«Χωρίς πρόβλεψη για οδική σύνδεση της Μεσαράς με το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι, με καθυστερήσεις στη διασύνδεση με το ΒΟΑΚ και με αποκλεισμένο το Δήμο Βιάννου το νέο αεροδρόμιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «τυφλό», σε σχέση με τις οδικές διασυνδέσεις» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Φραγκίσκος Παρασύρης, Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Επανερχόμενος, με νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση σε ερώτησή του προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει «επί συγκεκριμένων ζητημάτων και επειδή σε προηγούμενη απάντησή σας, κάνετε λόγο για τον ανισόπεδο κόμβο του Αρκαλοχωρίου, μέσω του οποίου θα συνδεθεί το Αεροδρόμιο με το Δήμο Βιάννου, δια του οδικού άξονα Ηράκλειο Βιάννος, σας κάνω σαφές, ότι από τα όρια της Δημοτικής Κοινότητας Μάρθας μέχρι την Άνω Βιάννο, ο δρόμος δεν έχει ολοκληρωθεί, εντείνοντας το αίσθημα απομόνωσης για τους κατοίκους του Δήμου Βιάννου, αλλά και για τους κατοίκους χωριών και οικισμών της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου, μέχρι και την πόλη της Ιεράπετρας. Τόσο τους χειμερινούς μήνες, λόγω των καιρικών συνθηκών, όσο και κατά τη θερινή περίοδο, στη διάρκεια της οποίας η επιβάρυνση του συγκεκριμένου οδικού δικτύου είναι μεγάλη, λόγω της μετακίνησης χιλιάδων ντόπιων και ξένων επισκεπτών, οι οποίοι επισκέπτονται τα νότια παράλια του Ηρακλείου, αλλά και εξ αιτίας της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, τα οποία μεταφέρουν κηπευτικά από την περιοχή, προς το Λιμάνι του Ηρακλείου, η κίνηση των αυτοκίνητων, από τη Μάρθα μέχρι τη Βιάννο και ασφαλής δεν είναι και πολύ περισσότερο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας περιοχής που έχει άμεση ανάγκη αναπτυξιακών παρεμβάσεων».
Ο Φραγκίσκος Παρασύρης παρουσιάζει και τα δεδομένα από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, σύμφωνα με τα οποία, στο πλαίσιο της μελέτης με τίτλο: «Μελέτη Οδού Βιάννος -Ιεράπετρας του ΝΟΑ Κρήτης», είχε εκπονηθεί τότε (2016) η προωθημένη Αναγνωριστική μελέτη οδού για το τμήμα Βιάννος- Μύρτος, η γεωλογική μελέτη και η προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Αντίστοιχα για το τμήμα Καλάμι – Μύρτος, είχαν εκπονηθεί και είχαν αποσταλεί στη ΔΜΕΟ του Υ.ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. η τοπογραφική αποτύπωση με κτηματογράφηση, η απευθείας οριστική μελέτη οδοποίας, η οριστική γεωλογική μελέτη, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κλπ.Επίσης, σύμφωνα με έγγραφο της ΕΥ ΔΕ – ΒΟΑΚ, το οποίο διαβιβάστηκε στη ΔΜΕΟ για έγκριση του σχεδίου του 2ου ΣΠ της μελέτης είχαν περιληφθεί α) για το τμήμα Βιάννος – Καλάμι η τοπογραφία, η οδοποιία, η γεωλογία, τα στατικά και η ΜΠΕ, ενώ β) για το τμήμα Καλάμι – Μύρτος η προμελέτη και οριστική μελέτη κόμβων, η προμελέτη τεχνικών, το κτηματολόγιο, η ΣΑΥ, η Μελέτη Σήμανσης- Ασφάλισης και η Γεωτεχνική μελέτη.
Απευθυνόμενος στον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα θέτει επιτακτικά τα ζητήματα για την άρση της οδικής απομόνωσης της Βιάννου, ζητώντας συγκεκριμένες απαντήσεις σχετικά με το στάδιο που βρίσκονται οι μελέτες για το οδικό δίκτυο Βιάννος- Καλάμι – Μύρτος. Για την ύπαρξη συγκεκριμένου σχεδιασμού, με χρονοδιαγράμματα και εξεύρεση χρηματοδότησης για τα παραπάνω οδικά έργα. Στην ερώτησή του ζητά, επίσης, ενημέρωση για τη φάση που βρίσκεται η κατασκευή του κόμβου της Μάρθας, αν υπάρχουν έτοιμες μελέτες και πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του και ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του. Για το τμήμα του Οδικού Άξονα Ηράκλειο – Βιάννος, αναμένει ενημέρωση από τον Υπουργό για το στάδιο κατασκευής του ανολοκλήρωτου τμήματος Μάρθα- Βιάννος.