Ανίκανο και σε διακοπές το επιτελικό κράτος: Η χώρα κόπηκε στα δύο για ένα βυτιοφόρο

Tην ανικανότητα του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη ανέδειξε η χθεσινή ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών που εγκλωβίστηκαν μέχρι και εννέα ώρες σε παλιά και νέα Αθηνών – Κορίνθου μετά από φωτιά σε βυτιοφόρο που μετέφερε 7 τόνους υγραερίου κίνησης στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.

Δείτε:

Ουρές χιλιομέτρων και εγκλωβισμένοι οδηγοί για ώρες στην Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου (Βίντεο & φωτο)

Η απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσαν οι χιλιάδες εγκλωβισμένοι πολίτες θύμισε τον εγκλωβισμό από το χιόνι στην Αττική Οδό.

Η έγκαιρη ειδοποίηση από τον οδηγό του βυτιοφόρου που έφερε και την άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής απέτρεψαν ενδεχόμενη έκρηξη, όχι όμως και το τι ακολούθησε για τα διερχόμενα οχήματα λόγω της ελλιπούς οργάνωσης και αστοχιών κατά την επιχείρηση των αρχών, σε συνδυασμό με τη δυσκολία της μετάγγισης του φορτίου.

Ήταν λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης όταν ξέσπασε πυρκαγιά σε βυτιοφόρο που μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο κίνησης πριν το πρώτο τούνελ της Κακιάς Σκάλας, στο ρεύμα προς Κόρινθο. Η φωτιά κατασβέστηκε από ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, ωστόσο αυτό δεν στάθηκε ικανό για να τερματίσει και την περιπέτεια χιλιάδων οδηγών.

Η κυκλοφορία κοκκάλωσε στην παλιά και στη νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, με χιλιάδες οχήματα να παραμένουν εγκλωβισμένα. Πολίτες και τουρίστες εγκλωβίστηκαν μέσα σε συνθήκες αφόρητης ζέστης χωρίς ενημέρωση ή σχέδιο διαφυγής, αφού η νέα Ε.Ο. έκλεισε στις 12.30 το μεσημέρι με την κυκλοφορία να αποκαθίσταται σταδιακά και στα δύο ρεύματα στις 9.30 το βράδυ.

Η μόνη ενημέρωση που είχαν οι οδηγοί ήταν οι ηλεκτρονικοί πίνακες ότι υπάρχει φωτιά σε βυτιοφόρο στο ύψος της Κινέτας, αλλά και ότι υπάρχει παράκαμψη από την παλαιά εθνική οδό.

Ενώ από τα διόδια της Ελευσίνας συνέχιζαν να αφήνουν τους οδηγούς να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο. Δεν υπήρξε κανένα άμεσο σχέδιο αναστροφής ή διακοπής και εκτροπής της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν τόσα πολλά αυτοκίνητα φρακαρισμένα, που πλέον ήταν αδύνατη κάποια λύση.

Το έλλειμμα οργάνωσης αποδείχτηκε επίσης από το γεγονός ότι έκλεισαν τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού μετά τις 5 το απόγευμα. Την ίδια ώρα, ανοιγόκλεινε η παλαιά εθνική οδός, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερο μπάχαλο, ενώ πολλές είναι και οι καταγγελίες οδηγών ότι το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης 1025 ήταν διαρκώς κατειλημμένο και έτσι δεν μπορούσαν ούτε από εκεί να ενημερωθούν.

Λίγο μετά τις 9:30 το βράδυ, άνοιξαν και τα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού, ενώ νωρίτερα είχε δοθεί στην κυκλοφορία η παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου. Οι πολίτες έμμειναν για περίπου 9 ώρες εγκλωβισμένοι στον δρόμο.

Όσο για το φλεγόμενο βυτιοφόρο, πληροφορίες ανέφεραν ότι ο οδηγός πρόλαβε να εγκαταλείψει το όχημα και είναι καλά στην υγεία του, ενώ, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πυροσβεστικής, η φωτιά εκδηλώθηκε στο 46ο χιλιόμετρο της νέας εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου, στο ρεύμα προς Κόρινθο.

ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.: Για άλλη μια φορά ανίκανο το δήθεν επιτελικό κράτος

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. επισημαίνει ότι χιλιάδες οδηγοί και ταξιδιώτες παρέμεναν εγκλωβισμένοι για ώρες στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και χωρίς καμία ενημέρωση. «Τα ερωτήματα είναι τεράστια για το πώς δεν αποφεύχθηκαν έγκαιρα το μποτιλιάρισμα και η πολύωρη ταλαιπωρία για χιλιάδες πολίτες. Το βέβαιο είναι ότι το δήθεν επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ανίκανο να προλάβει και να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις».

Όπως επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «τα ερωτήματα είναι τεράστια για το πώς δεν αποφεύχθηκε έγκαιρα το μποτιλιάρισμα και η πολύωρη ταλαιπωρία για χιλιάδες πολίτες».

ΕΛΑΣ – Πυροσβεστική: «Κατανοητή η αγανάκτηση»

«Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή», τονίζεται σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν ΕΛΑΣ και Πυροσβεστική αργά τη νύχτα της Πέμπτης, με αφορμή τη φωτιά σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο, στη νέα Εθνική Αθηνών – Κορίνθου, που προκάλεσε πολύωρα κυκλοφοριακά προβλήματα και στα δύο ρεύματα, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των οδηγών.

«Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά” σημειώνεται στην ανακοίνωση, στην οποία περιγράφονται όλες οι ενέργειας που έγιναν με “μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα».

Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση:

«Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μορέα, και της Γέφυρας, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί