Αεροδρόμιο Καζαντζάκη- Καλοκαιρινός: Ο Δήμος πρέπει να είναι συνδικαιούχος- Μαμουλάκης: Εν κρυπτώ αλλαγή της δανειακής σύμβασης

Για όλα τα νέα δεδομένα στις εξελίξεις για την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ενημέρωσε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός τα μέλη του Δημοτικού Συμβούλιου κατά τη συνεδρίαση της Δευτέρας 27 Μαΐου, μετά και την τηλεδιάσκεψη που είχε νωρίτερα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη και τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του Ταμείου Παναγιώτη Σταμπουλίδη. 

Ο Αλέξης Καλοκαιρινός διευκρίνισε ότι η έκταση της επιδιωκόμενης ανάπλασης με βάση την Τεχνική Έκθεση που είχε εκπονηθεί από τον Δήμο Ηρακλείου είναι υπερδιπλάσια από την έκταση για την οποία έχει λάβει εντολή εκπόνησης μελέτης βιωσιμότητας και σκοπιμότητας η ομάδα ωρίμανσης έργων του ΤΑΙΠΕΔ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Ηρακλείου, τα σχέδια αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ αφορούν αυστηρά την έκταση που καταλαμβάνει σήμερα ο αερολιμένας «Νίκος Καζαντζάκης» και όχι την συνολική έκταση των 3.600 στρεμμάτων.

Διαμηνύοντας για μια ακόμα φορά ότι ο Δήμος Ηρακλείου θα είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις, ο Δήμαρχος Ηρακλείου τόνισε ότι «Ο Δήμος, εν προκειμένω, πέρα από την αυτονόητη χωρική και θεσμική αρμοδιότητα, έχει και μία  δεύτερη ιδιότητα, η οποία θα πρέπει να συνυπολογιστεί, την ιδιότητα του συνιδιοκτήτη. Ο Δήμος είναι συνιδιοκτήτης της έκτασης αυτής. Συνεπώς ο Δήμος Ηρακλείου, θα είναι, και δεν λέω καν επιδιώκει να είναι, αλλά θα είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις οι οποίες θα ληφθούν, και ο δήμος Ηρακλείου οφείλεται να αναγνωριστεί, ως συνδικαιούχος του έργου. Και το λέω αυτό, με αυτό τον ειδικότερο όρο διότι στην ανάθεση, που έγινε από την κυβερνητική επιτροπή, προς το ΤΑΙΠΕΔ δικαιούχος ορίζεται, το υπουργείου υποδομών. Είναι δικαιούχος; Ναι είναι, αλλά δεν είναι ο μόνος δικαιούχος του έργου αυτού. Σας εκθέτω το πνεύμα, με το οποίο εκφράστηκα σήμερα και με το οποίο πρόκειται να εκφραστώ, ελπίζοντας ότι αυτό θα έχει την συναίνεση του σώματος, σε μία πορεία η οποία επιδιώκουμε πραγματικά να είναι μια παραγωγική συνεργασία. Αυτό είναι το ένα αλλά σε συνδυασμό και αναπόσπαστα με την προάσπιση των συμφερόντων του Δήμου Ηρακλείου.».

Όπως ενημέρωσε τον Δήμαρχο Ηρακλείου ο Διευθύνοντας Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, το Ταμείο θα προχωρήσει στην εκπόνηση Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων (Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α.) στο οποίο επιτρέπεται να ισχύουν ειδικές ρυθμίσεις. 

«Είτε πρόκειται να προχωρήσει με τη μέθοδο αυτή το ΤΑΙΠΕΔ είτε όχι, αυτό το οποίο έθεσα στη συζήτηση είναι ότι εφόσον συμφωνούμε και φαντάζομαι ότι συμφωνούμε όλοι, αυτή η περιοχή δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποκομμένα από τον υπόλοιπο Δήμο. Δεν έχει εσωτερικά σύνορα ο Δήμος και το ζήτημά μας δεν είναι να φτιάξουμε μία πόλη μέσα στην πόλη. Το ζήτημα είναι να δομήσουμε μια περιοχή με όρους η οποία θα είναι οργανικό κομμάτι του Δήμου Ηρακλείου και ειδικότερα της πόλης αυτής στην οποία ζούμε που είναι το Ηράκλειο, είναι η Νέα Αλικαρνασσός. Αυτό το πολεοδομικό συγκρότημα, στο σύνολό του, δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει και την προς πολεοδόμηση, περιοχή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Ηρακλείου.

Κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην ανάγκη σύγκλισης του υπό δημιουργία Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ηρακλείου με το σχέδιο που θα εκπονήσει το ΤΑΙΠΕΔ για την έκταση του αεροδρομίου, ο Αλέξης Καλοκαιρινός τόνισε: «Υπάρχει ένα τοπογραφικό υπόβαθρο, πάνω σε αυτό θα γίνει η διασταύρωση των ιδιοκτησιών και αντιλαμβάνεστε ότι και σε αυτό το σημείο, ετέθησαν ζητήματα στα οποία προαναφέρθηκα. Αυτό θα χρειαστεί ένα διάστημα λίγων μηνών και η εκπόνηση της ίδιας της μελέτης να δρομολογηθεί από τις αρχές του φθινοπώρου. Είπα στους συνομιλητές μου ότι προφανώς πριν από την έναρξη αυτή θα πρέπει να υπάρχει εντατική επικοινωνία μεταξύ μας και απαρχή συνεννόησης για τις γενικές γραμμές τις οποίες θα ακολουθήσει ο σχεδιασμός αυτός σε συνάντηση με αυτό το οποίο θα εμφανιστεί, διότι όπως σας είπα το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο είναι υπό εκπόνηση οπότε και χρονικά θα έλεγα ότι  συγκλίνουν. Ξέρετε το Τοπικό Πολεοδομικό σχέδιο, πρέπει συμβατικά να παραδοθεί το 2025, το 2024 ήδη θα πρέπει να έχει πάρει μια σαφή μορφή, οπότε από την άποψη αυτή θα έλεγα ότι η συνάρθρωση μπορεί να επιτευχθεί.». 

Μαμουλάκης για αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης: Κυβερνητική προχειρότητα; Ανευθυνότητα; Ή κάτι άλλο;

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από τον Δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό στο Δημοτικό Συμβούλιο της 27ης Μαΐου, υπάρχει αλλαγή στην δανειακή σύμβαση της Ελληνικής Πολιτείας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και αποδέσμευση της προόδου αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου, με την χρηματοδότηση του έργου κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Πρόκειται για την περίφημη σύμβαση που η Κυβέρνηση της ΝΔ κρατάει εδώ και 5 χρόνια ως επτασφράγιστο μυστικό και αρνείται να την καταθέσει στη Βουλή όπως κατ’ επανάληψη έχουμε ζητήσει, για να μάθουμε τους όρους της. Πότε και με ποιο τρόπο συνέβη αυτό το γεγονός; Τι άλλαξε στη σύμβαση; Πώς καλύπτεται η χρηματοδότηση για το νέο αεροδρόμιο;

Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι η εντολή που δόθηκε από την Κυβερνητική Επιτροπή στο ΤΑΙΠΕΔ, αφορά μόνο την έκταση που καλύπτει το αεροδρόμιο και όχι το σύνολο των 3.600 περίπου στρεμμάτων της προς αξιοποίηση περιοχής. Πότε, πώς και για ποιο λόγο προέκυψε αυτή η αλλαγή στον σχεδιασμό; Τι εξυπηρετεί αυτή η τμηματοποίηση της έκτασης;

Η Κυβέρνηση είναι υπόλογη για μια ακόμη φορά. Και οφείλει ξεκάθαρες απαντήσεις. Γι’ αυτό και θα φέρουμε το ζήτημα στη Βουλή, ζητώντας αυτές τις απαντήσεις και επαναλαμβάνοντας την απαίτηση σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας: Καμία απόφαση για την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» ερήμην της, δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή.».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί