Σε μία απίστευτη ομολογία προέβη ο Βασίλης Προφυλλίδης, Καθηγητής Συγκοινωνιακής Πολιτικής και μέλος της Ειδικής Επιτροπής που συνέστησε ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης για τη διερεύνηση της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε μιλώντας στο Open, «δεν μας έχει δοθεί το πλαίσιο εντός του οποίου θα κινηθούμε», παραδεχόμενος ότι δεν ξέρει ακόμα ως μέλος της επιτροπής, τι θα χρειαστεί να διερευνήσουν και ενώ οι συγγενείς των θυμάτων, αλλά και όλη η Ελλάδα που παρακολουθεί τις εξελίξεις της σύγκρουσης σοκαρισμένη, αναζητούν απαντήσεις στα ερωτήματα που προκύπτουν τόσο σε σχέση με το δυστύχημα όσο και με τις χρόνιες αιτίες και παθογένειες των σιδηροδρομικών γραμμών που είχαν ως αποτέλεσμα την αμέλεια της ασφάλειας.
Μέλος της Ειδικής Επιτροπής διερεύνησης της σύγκρουσης στα Τέμπη δεν ξέρει τι θα ερευνήσουν pic.twitter.com/3EqxsjRI7O
— Η ΑΥΓΗ (@AvgiOnline) March 4, 2023
«Οι δυνατότητες είναι δύο» ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Προφυλλίδης και εξήγησε, «η μία είναι να ασχοληθούμε περιοριστικά με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η άλλη είναι να διερευνήσουμε πώς φτάσαμε και πώς θα μπορούσε να είχε αποτραπεί».
Τέλος ο κ. Προφυλλίδης δεν επιβεβαίωσε τις χθεσινές διαρροές που ήθελαν το πόρισμα για το ατύχημα να βγαίνει μέσα σε ένα μήνα, ενώ αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι τα μέλη της Επιτροπής δεν ξέρουν καν το αντικείμενο των εργασιών τους, η ολοκλήρωση των ερευνών μέσα σε ένα μήνα μοιάζει αδύνατη.
ΣΥΡΙΖΑ: Τα αίτια της τραγωδίας δεν θα διερευνηθούν από Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι
Υπενθυμίζεται ότι χθες, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση με αφορμή την δημοσιοποίηση των ονομάτων που θα απαρτίζουν της Επιτροπή η οποία θα διερευνήσει την φονική σύγκρουση, τονίζοντας ότι «τα αίτια της τραγωδίας δεν θα διερευνηθούν από Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι».
Όπως τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση, «η ανακοίνωση των εκλεχτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή».
«Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα» σημειώνει με νόημα το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ.
«Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες», συνεχίζει.
«Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές» ξεκαθαρίζει το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα η κυβέρνηση Μητσοτάκη μέσω του Γιώργο Γεραπετρίτη, χωρίς να ζητήσει συναίνεση από την αντιπολίτευση ανακοίνωσε την παρακάτω τριμελή επιτροπή
- Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
- Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
- Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Η επιστολή παραίτησης που έδειχνε μία προαναγγελθείσα τραγωδία
Υπενθυμίζεται επιπλέον, ότι στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Το πρώην στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση που επικρατεί στους σιδηρόδρομους της χώρας όταν υπέβαλε την παραίτησή του.
Συγκεκριμένα, στην επιστολή του ανέφερε ότι διαφωνεί με τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου λειτουργίας του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
Μιλούσε για κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.
Και είχε καταγγείλει επίσης ότι εξαιτίας μη τήρησης των συμβάσεων και ότι «θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 Km/h. Χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμιά ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμη και θραύσης αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».