Χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας παραμένουν τα 14 ελληνικά αεροδρόμια, για τα οποία η Κομισιόν έχει εκκινήσει τη διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας από τον περασμένο Ιούλιο, όπως παραδέχτηκε εμμέσως την Πέμπτη η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.
Κατά την ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η πολιτική ηγεσία κλήθηκε να απαντήσει αν παραμένουν χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας τα 14 πολιτικά και στρατιωτικά αεροδρόμια για τα οποία συνεχίζει να μένει ανοιχτός ο φάκελος από την Κομισιόν για μη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ασφαλείας, όπως ανέδειξε στο φύλλο της Πέμπτης η ΑΥΓΗ.
Η ηγεσία του υπουργείου παραδέχτηκε πως πρόκειται για υπαρκτό θέμα και πως τα ζητήματα ασφαλείας δεν μπορεί να κρύβονται, αποφεύγοντας να απαντήσει καταφατικά στο θέμα της χορήγησης των πιστοποιητικών. Επανέλαβε, μάλιστα, ότι υπάρχει στενή συνεργασία και επαφή με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας (EASA) και πως έχει σημειωθεί πρόοδος, χωρίς ωστόσο πάλι να αποκριθεί θετικά πως έχουν αποκτήσει πλέον τα απαραίτητα ευρωπαϊκά πιστοποιητικά ασφαλείας τα 10 πολιτικά αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων εκείνα των Ιωαννίνων, της Χίου, του Ηρακλείου, της Αλεξανδρούπολης) και τα 4 στρατιωτικά (Αράξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου και Σκύρου).
Επιχείρησε δε να «ντριμπλάρει» στο θέμα της προειδοποιητικής επιστολής που απέστειλε η Κομισιόν στο πλαίσιο της διαδικασίας επί παραβάσει λέγοντας πως ο φάκελος είχε ανοίξει για αρκετές χώρες, όχι μόνο για την Ελλάδα, και πως από μόνα τους τα πιστοποιητικά ασφαλείας δεν σημαίνουν ότι θα έκλεινε θετικά η αξιολόγηση της Κομισιόν, προκειμένου να κλείσει και η υπόθεση.
Οπως αποδεικνύει σήμερα πάντως η ΑΥΓΗ με το απόσπασμα που δημοσιεύει παρακάτω από το ηλεκτρονικό μητρώο της Κομισιόν για όλες τις ανοιχτές ή τερματισθείσες υποθέσεις διαδικασιών επί παραβάσει, προκύπτει χωρίς αμφιβολία πως το θέμα ασφάλειας των αεροδρομίων αφορά ΜΟΝΟ την Ελλάδα και την ίδια στιγμή παραμένει εκκρεμές, εξού και παραμένει ανοιχτός από την πλευρά της Κομισιόν ο φάκελος.
Επαναξιολογείται ο χάρτης των σιδηροδρομικών έργων
Εντύπωση προκάλεσε ακόμη χθες η ομολογία της ηγεσίας ότι ο σχεδιασμός για τα σιδηροδρομικά έργα του λεγόμενου Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ύψους 4,5 δισ., τα οποία αναμένεται να συνδέσουν σιδηροδρομικά βασικά λιμάνια της χώρας (Λαύριο, Ραφήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα), επαναξιολογείται από το υπουργείο. Πλέον προτεραιοποιούνται έργα όπως η σύνδεση Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και η σύνδεση Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Διαψεύδει ότι δόθηκαν περισσότερα χρήματα στην Hellenic Train
Τέλος, σε σχετική ερώτηση της ΑΥΓΗΣ, τα πολιτικά στελέχη του υπουργείου Μεταφορών διέψευσαν πως δόθηκαν περισσότερα χρήματα στην Hellenic Train για το 2022, παρά μόνο η προγραμματισμένη αποζημίωση για τις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας 50 εκατ. ευρώ. Εντούτοις, δεν προσδιόρισε τι μέλλει γενέσθαι για το 2023 αφήνοντας ανοιχτό το ζήτημα επαυξημένης αποζημίωσης, αναγνωρίζοντας το πλήγμα που έχει υποστεί η ιταλική εταιρεία με τη διακοπή μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και την κακοκαιρία «Daniel». Να θυμίσουμε επίσης πως με βάση τη σύμβαση που έχει υπογράψει η Ν.Δ. το 2022 προβλέπεται ότι η Hellenic Train πρέπει να εξασφαλίζει ελάχιστο εγγυημένο κέρδος 2 εκατ. ευρώ μέσω της συνεισφοράς ΥΔΥ, εξού και στις οικονομικές καταστάσεις του 2022 κατέγραψε υπερβάλλουσα συνεισφορά 15,07 εκατ. ευρώ στα έσοδά της, τα οποία, σύμφωνα με την απάντηση του υπουργείου, εντέλει δεν έλαβε.