρια – Πύργος – Μάρθα – Αρκαλοχώρι; Έχει διατυπωθεί κατ’ αρχήν πρόταση για συντόμευση της οδικής αυτής περιπορείας με νέα χάραξη οδού από τις περιοχές των οικισμών Λιγόρτυνος – Πάρτιρα – Αρκαλοχώρι.
4. Τις απαλλοτριώσεις, καθώς έχουν διατυπωθεί αντιρρήσεις από βαρυνόμενους ιδιοκτήτες και δικηγόρους ότι το Ελληνικό Δημόσιο δια της αρμόδιας υπηρεσίας του ΤΕΕ – ΤΜ ΑΝ. ΚΡΗΤΗΣ – 2082 – 20/11/2020 ΥΠΟΜΕ δεν αναγνωρίζει ως άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση ,όσα ακίνητα έχουν τις προϋποθέσεις και προϋφίστανται το έτος 2003. Αυτό συνεπάγεται ζημία των ιδιοκτητών, που έχουν στην κυριότητα τους ακίνητα, που πληρούν σήμερα τους όρους της αρτιότητας και οικοδομησιμότητας του ΠΔ/24-5-85 (ΔΟΜΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ) και τα οποία είναι αρκετά στην κηρυχθείσα περιοχή.
5. Τη σύνθεση του ΔΣ της εταιρείας διαχείρισης για την κατασκευή του έργου, καθώς υποστηρίζουν ότι από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου, δεν ορίσθηκε ούτε ένα μέλος του Τμήματος μας (ΤΕΕ/ΤΑΚ) με ειδικότητα διπλωματούχου Μηχανικού από την Ανατολική Κρήτη. Για το λόγο αυτό ζητούν να ορισθεί μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας διαχείρισης, από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου, μέλος του τμήματος μας διπλωματούχος μηχανικός, ως εκπρόσωπος του ΤΕΕ/ΤΑΚ
Οι βουλευτές ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό να ενημερωθούν για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί σε σχέση με τα αιτήματα του ΤΕΕ/ΤΑΚ.
Δείτε επίσης: Απίστευτο: Ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι το αεροδρόμιο Καστελίου βάλτωνε για χρόνια και το ξεμπλόκαρε εκείνος! (βίντεο)