«Ο τουρισμός πρέπει να είναι βιώσιμος και κοινωνικά επωφελής. Και βιώσιμος τουρισμός σημαίνει και ανάπτυξη νέων δικτύων μεταφοράς, περιβαλλοντικά βιώσιμων και φιλικών. Στην κοινωνική του διάσταση η βιωσιμότητα του τουρισμό συναρτάται σε μεγάλο βαθμό με τις εργασιακές συνθήκες των χιλιάδων ανθρώπων του κλάδου, τους μισθούς και τη διασφάλιση των συνθηκών για ένα περιβάλλον ασφαλές», τονίζει ο Φραγκίσκος Παρασύρης σε δήλωσή του με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, ενώ την ίδια στιγμή κατέθεσε ερώτηση σε τέσσερις Υπουργούς για την ανάγκη δημιουργίας και λειτουργίας υδατοδρομίων στην Κρήτη.
Απευθυνόμενος προς τους Υπουργούς Υποδομών, Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρει πως το υδροπλάνο, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, είναι ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, το οποίο είναι ασφαλές, ταχύ και αποτελεσματικό και παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, η χρήση του αυξάνεται ραγδαία σε όλο τον κόσμο. Η Ελλάδα είναι ιδιαίτερα πρόσφορη (γεωμορφολογικά) για τα υδροπλάνα καθότι έχει μεγάλη ακτογραμμή (περίπου 14.000 χιλιόμετρα), πολύ μεγάλο αριθμό κατοικημένων νησιών, πολλές λίμνες και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν, αφορούν και τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες. Η προσπάθεια για τη δημιουργία υδατοδρομίων ξεκίνησε από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ακολούθησαν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης και λειτουργίας τους και την προώθηση της δημιουργίας τους. Ωστόσο, βρισκόμαστε ήδη στο 2024 και ο ορίζοντας για την έναρξη πτήσεων υδροπλάνων στη Κρήτη παραμένει αβέβαιος.
Σε αυτή τη βάση ο Φραγκίσκος Παρασύρης, καλεί τους Υπουργούς να τον ενημερώσουν για τις ενέργειες που έχον προβεί, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν και να «τρέξουν» οι διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας υδατοδρομίων, ενώ ζητά και σχετική ενημέρωση για το γενικότερο σχεδιασμό επί του συγκεκριμένου ζητήματος. Ειδικά για την Κρήτη, αναμένει τις απαντήσεις των Υπουργείων για το πόσα και ποια υδατοδρόμια βρίσκονται σήμερα σε διαδικασία αδειοδότησης και λειτουργίας, πόσες εταιρείες και ποιες έχουν ενδιαφερθεί για την δρομολόγηση υδροπλάνων και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα έναρξης του.