«Έκαναν 9,5 δισ. αναθέσεις και δεν έφτιαξαν το κέντρο που κάηκε το 2019»
Την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τις άκρως επικίνδυνες παραλείψεις που φέρουν τη σφραγίδα των υπουργών της ΝΔ παρουσίασε με στοιχεία και έγγραφα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, επεσήμανε ότι το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν και το 2023 ίσχυε ότι ίσχυε το 2019. Αν δεν είχαν γίνει δραματικές αλλαγές και καθυστερήσεις στα έργα που συνδέονται με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Όπως επεσήμανε οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές αλλά προσωποποιημένες και προκάλεσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να στείλει και νέα επιστολή στον Ισίδωρο Ντογιάκο για να ερευνήσει όλες τις συμβάσεις που έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ.
Τα τρένα επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασφαλή.
Αν ίσχυε στον ΟΣΕ σήμερα ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019, το τραγικό δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.https://t.co/hqH6X2Go49
— Χρήστος Σπίρτζης (@c_spirtzis) March 10, 2023
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ξεκαθάρισε ότι:
-Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε όπως και το δευτεροβάθμιο στην οδό Καρόλου στα γραφεία του ΟΣΕ μέχρι και το 2019, οπότε και σταμάτησε.
-Στη Λάρισα, το δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση Μητσοτάκη έκανε 9,5 δισ. ευρώ απευθείας αναθέσεις.
-Σήμερα στον ΟΣΕ στο δευτεροβάθμιο κέντρο επειδή δεν νοιάστηκε κανείς από το 2020 που έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν έχουν ένα τερματικό. Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και γλίτωσε 600 εκατ. ευρώ η Hellenic Train, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση.
-Από το 2018 ήταν έτοιμη η λεγόμενη κινητή τηλεφωνία των τρένων (GSMR) και δεν λειτούργησε επί τέσσερα χρόνια αν και είχε τοποθετηθεί και είχε εκπαιδευτεί όλο το προσωπικό.
- Τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε, αλλά υπήρχε και υπάρχει gps σε κάθε τρένο. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο. Υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Δεν έβλεπαν σε ποια γραμμή, αλλά χάραζαν. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε.
H σύμβαση 717 που έγινε επί κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, όπως ανέφερε ο Χρήστος Σπίρτζης ήταν άθλια καθώς έλειπαν μεγάλα τμήματα του έργου και έγινε συμπληρωματική το 2016.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παρέδωσε τον Σεπτέμβριο του 2018 το 68% του έργου της τηλεδιοίκησης ενώ με το που πήγε να εγκαινιάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη λίγη πριν την τραγωδία των Τεμπών ήταν και αυτό έτοιμο κατά 90%.
Ο Χρήστος Σπίρτζης διέψευσε τον Γιώργο Γεραπετρίτη ο οποίος υποστήριξε ότι την περίοδο 2017-2019 δεν έγινε τίποτα, επισημαίνοντας ότι μέχρι τον Ιανουάριο του 2019 γινόταν το έργο που υπήρχε στη σύμβαση.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ανέφερε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, έπρεπε απλώς να υπογράψει τη συμπληρωματική σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και δεν το έκανε μέχρι το 2021.
Ο Χρήστος Σπίρτζης επεσήμανε ακόμα ότι το σύστημα κατέρρευσε με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη καθώς άλλαξε τελείως η λογική στη στελέχωση του ΟΣΕ.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αν και είχε μνημόνιο έκανε προσλήψεις και στον ΟΣΕ υπήρχαν 1.200 μόνιμοι υπάλληλοι ενώ τώρα υπάρχουν 730.
Στη Λάρισα υπήρχαν επί ΣΥΡΙΖΑ 25 σταθμάρχες, δύο ανά σταθμό, ενώ σήμερα είναι δέκα και οι υπόλοιποι με μπλοκάκι.
Σπίρτζης: «Το 68% της τηλεδιοίκησης παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018», αλλά το Μαξίμου έβγαλε non paper ότι αυτοί έφτιαξαν «σχεδόν το 70%». pic.twitter.com/wLbeP3UaXC
— Πεν Νταλαούρα (@ntalaoura) March 10, 2023