Η τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής
Με σκληρή κριτική και αποδεικνύοντας ότι η πώληση του 67% του ποσοστού του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε. γίνεται εις βάρος του Δημοσίου και των πολιτών, πραγματοποιήθηκαν οι τοποθετήσεις του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκης ως Ειδικού Εισηγητή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη συζήτηση κύρωσης της πώλησης, στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ξεκαθάρισε ότι σύμφωνα και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Λιμένων, το 93% των λιμένων στην Ευρώπη και στην Αμερική είναι κάτω από τον Δημόσιο έλεγχο. «Βεβαίως, κάλλιστα μπορεί να γίνουν συνέργειες, να εκχωρηθούν συγκεκριμένες λειτουργίες και χρήσεις, αλλά ο Δημόσιος φορέας, ναι, ελέγχει, θέτει τους όρους, τις νόρμες και τους κανόνες σε περιβαλλοντικό, οικονομικό, χωροταξικό επίπεδο. Αυτή είναι η ορθολογική λειτουργία και για αυτό άλλωστε, 9 στις 10 λιμάνια είναι υπό δημόσιο έλεγχο» τόνισε ο Εισηγητής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είχε άλλα εργαλεία να αξιοποιήσει, όπως για παράδειγμα αυτό της υπο-παραχώρησης όπως έκανε στην Καβάλα, ενώ αναφέρθηκε και στις αιτιάσεις των Φορέων που είχαν καταθέσει τις ενστάσεις τους στην Επιτροπή. Αναφέρθηκε επίσης σε ζητήματα ανταγωνισμού, δεδομένου ότι το ίδιο σχήμα έχει και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τονίζοντας: «Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να ελέγξει έστω και τώρα η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Το ζήτημα το βιώνουμε άλλωστε στην αγορά τροφίμων, στην στέγαση, στην ενέργεια, κ.α. Όταν καρτελοποιείται η αγορά λόγω μονοπωλίων, αυτός ο οποίος πλήττεται τα μάλα είναι ο πολίτης. Αυτό για εμάς είναι πρωτευούσης σημασίας.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης εστίασε και στο τίμημα, ζητώντας να κατατεθεί στη Βουλή η σχετική έκθεση του ορκωτού εκτιμητή. «Που είναι αυτή η έκθεση κ. Υπουργέ; Θα την έχουμε στα χέρια μας; Δεύτερο ζήτημα διαφάνειας: Η Συμφωνία Αγοροπωλησίας Μετόχων. Δεν μπορεί να συζητάμε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για μια μεταβίβαση περιουσίας του Δημοσίου και μάλιστα μιας πύλης εισόδου για την Κρήτη, με ό,τι συνεπάγεται και σε εθνικό επίπεδο, χωρίς να έχουμε τη Συμφωνία Αγοροπωλησίας Μετόχων. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα!» είπε χαρακτηριστικά.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε οικονομικά στοιχεία της σύμβασης ο Χάρης Μαμουλάκης, επισημαίνοντας τις μηδαμινές επενδύσεις που προβλέπονται από τον ιδιώτη, που είναι μόλις μια ύψους 2-3 εκ. ευρώ και τόνισε «Η υφιστάμενη κατάσταση σε επίπεδο κεφαλαίου, είναι 17.000.000 ευρώ. Ήδη υπάρχουν στο ταμείο του ΟΛΗ 17.000.000 ευρώ. Αποκτά λοιπόν ο Όμιλος Γκριμάλντι το 67%, άρα έχει 10 και πλέον εκατομμύρια ως περιουσία. Δίνει εν συνόλω 80.000.000 ευρώ. Αλλά κοιτάξτε: 1.200.000 ευρώ για κάθε χρόνο θα έδινε στον Ο.Λ.Η. για το τέλος της ακτοπλοϊκής του σύνδεσης. Τώρα θα τα εισπράττει ο ίδιος. Αν προσθέσετε και τα 40 χρόνια παραχώρησης, όχι μόνο ωφελείται σε πολύ μεγάλο βαθμό ο ιδιώτης, αλλά ζημιώνεται το Δημόσιο. Διότι αν διατηρούσε όλη την περιουσία ως έχει και απλά εισέπραττε τα χρήματα που εισπράττει ήδη, θα έβγαζε τα 80.000.000.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης κατέθεσε και μια σειρά ερωτημάτων προς την Κυβέρνηση τη ΝΔ, αναδεικνύοντας ένα προς ένα τα προβλήματα που συνεπάγεται η ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Η. και οι προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης.
Καταλήγοντας ο Χάρης Μαμουλάκης, υποστήριξε στα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας όπως εκφράστηκαν από τους Δημάρχους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου Αλέξη Καλοκαιρινό και Μενέλαο Μποκέα αντίστοιχα, στήριξε τις θέσεις και τις προτάσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Ηρακλείου και ανέφερε: «Η Κρήτη, δυστυχώς, έχει απωλέσει σοβαρά περιουσιακά στοιχεία τα τελευταία χρόνια. Δεν θα μιλήσω για την παραχώρηση μιας τεράστιας εθνικής αρτηρίας όπως ο ΒΟΑΚ, δεν θα μιλήσω για το καλύτερο ακίνητο που είχαμε στην πρώην βάση των Γουρνών, που δόθηκε με πάρα πολύ χαμηλό τίμημα και με αδιευκρίνιστες χρήσεις, ή σε αυτό που κυοφορείται στο Νίκος Καζαντζάκης. Χάνουμε πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία. Και ποιος επωφελείται Ο κόσμος και οι πολλοί; Ή κάποια συγκεκριμένα συμφέροντα εργολαβικού χαρακτήρα.».
Το νομοσχέδιο εισάγεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής, την Τρίτη 23 Ιουλίου 2024.