Η τοποθέτηση του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στη Βουλή, ως Εισηγητή στο νομοσχέδιο κύρωσης της σύμβασης του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για την υπο-παραχώρηση του λιμένα Καβάλας Φίλιππος ΙΙ
Ασκώντας κριτική, αναδεικνύοντας την μεροληψία υπέρ του ιδιώτη επενδυτή και παρουσιάζοντας τη διαφορετική φιλοσοφία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, πραγματοποίησε την τοποθέτησή του στη Βουλή ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, ως Εισηγητής στο νομοσχέδιο κύρωσης της σύμβασης του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για την υπο-παραχώρηση του λιμένα Καβάλας Φίλιππος ΙΙ.
Κατά την πρώτη συνεδρίαση της Ολομέλειας μετά τις Ευρωεκλογές, ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι η εκλογική διαδικασία άφησε ξεκάθαρο πολιτικό αποτύπωμα, με την καταβαράθρωση των ποσοστών του κυβερνόντος κόμματος, στο χαμηλότερο πλήθος ψήφων της ΝΔ από την ίδρυση της. «Μάλλον δεν έχετε λάβει το μήνυμα που οι Έλληνες πολίτες εκκωφαντικά έστειλαν. Ένα μήνυμα κατά της αλαζονείας του 41%, το οποίο προέταξε ως κομβικής σημασίας τα θέματα των πολιτών, την ακρίβεια, την ταπείνωση του κράτους Δικαίου που συνεχίζεται, κ.α.» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρθηκε στην διάρκεια της υποπαραχώρησης, που είναι η μέγιστη δυνατή των 40 ετών, σε συνδυασμό με το τίμημα των αναμενόμενων επενδύσεων που είναι μόλις 36 εκ. ευρώ. Καυτηρίασε το γεγονός ότι απουσιάζει το master plan, η έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς και όλο το πλαίσιο πάνω στο οποίο η Βουλή θα πρέπει να κρίνει, τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ «Μόνο υπέρ του παραχωρησιούχου δρα και όχι υπέρ του Δημοσίου συμφέροντος».
Ο Χάρης Μαμουλάκης υπενθύμισε ζητήματα που αναφέρθηκαν στις συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, επεσήμανε το πλήθος και το ύψος των επενδύσεων δεκάδων εκατομμυρίων που έγιναν από το Ελληνικό Κράτος στον λιμένα, με την κατασκευή κρηπιδωμάτων, εγκαταστάσεων, σύνδεσης με την Εγνατία Οδό, κ.α., καθώς και σε όλα τα θολά σημεία της υπο-παραχώρησης, που θα επέτρεπαν στο Σώμα να αποφανθεί πως όντως εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον και η σύμβαση γίνεται επ’ ωφελεία του Δημοσίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Καβάλας. Καυτηρίασε επίσης το ότι το Ελληνικό Δημόσιο λειτουργεί ως εγγυητής στην επένδυση του ιδιώτη, ότι το ανταποδοτικό τέλος ποσοστού 2% που θα καταβάλλεται στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας έχει «κόφτη» και δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 200.000 € ανά τριετία και τόνισε: «Δεν ενδιαφέρεστε για την λειτουργεία του Δημοσίου, θέλετε αφυδατωμένο και αδύναμο οργανισμό για να έρχονται ιδιώτες. Κολυμπάμε σε θολά νερά κυρίες και κύριοι συνάδελφοί και αυτό ευνοεί μόνο τον ιδιώτη παραχωρισιούχο! Αφού, ο υπο-παραχωρησιούχος είναι ελεύθερος να προσλαμβάνει προσωπικό με σύμβαση, μέσω υπεργολάβων ή και παρόχων προσωπικού, με παράλληλη αναφορά στη σύμβαση σε προσωπικό εκτός χώρας, που και πως διασφαλίζονται οι πολλές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας;».
Καταλήγοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης, ανέφερε: «Είναι ή δεν είναι η ανάπτυξη λιμένων ζήτημα εθνικής στρατηγικής σημασίας; Θέλουμε ένα κράτος ισχυρό που να σχεδιάζει αναπτυξιακά με βάση τις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας; Που να είναι ένα ισχυρός διαπραγματευτικά παίκτης; Ή θέλετε ένα κράτος έρμαιο των αναπτυξιακών σχεδιασμών αποκλειστικά των ιδιωτών και για τους οποίους σχεδιασμούς η εμπλοκή του Δημοσίου θα έγκειται στο να διευκολύνει τη δανειοδότηση των επενδυτών;
Εμείς άλλου είδους εμπλοκή και ενεργό συμμετοχή του δημοσίου θα επιδιώκαμε. Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ η λέξη ανάπτυξη, εκτός του ότι θα πρέπει να συνοδεύεται από τους όρους βιώσιμη και πράσινη, θα πρέπει και να οδηγεί στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, της ευημερίας της πλειοψηφίας των πολιτών. Η ανάπτυξη και η αξιοποίηση θα πρέπει να οδηγεί σε εκείνο το πλεόνασμα σε οικονομικούς όρους που να επιτρέπει στο δημόσιο να ασκεί κοινωνική αναδιανεμητική πολιτική. Και μακάρι να φτάναμε σε εκείνο το επίπεδο που οι πολίτες της Ελλάδας να ζούσανε αξιοπρεπώς. Να είχανε καλά αμειβόμενες εργασίες, μηδαμινή ανασφάλεια, καλό σύστημα δημόσιας υγείας και παιδείας, στέγη, υψηλή αγοραστική δύναμη κ.ο.κ.. Δυστυχώς όλα αυτά απουσιάζουν την τελευταία 5ετία.
Εσείς βεβαίως σχεδιάζετε και υλοποιείτε αξιοποιήσεις με τα οφέλη τους να αποτυπώνονται μόνο στο πορτοφόλι των εκάστοτε επενδυτών και η Ελλάδα, με μαθηματική ακρίβεια, κινδυνεύει να χάσει το σύνολο των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τροπή που έχει πάρει η τουριστική ανάπτυξη της χώρας με την επικυριαρχία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων που αλλοιώνουν το τοπίο και τη μοναδικότητα ελληνικών νησιών.
Είναι προκλητική η μονομερής, υποκειμενική υπέρ του ιδιώτη στάση σας. Αυτό το σχέδιο και ο τρόπος που συντάχθηκε, αποτυπώνει το πώς αντιλαμβάνεστε εσείς το δημόσιο συμφέρον. Τον πώς αντιλαμβάνεστε τον τρόπο ανάπτυξης της χώρας. Τη σημαντικότητα ή μη των στρατηγικών υποδομών της πατρίδας μας. Το πώς θέλετε να εξελιχθεί το μεταφορικό έργο στη χώρα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως Κυβέρνηση απέδειξε ότι αναγνωρίζει τη σημαντικότητα του λιμανιού με την ένταξή του ως λιμάνι υποπαραχώρησης. Θέλουμε την σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Αλλά με όρους, νόρμες και κανόνες, που πάντοτε θα έχουν ως προμετωπίδα το δημόσιο συμφέρον. Αυτή άλλωστε είναι και η κομβική, η θεμελιώδης διαφορά μας. Για όλους τους παραπάνω λόγους καταψηφίζουμε με τεκμηριωμένο λόγο και επιχειρήματα την προσπάθεια της ΝΔ να απαξιώσει μια υποδομή σημαντική για την πατρίδα μας.».