Στη βουλή η ανάγκη άμεσης ολοκλήρωσης της Ε50 στο Ηράκλειο

Oι κάτοικοι τονίζουν ότι το οδικό δίκτυο γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο για τη ζωή των οδηγών και επιβατών

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, Μαρία Κομνηνάκα και Διαμάντω Μανωλάκου, για την άμεση ολοκλήρωση της Ε50 (Καστέλλι – Άγιος Ιωάννης) με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των κατοίκων των χωριών Σμάρι, Γάλιπε, Γαλίφα, Άνω Βάθεια και Καινούργιο Χωριό, Δήμων Χερσονήσου και Μινώα Πεδιάδας, ΠΕ Ηρακλείου.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Άλλο ένα παράδειγμα του γεγονότος ότι οι λαϊκές ανάγκες δε χωρούν στις προτεραιότητες του αστικού κράτους (κεντρικού και τοπικού), με όλες τις κυβερνήσεις, είναι το έργο της κατασκευής του δρόμου Ε50 που ενώνει το Καστέλλι Πεδιάδος με τον συνοικισμό του Αγ. Ιωάννη. Έργο που από τη δεκαετία του ’60 παραμένει ημιτελές κατά 3,5 χιλιόμετρα και συγκεκριμένα στα τμήματα από το χωριό Γάλιπε έως το Καινούργιο Χωριό και από το χωριό Άνω Βάθεια έως τον συνοικισμό του Αγίου Ιωάννη. 

Ειδικότερα, οι ίδιοι οι κάτοικοι τονίζουν ότι το οδικό αυτό δίκτυο γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο για τη ζωή των οδηγών και επιβατών. Τόσο οι καθημερινές μετακινήσεις προς Καστέλι Πεδιάδος και προς Ηράκλειο, αλλά και οι εσωτερικές μεταξύ των χωριών διαδρομές, εγκυμονούν σοβαρότατους κινδύνους πρόκλησης ζημιών στα οχήματά τους, αλλά και κινδύνους για την ίδια τη ζωή τους, ιδίως κατά τις περιόδους έντονων καιρικών φαινομένων. Για παράδειγμα η μη ολοκλήρωση της γέφυρας στην περιοχή της «Αγίας Αναστασίας», αναγκάζει αυτούς που κατευθύνονται προς το Ηράκλειο να διασχίζουν την κοίτη του χειμάρρου, με όλους τους υπαρκτούς κινδύνους. Αλλά και στον εναλλακτικό οδικό άξονα της σύνδεσής τους με το Ηράκλειο (δηλ. στον οδικό άξονα Επισκοπής – Γαλίφας), οι δρόμοι έχουν μετατραπεί σε καρμανιόλες, με το ουσιαστικά εγκαταλελειμμένο, σε πολύ άσχημη κατάσταση οδικό δίκτυο, λόγω και της στενότητας του δρόμου, της έλλειψης φωτισμού και της κακής βατότητας. 

Με απλά λόγια, με ευθύνη του κεντρικού και τοπικού κράτους υπάρχουν στον 21ο αιώνα κάτοικοι και επισκέπτες της περιοχής που ρισκάρουν τη ζωή τους για να μετακινηθούν, καθώς σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου είτε διέρχεται χείμαρρος, είτε υπάρχει επικίνδυνη μικρή γέφυρα, κτλ. Όταν στα σημεία αυτά δεν υπάρχει σήμανση «ΙΡΛΑΝΔΙΚΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ», δεν υπάρχουν τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα, άλλες υποδομές, όπως γέφυρες, ποιος διασφαλίζει ότι θα αποφευχθεί περιστατικό παρόμοιο με αυτό το τραγικό στον Γεροπόταμο, στη Μεσαρά, με την απώλεια των τεσσάρων ανθρώπων ως το χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος; 

Να τονίσουμε, επίσης, ότι από το σημείο αυτό περνούν καθημερινά οι μαθητές που κατοικούν στα χωριά αυτά και μετακινούνται στα σχολεία της περιοχής ή σε άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες ή αναγκάζονται να απουσιάζουν από τα μαθήματά τους σε ημέρες με ισχυρή βροχόπτωση. 

Οι ανησυχίες των κατοίκων μεγαλώνουν, με την εγκληματική αδράνεια δήμων και περιφέρειας,  και επιπλέον αναρωτιούνται μήπως η μη ολοκλήρωση του έργου έχει σχέση με το γεγονός ότι θα μπορεί να αποτελέσει την κοντινότερη και πλέον αξιόλογη εναλλακτική διαδρομή στη σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο του Καστελλίου, εκτός του περίκλειστου ιδιωτικού ΒΟΑΚ με διόδια, αφού μέσα απ’ την εγκατάλειψη του δικτύου και της συστηματικής αποφυγής βελτιώσεων σε σημεία του, προωθούνται ως μόνη λύση τα διόδια του ΒΟΑΚ.

Η κατάσταση αυτή που βιώνει η περιοχή των χωριών Σμάρι, Γάλιπε, Γαλίφα, Άνω Βάθεια και Καινούργιο Χωριό αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, τις τεράστιες ελλείψεις του κεντρικού κρατικού μηχανισμού και της Τοπικής διοίκησης και τις εγκληματικές ευθύνες για την ανυπαρξία έργων υποδομής, αφού αυτά λογίζονται ως «κόστος», με τις προδιαγεγραμμένες συνέπειες όχι μόνο για την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, αλλά και για την ίδια την ανθρώπινη ζωή. 

Την ίδια στιγμή, έργα που αφορούν τους ομίλους προχωρούν με fast track διαδικασίες, όπως το ιδιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι ή ο ιδιωτικός ΒΟΑΚ, με τα υπερκέρδη που θα έχουν οι παραχωρησιούχοι και τους περιορισμούς στη χρήση του από τον λαό της Κρήτης, που θα πληρώνει όχι μόνο την κατασκευή του, αλλά και τα διόδια, στα πλαίσια της πολιτικής της απελευθέρωσης των μεταφορών, της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και του οδικού δικτύου, για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των ομίλων.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ο κ. Υπουργοί ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:

  • Να ξεκινήσουν άμεσα οι μελέτες και η υλοποίηση των έργων για την άμεση ολοκλήρωση της Ε50 (Καστέλλι – Άγιος Ιωάννης), με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των κατοίκων των χωριών Σμάρι, Γάλιπε, Γαλίφα, Άνω Βάθεια και Καινούργιο Χωριό, Δήμων Χερσονήσου και Μινώα Πεδιάδας, ΠΕ Ηρακλείου Κρήτης.
  • Να τοποθετηθούν οι απαραίτητες προειδοποιητικές σημάνσεις στα σημεία της περιοχής που αποτελούν «Ιρλανδικές Διαβάσεις» και να εξασφαλιστεί η συνολική αποκατάσταση και αντιμετώπιση του πλημμυρικού κινδύνου σε όλο το οδικό δίκτυο.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί