Νέο επικοινωνιακό σόου για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη από την κυβέρνηση, που μοιράζει αριστερά-δεξιά τις ευθύνες της για τα δρομολόγια που επανεκκινούν με σημαντική καθυστέρηση και χωρίς ουσιαστικά μέτρα ασφαλείας.
Το πρόγραμμα δρομολογίων που ξεκίνησαν είναι μικρότερο από αυτό που είχε ανακοινώσει την περασμένη εβδομάδα, καθώς δεν δόθηκαν στους μηχανοδηγούς (ΠΕΠΕ) της Hellenic Train οι απαραίτητες διασφαλίσεις, που ζητούσαν και έθεταν ως αναγκαία προϋπόθεση για την επανεκκίνηση των δρομολογίων (*Βλ. παρακάτω όλη την επιστολή).
Ο μέχρι πρότινος εξαφανισμένος Γιώργος Γεραπετρίτης επιβιβάστηκε σήμερα στο τρένο 882, για το δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα, και μάλιστα στο… πρώτο βαγόνι δίπλα από τον μηχανοδηγό.
Ο αρμόδιος υπουργός υποστήριξε το πρωί ότι η «επανεκίννηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για την Βόρεια Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα» γίνεται με «μια μικρή χρονική υστέρηση καθώς είχε προγραμματιστεί για προχθές» και ταυτόχρονα ότι είναι «μέσα στο πρόγραμμά όσον αφορά στο σύνολο σχεδόν των αμαξοστοιχιών».
Όμως, το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα, καθώς αποδείχτηκαν τεράστια τα προβλήματα στις ασυντήρητες και χωρίς φωτισμό σήραγγες, ενώ ακόμα στο περίμενε βρίσκονται ακόμα όσοι θέλουν να ταξιδεύσουν με τη γραμμή Αθήνα – Κιάτο.
Από την πλευρά του ο κ. Γεραπετρίτης είπε «ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο θα εκκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς τη διαδρομή για Κιάτο».
Ο ίδιος επανέλαβε τις υποσχέσεις για την «προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου και της Πολιτείας έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση καθολικά στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών».
Επίσης, ισχυρίστηκε ότι στόχος είναι «να πέσει άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος και να αναδειχθούν οι ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν. Το δεύτερο να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια. Το τρίτο είναι η ανάταξη τους επιπέδου ασφάλεια των σιδηρόδρομων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο».
Ωστόσο, οι δηλώσεις του υπουργού δεν πείθουν, καθώς είναι οφθαλμοφανές ότι η επιτροπή των «ειδικών», που έχει διορίσει η κυβέρνηση να ερευνήσει το πολύνεκρο έγκλημα παράλληλα με τη Δικαιοσύνη, αποσκοπεί στην συγκάλυψή του. Τελευταίο χτύπημα στην αξιοπιστία της η νομοθέτηση του ακαταδίωκτου μέσω τροπολογίας, την οποία ενέκρινε την Πέμπτη η Ν.Δ., προκειμένου τα μέλη να έχουν ασυλία και να μην λογοδοτήσουν.
Στην ίδια αμαξοστοιχία ταξίδευσαν επίσης ο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη και στελέχη της Hellenic Τrain. Ο πρώτος εμφανίστηκε συγκινημένος στο παράθυρο του τρένου, πριν ξεκινήσει το δρομολόγιο.
Ακολουθούν τα δρομολόγια, σύμφωνα με την Hellenic Train, που συνεχίζει να χρησιμοποιεί λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές μέχρι την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
- Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
- Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08
Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
- Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28
- Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45
*Όλη η επιστολή των μηχανοδηγών στη διοίκηση της Hellenic Train
Η επιστολή των μηχανοδηγών στη διοίκηση της Hellenic Train
Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επι των αμαξοστοιχιών έχασαν την ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.
Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα – Τηλεδιοίκηση – ETCS).
Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.
Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια, ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.
Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π. την Παρασκευή 17 Μαρτίου.
Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψην σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.
-Για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
-Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
-Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
-Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη . Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
-Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
-Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
-Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
-Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
-Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωση των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή.
Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train, καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στην συνάντηση του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR.
Νίκος Παππάς: Δρομολόγιο – προσβολή στους πολίτες το Intercity με επιβάτη τον Γεραπετρίτη
«Επικοινωνιακό σόου που προσβάλλει τους πολίτες» χαρακτήρισε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς, το πρώτο δρομολόγιο της Ηellenic όπου στο τιμόνι του βρέθηκε ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.
Όπως καυστικά σχολιάζει ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ «ένα μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων δεν συμβαδίζει με τις εξαγγελίες».
«Ο κ. Γεραπετρίτης επιβιβάστηκε σε τρένο που πάει μέχρι την Καλαμπάκα, αλλά αποβιβάστηκε ακριβώς έξω από την Αθήνα» σημειώνει ο Νίκος Παππάς.
«Δρομολόγια που εξαγγέλθηκαν, όπως του προαστιακού από Θεσσαλονίκη για Λάρισα αλλά και αυτά από Αθήνα για Κιάτο, δεν πραγματοποιούνται» επισημαίνει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών .
«Σταθμοί παραμένουν κλειστοί διότι δεν επαρκούν σταθμάρχες και κλειδούχοι. Τι κάνει, λοιπόν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη; Ένα επικοινωνιακό σόου που προσβάλλει τους πολίτες. Και ενώ έχει αφήσει τον σιδηρόδρομο σε εγκατάλειψη, συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης» υπογραμμίζει καταληκτικά στην ανακοίνωσή του ο Νίκος Παππάς.