Ανακοίνωση της Τομεακής Επιτροπής Ηρακλείου του ΚΚΕ “για την προσπάθεια της Κυβέρνησης να χρυσώσει το χάπι για το «μεταφορικό ισοδύναμο», μετά την κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για το θέμα”:
Προσπάθειες να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για τις δραστικές περικοπές για τους αγρότες της Κρήτης στο «μεταφορικό ισοδύναμο» καταβάλλει η κυβέρνηση, μετά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε το ΚΚΕ για το θέμα.
Συγκεκριμένα, στις 4 Μάρτη ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής του ΚΚΕ, ως εισηγητής της Επίκαιρης Ερώτησης κατήγγειλε την απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει το ποσοστό επιδότησης κόστους μεταφοράς προϊόντων στις θαλάσσιες μεταφορές για την Κρήτη. Απόφαση που προκαλεί μεγάλη ζημιά στους αγρότες, κυρίως παραγωγούς πρώιμων κηπευτικών, και έρχεται να προστεθεί στα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα των βιοπαλαιστών αγροτών.
Επίσης κατήγγειλε ότι δεν έχει γίνει η καταβολή στους δικαιούχους αγρότες της Κρήτης της επιδότησης για το β’ εξάμηνο του 2022 του κόστους μεταφοράς προϊόντων («μεταφορικού ισοδύναμου»), που είχε νομοθετηθεί ως αντιστάθμισμα στο μεγάλο κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών των προϊόντων τους.
Μετά την παρέμβαση του ΚΚΕ, ήρθε η όψιμη δέσμευση της κυβέρνησης για περιορισμένη αύξηση του ποσοστού επιδότησης από το 20% στο 40%.
Είναι σημαντικό για τους αγρότες που η κυβέρνηση, κάτω από την πίεση, φαίνεται να υπαναχωρεί. Όμως, το 40% της επιδότησης του κόστους δεν μπορεί να εξισορροπήσει τις τεράστιες αυξήσεις των τιμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, που έτσι εξασφαλίζουν, σε βάρος του λαού, τεράστια κερδοφορία έχοντας στήριγμά τους τη διαχρονικά εφαρμοζόμενη πολιτική ΕΕ – κυβερνήσεων.
Για να κάνει πιο εύπεπτη τη μεγάλη επιβάρυνση των αγροτών της Κρήτης, η κυβέρνηση επιδίδεται σε κύκλο δηλώσεων μέσω των υπουργών της. Ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, μιλά περί «αναλογικότερης κατανομής των πόρων». Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Λευτέρης Αυγενάκης, (που μάλιστα έκανε και μάθημα γεωγραφίας ανακαλύπτοντας ότι «η Κρήτη είναι νησί»…) μιλά για «χαραμάδες στο σύστημα που κάποιοι εκμεταλλεύθηκαν και τις έκαναν λεωφόρους».
Πρόκειται για πάγια τακτική αυτής της κυβέρνησης, όπως και των προκατόχων της, οι οποίες κάθε φορά που θέλουν να κόψουν ευνοϊκά μέτρα για τον λαό, ψάχνουν ενόχους. Αυτό, άλλωστε, τόνισε ο Μανώλης Συντυχάκης, στον υπουργό Ναυτιλίας : Δεν μπορεί η κυβέρνηση να θεωρεί όλους τους αγρότες «απατεώνες και κλέφτες». «Μέσα στους αγρότες υπάρχουν οι βιοπαλαιστές, υπάρχουν οι εξαγωγείς, υπάρχουν αυτοί που το κράτος τους δίνει σκανδαλώδεις επιδοτήσεις. Εάν ήθελε η κυβέρνηση, με τους μηχανισμούς που υπάρχουν, θα μπορούσε να ξεχωρίσει την ήρα από το στάρι».
Όσο για «τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα», που δηλώνει η κυβέρνηση πως αναζητά, καμία σχέση δεν έχουν με τα συμφέροντα των μικρομεσαίων αγροτών που το εισόδημά τους λεηλατείται ακριβώς από τις πολιτικές της κυβέρνησης και της ΕΕ. Προφανώς αυτά τα «χρηματοδοτικά εργαλεία» αφορούν τους εφοπλιστές, τα μεγάλα συσκευαστήρια, τους εξαγωγείς, τους επιχειρηματίες, για τους οποίους πράγματι έχει μεγάλη έγνοια η κυβέρνηση. Όχι πάντως την πλειοψηφία της αγροτιάς της Κρήτης που γι’ αυτούς υπάρχει η «δημοσιονομική πειθαρχία», οι «δημοσιονομικές αντοχές», όπως για τους εργαζόμενους και συνολικά για τον λαό.
Σε κάθε περίπτωση, αίτημα των αγροτών της Κρήτης, που το ΚΚΕ στηρίζει, παραμένει η καταβολή των καθυστερούμενων οφειλών από το «μεταφορικό ισοδύναμο» για το β’ εξάμηνο του 2022. Καμία μείωση για την Κρήτη του ποσοστού επιδότησης κόστους μεταφοράς προϊόντων στις θαλάσσιες μεταφορές. Μείωση των τιμών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και στα εισιτήρια, χωρίς καμία επιδότηση προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.