Η μαθήτρια Ζηνοβία Κονταξοπούλου συγκέντρωσε πάνω από 22.000 μόρια, πολύ πάνω από τις βάσεις του 2022 για τις κορυφαίες Αρχιτεκτονικές στο Μετσόβειο της Αθήνας αλλά και το Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης, που ήταν περίπου στα 19.300 και 17.100 μόρια αντίστοιχα. Ωστόσο, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για το ειδικό μάθημα στο Ελεύθερο Σχέδιο, έχει αποκλειστεί από αυτές τις σχολές, καθώς βαθμολογήθηκε με 13,8 ενώ η ΕΒΕ ήταν 14,46, όπως εξήγησε μιλώντας στο Kontra.
Έτσι, μία μαθήτρια που έγραψε εξαιρετικά στις Πανελλαδικές, με 19,9 σε Μαθηματικά και Φυσική, 19,8 στην Χημεία και 16,1 στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, καθώς και 18 στο ειδικό μάθημα για το Γραμμικό Σχέδιο, «εξορίζεται» από σχολές με βάση χαμηλότερη κατά χιλιάδες μόρια από την επίδοσή της.
Η ίδια επανέλαβε ότι υπάρχει το επιπλέον παράδοξο να μπαίνει φραγμός για είσοδο στα ΑΕΙ μέσω ενός ειδικού μαθήματος που δεν διδάσκεται στο σχολείο (τόσο το ελεύθερο σχέδιο όσο και το γραμμικό).
«Αισθάνθηκα αδικημένη», όπως είπε, αυτά ισχύουν για όλους και «γι’ αυτό έκανα και την επιστολή». Σημειώνεται ότι το alfavita είχε προ ημερών δημοσιεύσει το μήνυμά της, που ανέφερε: «Γεια σας, ονομάζομαι Ζηνοβία Κονταξοπούλου, μόλις έδωσα πανελλήνιες και σας στέλνω γιατί πραγματικά βρίσκομαι σε κατάσταση απελπισίας, γνωρίζοντας ότι ενώ έχω συγκεντρώσει λίγο παραπάνω από 22 χιλιάδες μορια για αρχιτεκτονική Αθηνών, δεν μπορώ καν να δηλώσω τη συγκεκριμένη σχολή, λόγω της ΕΒΕ στο ελεύθερο σχέδιο(η διαφορά μου είναι 0,6 μονάδες)!! …ένα μάθημα που δεν διδάσκεται καν στο σχολείο… είναι άδικο… τόσα παιδιά που έχουν προσπαθήσει και ενδεχομένως τα έχουν καταφέρει να περιορίζονται από ένα τέτοιο νομοσχέδιο…».
Η ίδια ξεκαθάρισε ότι «δεν ζητάω μια θέση στην Αρχιτεκτονική Αθηνών, προφανώς υπάρχουν πιο ικανά παιδιά που την διεκδικούν. Αλλά είναι η αδικία. Και όσο περισσότερο το λέμε, όλο και κάτι μπορεί να γίνει στην τελική».
«Η ΕΒΕ, ιδιαίτερα στα ειδικά μαθήματα, μπορεί να είναι άδικη. Δεν είναι ένας συγκεκριμένος, προκαθορισμένος αριθμός από την εκάστοτε σχολή, αλλά με βάση τον μέσο όρο των μαθητών, που προφανώς θέλουν να περάσουν σε μια σχολή με σχέδιο π.χ. Άρα, εξασκούνται, είναι καλοί, όλοι θα γράψουν καλά, όσο καλύτερα μπορούν. Το να τίθεται ο μέσος όρος ως ΕΒΕ το θεωρώ άδικο», επανέλαβε η μαθήτρια.