Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης η κηδεία του ήρωα επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μεγάλης Μαντίνειας στη Μεσσηνία. Το φέρετρο του 40χρονου σκεπασμένο με ελληνική σημαία. Οι στενοί συγγενείς του συντετριμμένοι. Τραγικές φιγούρες οι γονείς του αδικοχαμένου πιλότου και η σύζυγός του, που έμελλε να δει και να καταγράψει σε βίντεο τη συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους.
Πλήθος απλού κόσμου έσπευσε στην εκκλησία για να τιμήσει τον επισμηναγό που έπεσε εν ώρα καθήκοντος. Λόγια παρηγοριάς είναι αδύνατον να ειπωθούν αυτές τις στιγμές, στους δικούς του ανθρώπους. Τα «γιατί» της τραγωδίας παραμένουν για την ώρα αναπάντητα. Οι ειδικοί περιμένουν να αντλήσουν στοιχεία από τα κομμάτια της ατράκτου του μοιραίου Τ-2.
Στην κηδεία έδωσαν το παρών o υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Τομεάρχης ‘Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστολάκης.
Προεδρικό διάταγμα που θα εκδοθεί, μετά από πρόταση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, προβλέπει την απονομή του βαθμού του αντιπτεράρχου στον αδικοχαμένο πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας. Τη σχετική απόφαση έλαβε το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων, κατόπιν εισήγησης του αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου.
Μάρτυρες της τραγωδίας η σύζυγος και τα δύο ανήλικα παιδιά του επισμηναγού, που παρακολουθούσαν τη μοιραία πτήση κοντά στον διάδρομο προσγείωσης. Όλοι μαζί είχαν προγραμματίσει να φύγουν αμέσως μετά από το αεροδρόμιο και να επιστρέψουν στο σπίτι τους. Μόνο που δυστυχώς η μοίρα είχε άλλα σχέδια.
Ήταν η τελευταία πτήση του επισμηναγού με το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό αεροσκάφος και ήθελε τα μέλη της οικογένειάς του, να την παρακολουθήσουν. Αν και το αεροσκάφος διέθετε εκτινασσόμενο κάθισμα, ο ίδιος φαίνεται ότι δεν το χρησιμοποίησε «Μου έλεγε “είναι αξιόπιστο πατέρα, από τη στιγμή που σηκώνεται στον αέρα”. Ήταν ο ήρωάς μου, αλλά τον ήθελα όρθιο», είπε ο πατέρας του.
Ο 40χρονος επισμηναγός υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και ήταν έμπειρος με πάνω από 3.000 ώρες πτήσης. Το πρωί της Τετάρτης 27 Δεκεμβρίου κάθισε στη θέση του πιλότου για την τελευταία εκπαιδευτική βόλτα με το μοιραίο Τ-2 και λίγα λεπτά αργότερα, το αεροσκάφος συνετρίβη μισό μίλι βορειοδυτικά της Καλαμάτας, δίπλα σε φράχτη, την ώρα που προσέγγιζε το αεροδρόμιο της πόλης, για να προσγειωθεί.
Σύμφωνα με όσα έχουν πει οι αυτόπτες μάρτυρες, αλλά και βίντεο, οι ειδικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο η τραγωδία να οφείλεται σε αποκόλληση ολόκληρης της πτέρυγας του αεροσκάφους ή του πηδαλίου κλίσης.
H Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε το 1976 τα συγκεκριμένα αεροσκάφη για την εκπαίδευση των Ικάρων και των νέων Ανθυποσμηναγών. Τον Αύγουστο του 2018, ένα ίδιο Τ-2 είχε συντριβεί σε δύσβατη δασική περιοχή ανοιχτά της Σπάρτης, με το δυστύχημα τότε να στοιχίζει τη ζωή στον επισμηναγό Νίκο Βασιλείου.
Οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής συνεχίζονται, με την οικογένεια του αδικοχαμένου επισμηναγού να προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της.