Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Αστυνομίας για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, εντοπίστηκε το «μαύρο κουτί» ενός εκ των δύο αμαξοστοιχιών το οποίο αναμένεται να αποτελέσει κρίσιμο στοιχείο στην πορεία των ερευνών.
Πρόκειται συγκεκριμένα για το καταγραφικό του πρώτου βαγονιού στη μηχανή μιας από τις αμαξοστοιχίες, οι οποίες συγκρούστηκαν στα Τέμπη οδηγώντας δεκάδες ανθρώπους στο θάνατο.
Τι θα δείξουν τα «μαύρα» κουτιά των τρένων
Όπως εξήγησε ο πραγματογνώμονας Χρήστος Γκλαβόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».
Σχετικά με την έκρηξη που προκλήθηκε ο κ. Γκλαβόπουλος επεσήμανε ότι «υπήρξε ανάφλεξη κατά μεγάλη βεβαιότητα των λαδιών, τα οποία είναι εκεί σε δεξαμενές πίεσης και όπου το όποιο λάδι ρυθμίζει το σύστημα φρένων. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά».
Τέλος, για τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους, ο ειδικός, ανέφερε ότι πολύ σωστά είπα και ο πρωθυπουργός ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος. «Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».