ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Τι συμβαίνει με τα πιστοποιητικά ασφαλείας του αεροδρομίου Ηρακλείου και άλλων 13 αεροδρομίων της χώρας;

Στη Βουλή φέρνει το ζήτημα της ύπαρξης ή μη, πιστοποιητικών ασφαλείας σε 14 αεροδρόμια της χώρας ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Δείτε:

Υπουργείο Μεταφορών: Χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας το αεροδρόμιο Ηρακλείου και άλλοι 13 ελληνικοί αερολιμένες

«Η Κυβέρνηση οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα αν πραγματικά δεν διαθέτουν πιστοποιητικά ασφαλείας τα αεροδρόμια του Ηρακλείου, της Αλεξανδρούπολης, των Ιωαννίνων, της Καρπάθου, των Κυθήρων, της Λήμνου, της Μήλου, της Σητείας, της Σύρου και της Χίου, καθώς και τα 4 στρατιωτικά, της Αράξου, της Καλαμάτας, της Νέας Αγχιάλου και της Σκύρου» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα που δημιουργεί δικαιολογημένη ανησυχία και προβληματισμό και δεν θα σταματήσουμε να πιέζουμε μέχρι να πάρουμε ουσιαστικές απαντήσεις.».

Με την Επίκαιρη Ερώτηση τονίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2023 εκκίνησε διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στη χώρα μας, λόγω μη συμμόρφωσής της με τους ενωσιακούς κανόνες σχετικά με:

  • Την επαλήθευση της συμμόρφωσης των αερομεταφορέων.
  • Τη διενέργεια εποπτικών δραστηριοτήτων όσον αφορά την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας.
  • Την πιστοποίηση των αεροδρομίων.

Σύμφωνα με το υπόμνημα της Ε.Ε., οι έρευνες που διεξήχθησαν από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (ΕASA) έδειξαν πως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δε διενήργησε τις αναγκαίες επαληθεύσεις συμμόρφωσης των εμπορικών αερομεταφορέων.

Παράλληλα, 10 πολιτικά αεροδρόμια έχουν χαρακτηριστεί από την ΥΠΑ και τον EASA ως μη δεόντως πιστοποιημένα σύμφωνα, ενώ η Ελλάδα δεν παρείχε στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι στα 4 στρατιωτικά αεροδρόμια έχει επιτευχθεί το απαιτούμενο επίπεδο ασφάλειας και διαλειτουργικότητας με τα συστήματα της πολιτικής αεροπορίας.

Ως αποτέλεσμα, εστάλει προειδοποιητική επιστολή και τέθηκε προθεσμία δύο μηνών για παροχή απαντήσεων και διορθωτικών παρεμβάσεων ενώ, σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να αποφασιστεί η αποστολή αιτιολογημένης γνώμης. Οι δύο μήνες έχουν παρέλθει και σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου ο φάκελος της Κομισιόν για τη μη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς Κανονισμούς ασφαλείας παραμένει ανοιχτός.

Σημειώνεται επίσης ότι για τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία λειτουργεί και διαχειρίζεται η Fraport Greece (Άκτιο, Ζάκυνθος, Καβάλα, Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Χανιά) και ενώ σύμφωνα με το άρθρο 4.1 των Συμβάσεων Παραχώρησης η ευθύνη συντήρησης και λειτουργίας τους βαρύνει τον Παραχωρησιούχο, αποφασίστηκε η χρηματοδότησή τους από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας με προτεινόμενο προϋπολογισμό 133.998.290€ με σκοπό τη συμμόρφωσή με τις απαιτήσεις της EASA.

Ο Υπουργός καλείται να απαντήσει σε ποιες ενέργειες έχει προβεί από τη λήψη της προειδοποιητικής επιστολής περί μη συμμόρφωσης με τους ενωσιακούς κανόνες, καθώς και για ποιο λόγο δεν εντάχθηκαν και τα συγκεκριμένα 14 αεροδρόμια στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, όπως συνέβη με τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί