Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων του Χάρη Μαμουλάκη
Επιβεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, αλλά ούτε και βούληση από την πλευρά της Κυβέρνησης ΝΔ να προχωρήσει στην υλοποίηση σύγχρονης οδικής σύνδεσης της Μεσαράς με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, πραγματοποιήθηκε η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης και της Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων που κατέθεσε ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.
Ο Χάρης Μαμουλάκης, αφού έκανε αναφορά στην τροποποίηση της σύμβασης κατασκευής του νέου αεροδρομίου που αύξησε το κόστος κατασκευής, χωρίς νέο διαγωνισμό, κατά 104 εκατ. ευρώ και επέκτεινε τον χρόνο παράδοσης κατά 2 χρόνια, καυτηρίασε το ότι δεν γίνεται καμία ενέργεια για την κάλυψη της αυξημένης επιβατικής κίνησης που προβλέπεται, μέσω της ενίσχυσης των οδικών συνδέσεων. «Το παράδοξο έγκειται στη χρήση νέων προβλέψεων αυξημένης επιβατικής κίνησης προκειμένου για την επέκταση των εγκαταστάσεων, όχι όμως και για την επέκταση του σχεδιασμού του οδικού δικτύου σύνδεσης με το νέο αεροδρόμιο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Έτσι, η ανάδοχος εταιρεία του αεροδρομίου συνεχίζει να είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει μόλις δύο οδικές συνδέσεις. Μία προς τον ΒΟΑΚ και μία προς το Αρκαλοχώρι. Παράλληλα, εσείς δε φαίνεται να αναλαμβάνετε πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ευρύτερης σύνδεσης του αεροδρομίου με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζήτησε ξεκάθαρες απαντήσεις από τον Υφυπουργό Υποδομών, σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκονται τα οδικά έργα που προβλέπονταν στην αρχική σύνδεση του νέου αεροδρομίου, εάν πρόκειται να τροποποιηθεί ο αρχικός κυκλοφοριακός σχεδιασμός λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα για τη μελλοντική επιβατική κίνηση, καθώς και εάν θα αναβαθμιστεί η οδική σύνδεση μεταξύ του νέου αεροδρομίου Καστελίου και της ευρύτερης περιοχής της Μεσσαράς.
Ζήτησε παράλληλα να κατατεθούν στη Βουλή η μελέτη οδοποιίας και η συγκοινωνιακή μελέτη του νέου αεροδρομίου, όπως προβλέπεται να παραδοθεί από την ανάδοχο εταιρεία κατά τη συμβασιοποίηση του έργου.
Ο Υφυπουργός απέφυγε να ξεκαθαρίσει το τοπίο, με αποτέλεσμα ο Χάρης Μαμουλάκης κατά τη δευτερολογία του, να επισημάνει τις ασάφειες, να καταθέσει τον προβληματισμό του για το χρονοδιάγραμμα σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ και να τονίσει ότι λείπει η βούληση από την πλευρά της Κυβέρνησης για την οδική σύνδεση της Μεσαράς με το νέο αεροδρόμιο, αναφέροντας: «Τώρα είναι η ιδανική στιγμή για να πραγματοποιηθούν οι κατάλληλες συγκοινωνιακές μελέτες, για να δημιουργηθεί ένα ενιαίο πλέγμα με το υπάρχον οδικό δίκτυο του Ηρακλείου και της Κρήτης. Αν δεν σχεδιαστεί τώρα, αν δεν δημιουργήσουμε τις μελετητικές νόρμες αυτή την περίοδο, μετέπειτα θα είναι αργά.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης άδραξε την ευκαιρία και με αφορμή τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, έθεσε για μια ακόμη φορά τα προβλήματα των σεισμοπλήκτων της ευρύτερης περιοχής του Αρκαλοχωρίου, στο Κοινοβούλιο.
Μεταφέροντας, όπως είχε δεσμευτεί στα μέλη του Συλλόγου Ελπίδα, τις αντιδράσεις των πολιτών, καυτηρίασε το γεγονός ότι είναι αόρατοι οι σεισμόπληκτοι για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και είναι αδιανόητο να βρίσκονται μπροστά και σε κατασχέσεις ακινήτων και τόνισε απευθυνόμενος στον Υφυπουργό: «Η κωλυσιεργία σας έχει χτυπήσει κόκκινο. Ενάμισι χρόνο μετά τον σεισμό κι είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα. Έχουμε ακόμη και πλειστηριασμούς κατοικιών σεισμοπλήκτων και η κυβέρνησή σας αδρανεί!» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης, απευθυνόμενος στον Υφυπουργό Υποδομών.