Τα 270 σάιτ που πήραν παράνομα διαφήμιση από τη “λίστα Πέτσα”

«Ημέτεροι», Πάτσης, Φουρθιώτης, ανύπαρκτα Μέσα και μεταχρονολογημένες εγγραφές στο μητρώο ΜΜΕ

Δείτε:

ΣΔΟΕ για λίστα Πέτσα: Διαπράχτηκαν κακουργήματα, πάνω από 3 εκατομμύρια η ζημιά του Δημοσίου!

Βαγγέλης Τριάντης – Documento

Τη σκανδαλώδη και παράνομη διανομή των εκατομμυρίων ευρώ της λίστας Πέτσας, σε εκατοντάδες ηλεκτρονικά ΜΜΕ από την εταιρεία Initiative Media αποδεικνύει το πόρισμα των ελεγκτών του ΣΔΟΕ που δημοσιεύει σήμερα το Documento. Πρόκειται για 270 ηλεκτρονικά ΜΜΕ τα οποία έλαβαν κρατική διαφήμιση 3 εκατ. ευρώ ζημιώνοντας το ελληνικό δημόσιο, καθώς δεν ήταν εγγεγραμμένα στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών ΜΜΕ όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία για την καταχώρηση διαφημιστικών μηνυμάτων του δημοσίου. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ανύπαρκτα σάιτ, μπλογκ καθώς και ΜΜΕ συγγενών και φίλα προσκειμένων στη ΝΔ δημοσιογράφων και εκδοτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το σάιτ της συζύγου του πρώην βουλευτή της ΝΔ Ανδρέα Πάτση, κουμπάρου του «νονού» της λίστας και τότε υπουργού Επικρατείας Στέλιου Πέτσα, ή τα σάιτ συμφερόντων Μένιου Φουρθιώτη για τα οποία δόθηκε αρχικά εντολή καταχώρησης διαφήμισης αλλά μετά τον σάλο που προκλήθηκε ανακλήθηκε. Οσα υπογραμμίζονται στην πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ επιβεβαιώνουν πλήρως τις καταγγελίες του Documentο από την πρώτη στιγμή. Με συνεχή δημοσιεύματα κατέδειξε ότι η λίστα Πέτσα είναι ένα τεράστιο σκάνδαλο χειραγώγησης της κοινής γνώμης στην πλάτη του Ελληνα φορολογούμενου, ο οποίος θα κληθεί να πληρώσει πάλι τον λογαριασμό. Ας δούμε ποιους περιλαμβάνει η λίστα με τα 270 σάιτ και μπλογκ που πήραν παράνομα κρατική διαφήμιση.

Ανύπαρκτα μπλογκ

Η σύμβαση της Initiative Media με την Προεδρία της Κυβέρνησης υπογράφηκε στις 26 Μαρτίου 2020. Στο πλαίσιο της έρευνας οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ ζήτησαν από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης να τους αποστείλει ολόκληρο τον κατάλογο με το Μητρώο Ηλεκτρονικών Επιχειρήσεων.
Οπως αναφέρεται στην πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ, οι ελεγκτές υπολόγισαν την εγγραφή των ΜΜΕ στο μητρώο όχι μέχρι τις 26 Μαρτίου 2020, δηλαδή την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, αλλά μέχρι και τις 30 Απριλίου 2020.

Μεταξύ των 270 ηλεκτρονικών ΜΜΕ περιλαμβάνονται ορισμένα ανύπαρκτα σάιτ, τη χρηματοδότηση των οποίων είχε αναδείξει από την πρώτη στιγμή η δημοσιογραφική έρευνα του Documento. Ενα από αυτά είναι το didymoteicho.net
στο οποίο δόθηκε εντολή καταχώρησης διαφήμισης ύψους 1.000 ευρώ. Ωστόσο, όπως φαίνεται από μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, το συγκεκριμένο σάιτ είναι ανύπαρκτο.

Το ίδιο ισχύει και για ένα ακόμη σάιτ, το ellinismos-orthodoxia.gr.

Οπως προκύπτει από το πόρισμα του ΣΔΟΕ, το συγκεκριμένο σάιτ έλαβε διαφήμιση ύψους 3.720 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ ενώ εμφανίζεται να έχει εγγραφεί στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Επιχειρήσεων στις 10 Ιουλίου 2020, δηλαδή τέσσερις μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της τότε κυβέρνησης και της Initiative Media. Ωστόσο εάν το αναζητήσει κανείς στο διαδίκτυο, θα διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει.

Αντίθετα, εμφανίζεται ως ενεργό το orthodoxia-ellhnismos.gr, το οποίο όμως είναι εμφανώς διαφορετικό domain.

Στη λίστα περιλαμβάνονται ακόμη και μπλογκ. Πρόκειται για τα aridaianews.blogspot.comepirusgate.blogspot.comorchomenos-press.blogspot.com και newsarcadia.blogspot.com τα οποία εμφανίζονται να έχουν λάβει κρατική διαφήμιση ύψους 1.000 ευρώ το καθένα. Είναι εντυπωσιακό ότι η Initiative επέλεξε να δώσει κρατική διαφήμιση σε ανύπαρκτα σάιτ ακόμη και μπλογκ με βάση τα «αντικειμενικά της κριτήρια», τα οποία επικαλέστηκε ενώπιον των ελεγκτών του ΣΔΟΕ, αλλά όχι στο Documento.

Ειδήσεις του 2010

Ενα ακόμη σάιτ για το οποίο δόθηκε εντολή καταχώρησης διαφήμισης ύψους 2.000 ευρώ είναι το wishmag.gr. Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο ιστότοπος ανήκει στον παρουσιαστή Σωτήρη Πολύζο. Οπως είχε αποκαλύψει τον Ιούνιο του 2020 το documentonews.gr, το wishmag.gr φαίνεται ότι έχει να ανανεωθεί αρκετά χρόνια. Χαρακτηριστικά προβάλλεται στο συγκεκριμένο σάιτ ως μια από τελευταίες ειδήσεις ότι ο Σαρκοζί έγινε παππούς, κάτι που συνέβη τον Ιανουάριο του 2010. Αλλη είδηση στο wishmag.gr αναφέρει «το νέο τατουάζ της Leona Lewis». Οπως υπογραμμίζεται, «η Βρετανίδα τραγουδίστρια έκανε την εμφάνισή της σε ένα φιλανθρωπικό γκαλά, με νέο πιο σέξι στιλ, όπου παρουσίασε και το νέο της τατουάζ». Πράγματι η είδηση είναι ακριβής αλλά αφορά τον Φεβρουάριο του 2010.

Αν και το συγκεκριμένο σάιτ δεν είχε ανανεωθεί για σχεδόν 14 χρόνια, δεν αμέλησε να τοποθετήσει 14 ολόκληρες φορές το μπάνερ «Μένουμε Ασφαλείς» της διαφημιστικής καμπάνιας Πέτσα.

Ο κουμπάρος Πάτσης

Αλλο ένα σάιτ που πήρε παράνομα διαφήμιση είναι και το pointmedia.gr.

Οπως είχε αποκαλύψει τo Documento, ανήκει στην οικογένεια του τότε βουλευτή της ΝΔ Ανδρ. Πάτση και στη σύζυγό του Βασιλική Παπαλουκά. Ο Ανδρ. Πάτσης είναι κουμπάρος του τότε κυβερνητικού εκπροσώπου και «νονού» της λίστας, Στ. Πέτσα. Ο τελευταίος εμφανίζεται σε λαϊφστάιλ δημοσιεύματα να έχει παντρέψει μαζί με τη σύζυγό του το ζεύγος Πάτση – Παπαλουκά. Η δημοσιογράφος Βασ. Παπαλουκά είχε τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω της όταν είχε διοριστεί στο πολιτικό γραφείο του τότε υπουργού Αμυνας Πάνου Καμμένου, ενώ παρουσίαζε και την τηλεοπτική εκπομπή των Ενόπλων Δυνάμεων «Με αρετή και τόλμη».

Ο Πάτσης, ο οποίος σε αναρτήσεις του την περίοδο εκείνη μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Τwitter προωθούσε το pointmedia.gr, διαγράφηκε τον Οκτώβριο του 2022 από τη ΝΔ μετά τις αποκαλύψεις για τις μπίζνες με τα «κόκκινα» δάνεια πολιτών αλλά και αναθέσεων από δημόσιους φορείς και οργανισμούς. Επίσης τον Μάρτιο του 2023 η Εισαγγελία Εφετών Αθηνών άσκησε σε βάρος του ποινική δίωξη για τα αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος της ανακριβούς και ελλιπούς δήλωσης περιουσιακής κατάστασης κατ’ εξακολούθηση και για συμμετοχή σε εταιρείες με έδρα την αλλοδαπή αυτοπροσώπως και διά παρένθετου προσώπου, κατ’ εξακολούθηση.

Το pointmedia.gr έλαβε από τη λίστα Πέτσα διαφήμιση ύψους 3.720 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ, αλλά εμφανίζεται να έχει εγγραφεί στο Μητρώο Ηλεκτρονικών ΜΜΕ μετέπειτα, στις 10 Ιουλίου 2020. Βάσει του ν. 4339/2015 δεν μπορούσε να λάβει κρατική διαφήμιση, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για την καταχώρηση διαφημιστικών μηνυμάτων του δημοσίου είναι η εγγραφή των σάιτ στο μητρώο.

Εκτός αυτού, η επισκεψιμότητα του pointmedia.gr την περίοδο εκείνη ήταν σχεδόν μηδαμινή. Οπως προέκυπτε από το similarweb, τη δημοφιλέστερη και πιο έγκυρη πλατφόρμα για την καταγραφή της επισκεψιμότητας ιστοσελίδων, το pointmedia.gr είχε λιγότερες από 5.000 επισκέψεις την περίοδο Μάρτιος – Μάιος του 2020. Στην επίσης γνωστή πλατφόρμα καταγραφής στατιστικών Alexa εμφανιζόταν στη θέση 7.471.
Η Point Media Group Ανώνυμη Εταιρεία στην οποία ανήκει το pointmedia.gr συστάθηκε στις 4 Μαρτίου 2022. Δηλαδή δύο χρόνια αφότου εμφανίζεται να έχει επιχορηγηθεί από τη λίστα Πέτσα και ενάμιση χρόνο από τότε που εγγράφηκε στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Επιχειρήσεων. Το μετοχικό της κεφάλαιο ανήλθε σε 50.000 ευρώ και σε αυτό συμμετέχουν οι Πάρις και Ιωάννης Πάτσης, καθώς και η Βασ. Παπαλουκά.

Ο Μένιος Φουρθιώτης

Μεταξύ των ΜΜΕ που εμφανίζονται να έχουν λάβει εντολή καταχώρησης διαφήμισης είναι και δύο σάιτ συμφερόντων του γνωστού παρουσιαστή της trash TV και υπόδικου Μένιου Φουρθιώτη. Στο apokaliptikalive.gr είχε δοθεί εντολή καταχώρησης ύψους 4.000 ευρώ και στο protieidisi.com 1.000 ευρώ.

Την περίοδο εκείνη το documentonews.gr είχε αποκαλύψει ότι στη διεύθυνση (url) protieidisi.com δεν φιλοξενούνταν κάποιο σάιτ ή μπλογκ. Αυτό ισχύει ακόμη και σήμερα. Την περίοδο εκείνη γινόταν αυτόματα ανακατεύθυνση (redirect) του χρήστη στο protieidisinews.blogspot.com. Το protieidisinews.blogspot.com δημιουργήθηκε τον Μάιο του 2020.

Tα ίδια συνέβαιναν και με το apokaliptikalive.gr. Ο επισκέπτης ανακατευθυνόταν στο apodikseislive.gr, σάιτ συμφερόντων του παρουσιαστή.

Τα «γαλάζια» σάιτ

Στα σάιτ που σύμφωνα με το ΣΔΟΕ πήραν διαφήμιση παράνομα περιλαμβάνονταν και δύο που ανήκουν στον όμιλο συμφερόντων του «γαλάζιου» εκδότη Νίκου Καραμανλή, προσώπου με ιδιαίτερα προνομιακές σχέσεις με τη ΝΔ και κορυφαίους υπουργούς της. Ενα από αυτά ήταν και το όχι και ιδιαίτερης επισκεψιμότητας karfitsa.gr, το οποίο έλαβε κρατική διαφήμιση ύψους 9.920 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ. Το karfitsa.gr εμφανίζεται να εγγράφεται στο Μητρώο Ηλεκτρονικών ΜΜΕ στις 5 Μαΐου 2020. Το ίδιο ποσό δόθηκε και στο paraskhnio.gr, επίσης συμφερόντων Καραμανλή, το οποίο επίσης εμφανίζεται να εγγράφεται στο Μητρώο Ηλεκτρονικών ΜΜΕ στις 5 Μαΐου 2020.

Αρκετά από τα 270 σάιτ που περιλαμβάνονται στη λίστα του ΣΔΟΕ εμφανίζονται μέχρι και την παράδοση του πορίσματος στις εισαγγελικές αρχές τον Μάιο του 2022 να μην έχουν εγγραφεί στο μητρώο. Πρόκειται κυρίως για μικρά σάιτ χαμηλής επισκεψιμότητας, όχι ιδιαίτερα γνωστά. Τα υπόλοιπα εμφανίζονται να εγγράφονται στο ηλεκτρονικό μητρώο από τον Μάιο του 2020 έως και τον Οκτώβριο του 2021. Δηλαδή μήνες ή και χρόνια μετά την ανάθεση της διαφημιστικής καμπάνιας στην Initiative.

Δείτε επίσης:  Στη δημοσιότητα από τον Στέλιο Πέτσα η «μαγειρεμένη» λίστα των ΜΜΕ που έλαβαν χρήματα

Ιδού γιατί ο ΣΚΑΪ μάς δείχνει… όμορφο τον Μητσοτάκη: Πήρε 1,5 εκατ. € για να μένουμε σπίτι και να προπαγανδίζει!

Απίθανο: Σε 3 σελίδες… κουτσομπολιού και μόδας έδωσε ο Πέτσας… 280.000 €! (εικόνες)

Άλλοι με 534 € και άλλοι με εκατομμύρια – Οι πιο κραυγαλέες περιπτώσεις της λίστας Πέτσα

Αλ. Τσίπρας: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα

«Η λίστα Πέτσα επιβεβαιώνει όλες τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση μοίρασε δημόσιο χρήμα χωρίς κανένα κριτήριο»

«Κανένα λάθος» δεν βρήκε στη λίστα Πέτσα ο Κ. Μητσοτάκης

«Να δοθούν σήμερα οι εντολές καταχώρησης και οι αρχικές τιμολογήσεις της λίστας Πέτσα, αλλιώς επιβεβαιώνεται ότι “μαγειρεύτηκε”»

Επιστολή – παρέμβαση του Αλ.Τσίπρα: Ζητά να ελεγχθεί η «λίστα Πέτσα», οι προμήθειες μασκών σε μαθητές και οι απολυμάνσεις στις φυλακές

Ραγδαίες εξελίξεις με τη “λίστα Πέτσα”: Σε εξέλιξη έρευνα από την οικονομική εισαγγελία για υπουργούς και την εταιρεία

Λίστα Πέτσα: Το Vouliwatch προσφεύγει στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας για τα χρήματα που πήραν τα ΜΜΕ

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί