Με στόχο να καλλιεργηθεί η επαφή των παιδιών με την ιστορία του τόπου, ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας προτίθεται να στηρίξει την πιλοτική διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στους μαθητές των Δημοτικών σχολείων του Δήμου, ως διδακτική πρόταση που θα βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να κατανοήσουν μέσα από το χθες, το σήμερα και το αύριο του τόπου τους.
«Η διαμόρφωση της ιστορικής συνείδησης των νέων είναι υποχρέωση της Δημοτικής Αρχής και ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί η ένταξη της Τοπικής Ιστορίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας δεν θα γίνεται μέσα από τη την αποστήθιση ή τη στείρα γνώση αλλά μέσω εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας με στόχο να αναπτυχθεί μια θετική μελλοντική στάση απέναντι στο μάθημα της Ιστορίας, μέσα από πηγές που αποκαλύπτουν τις κρυφές πτυχές των γεγονότων και κυρίως τους «πρωταγωνιστές» και ανθρώπους του τόπου μας. Τα παιδιά μας θα αναπτύξουν τη σκέψη τους κατανοώντας τον κόσμο και τον τόπο στον οποίο ζουν. Αυτό μπορεί να γίνει με τη σύνδεση της τοπικής ιστορίας με το δημοτικό σχολείο», ανέφερε ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου.
Το πρωί της Δευτέρας 9 Σεπτεμβρίου, έγινε η πρώτη συνάντηση του Δημάρχου Μινώα Πεδιάδας Βασίλη Κεγκέρογλου, με τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων που θα συμμετάσχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα (1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου, και Δημοτικά Σχολεία Καστελλίου και Θραψανού). Πιο συγκεκριμένα, η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού Παναγιώτα Κριθαριώτη, ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Καστελλίου Γιώργος Καλογεράκης, ο Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωριου Γιάννης Λαμπράκης και ο Διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Στέφανος Ψυλλάκης, συζήτησαν με τον Δήμαρχο τις προτάσεις που υπάρχουν ώστε να γίνει ελκυστική η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας και άλλα πρακτικά ζητήματα ενώ θα σταλεί σχετικό έγγραφο στην Α/θμια Εκπαίδευση του Νομού Ηρακλείου με τα αποτελέσματα και τις λεπτομέρειες αυτού του προγράμματος με την υλοποίηση και ευελιξία του να επαφίεται στον εκάστοτε ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό. Ακολούθως, θα γίνουν επαφές με το Υπουργείο Παιδείας ώστε το εγχείρημα αυτό να πάρει σάρκα και οστά για τα επόμενα πέντε χρόνια
Οι προτάσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της συνάντησης ήταν οι παρακάτω:
α) Η διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας να αφορά τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης των σχολείων μας, αφού αυτοί διδάσκονται την ιστορία της Νεότερης Ελλάδας
β) 1 ώρα διδασκαλίας κάθε εβδομάδα ανά σχολείο, (στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα να χρησιμοποιούμε την 1 ώρα του μαθήματος των Δεξιοτήτων ή των διαθεματικών ενοτήτων)
γ) Να μπορούν να διδάσκουν εκπαιδευτικοί των σχολείων ενώ αν είναι οι Διευθυντές θα μπορούν να το κάνουν στα πλαίσια της ευελιξίας των καθηκόντων τους και επιπλέον δύνανται να καλούν επισκέπτες εκπαιδευτικούς που έχουν ερευνήσει ή συγγράψει για την τοπική ιστορία
δ) Διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας σε τέσσερις ενότητες
Ε) ενδεικτικός κατάλογος βιβλίων της ιστορίας του τόπου όπως: «Ιστορία της Κρήτης» του Θεοχάρη Δετοράκη, «Ιστορία της Κρήτης» του Μανώλη Μακράκη, «Η Ιστορία των Επαναστάσεων της Κρήτης» των Ζαμπέλιου και Κριτοβουλίδου, «Κρήτη Ιστορία και Πολιτισμός» του Συνδέσμου Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων Κρήτης (δίτομο έργο), βιβλία Εκδόσεων του Δήμου Μινώα Πεδιάδας κ.α.
Κάθε ενότητα θα αναπτύσσεται διεξοδικά και θα συνδέεται με την τοπική Ιστορία της περιοχής ενώ στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα γίνει αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος διδασκαλίας, θα καταγραφούν τα συμπεράσματα, θα κρατηθεί ημερολόγιο με τις δράσεις, τις εκδηλώσεις και τα φωτογραφικά στιγμιότυπα, και τέλος, στόχος είναι να εκδοθεί ένα έντυπο που θα αφορά την υλοποίηση του προγράμματος στα τέσσερα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Μινώα Πεδιάδας.