Στην επιβεβαίωση των καταγγελιών για καταβολή μειωμένων αναπηρικών επιδομάτων από τον ΟΠΕΚΑ, προχώρησε ο Οργανισμός ρίχνοντας την ευθύνη στην ΗΔΙΚΑ.
Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «κατά την τακτική μηνιαία καταβολή των αναπηρικών επιδομάτων, παρατηρήθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις διαφοροποιημένες καταβολές, λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος της πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, που εξυπηρετεί τα αναπηρικά προνοιακά επιδόματα».
Παράλληλα, ο ΟΠΕΚΑ αναφέρει ότι «στο πλαίσιο της εκκαθάρισης της πληρωμής του τρέχοντος μήνα Φεβρουαρίου, σε ορισμένους δικαιούχους σημειώθηκαν αναντιστοιχίες ανάμεσα στο δικαιούμενο και στο καταβαλλόμενο ποσό των επιδομάτων» και προσθέτει ότι «η απόδοση των ορθών ποσών στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούχων θα λάβει χώρα με έκτακτη καταβολή».
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα, καταγγελίες ακροατών του ρ/σ στο Κόκκινο 105,5 ανέφεραν ότι τα αναπηρικά επιδόματα ξεκίνησαν να καταβάλλονται μειωμένα από τον ΟΠΕΚΑ. Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, ο Οργανισμός παρέπεμπε την αποπληρωμή τους τον επόμενο μήνα, αποδίδοντας τη μείωση σε προβλήματα διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων με τον ΕΦΚΑ.
Τελικά, ούτε 24 ώρες δεν κράτησε το ψέμα του υπουργείου Εργασίας για «δήθεν προβλήματα στην εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας», με αφορμή την αποπομπή της διοικήτριας του ΟΠΕΚΑ, Ξένιας Παπασπύρου, μετά το μπάχαλο με τα αναπηρικά επιδόματα και τα «ψηφιακά ΚΕΠΑ».
Το εν λόγω πολύ σοβαρό ζήτημα είχε αναδείξει η Εφημερίδα των Συντακτών και ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με ερώτηση στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, αποκαλύφθηκε ότι πληροφοριακά συστήματα του ΟΠΕΚΑ δεν μπορούν να διαλειτουργήσουν με τον ΕΦΚΑ, με αποτέλεσμα οι πιστοποιημένοι ανάπηροι να βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να μην λάβουν παροχές που δικαιούνται
Μετά το «ναυάγιο» των «ψηφιακών ΚΕΠΑ», χθες η υφυπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου ανακοίνωσε ότι παραιτήθηκε η κα Παπασπύρου και στη θέση τοποθετείται ο δικηγόρος και διευθυντής του γραφείου της υφυπουργού, Κωνσταντίνος Γλούμης – Ατσαλάκης.
Ωστόσο, μετά και τις σημερινές καταγγελίες, το πιο φαιδρό είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το απόγευμα το υπουργείο Εργασίας με την οποία χαρακτήριζε μύθους το δημοσίευμα της ΕΦΣΥΝ και τα όσα ανέφεραν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Με αφορμή δημοσίευμα που συνδέει την αποχώρηση της Διοικήτριας του ΟΠΕΚΑ Ξένιας Παπασταύρου και την αντικατάστασή της από τον κ. Κωνσταντίνο Γλούμη – Ατσαλάκη με δήθεν προβλήματα στην εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας, έχουμε να επισημάνουμε δυο μόνο πράγματα», σημείωνε το υπουργείο και συνέχιζε:
«Πρώτον, ότι η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας είναι μια μεγάλη μεταρρύθμιση που λειτουργεί ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο και προχωρά κανονικά. Δεκάδες χιλιάδες ανάπηροι συμπολίτες μας κάνουν ήδη χρήση αυτής της νέας υπηρεσίας. Δεύτερον, ότι η κ. Παπασταύρου αποχώρησε από τον ΟΠΕΚΑ δεχόμενη τιμητική πρόταση να αναλάβει ανώτατη διευθυντική θέση σε πανελληνίως γνωστό φορέα που προσφέρει υπηρεσίες αποκατάστασης ατόμων με αναπηρία. Αυτά για να διαλυθούν οι μύθοι».
Νωρίτερα, περιγράφοντας το χρονικό της αποτυχημένης πολιτικής της ΝΔ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ανέφεραν:
«Στις 26/9/2022 ο ίδιος ο πρωθυπουργός εγκαινίασε τα ψηφιακά ΚΕΠΑ που υποτίθεται ξεκίνησαν τη λειτουργία τους από τις 15/9/2022 για να απαλλάξουν τους αναπήρους από την αναμονή μηνών.
» Ανέτρεψαν έτσι το σύστημα που ίσχυε στον ΟΠΕΚΑ από το 2018 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, και από τον Σεπτέμβριο του 2019 επρόκειτο να επεκταθεί σε όλη την επικράτεια, για όλους τους δικαιούχους ΕΦΚΑ και ΟΠΕΚΑ, με το οποίο υποβαλλόταν μια αίτηση στον ΟΠΕΚΑ και όλη η διαδικασία γινόταν ηλεκτρονικά, με μόνη φυσική παρουσία του αναπήρου στην υγειονομική επιτροπή. Μέσος χρόνος από την αίτηση μέχρι τη λήψη της παροχής ένας περίπου μήνας.
» Η αποτυχία του νέου συστήματος φάνηκε από την αρχή. Τα ψηφιακά συστήματα δεν λειτουργούσαν και μετά από λίγες ημέρες τα ΚΕΠ αποσύρθηκαν αφήνοντας μόνα τους τα Κέντρα Κοινότητας να βοηθούν τους δικαιούχους στις αιτήσεις. Οι ασφαλισμένοι του e-ΕΦΚΑ που είχαν υποβάλει έγκαιρα τις αιτήσεις ανανέωσης ήδη χορηγούμενων παροχών σταμάτησαν να πληρώνονται αμέσως μόλις έληξε η ισχύς της προηγούμενης πιστοποίησης. Ο ΟΠΕΚΑ, διατήρησε 6μηνη παράταση πληρωμών μέχρι τη νέα πιστοποίηση.
» Οι πρώτες υγειονομικές επιτροπές για τις αιτήσεις του Σεπτεμβρίου ξεκίνησαν 4 μήνες μετά, τον Ιανουάριο του 2023. Και τότε φάνηκε το απόλυτο ναυάγιο των πολυδιαφημισμένων «ψηφιακών ΚΕΠΑ». Το ψηφιακό σύστημα των ΚΕΠΑ και τα μητρώα του αναπήρου στην ψηφιακή πύλη δεν μπορούν να διαλειτουργήσουν με τα πληροφοριακά συστήματα των δύο φορέων (e-ΕΦΚΑ και ΟΠΕΚΑ) για να αντληθούν οι πιστοποιήσεις και να μπορέσουν οι ανάπηροι και χρονίως πάσχοντες να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη ή/και παροχές».
Αναλυτικά η σημερινή ανακοίνωση του ΟΠΕΚΑ:
«Κατά την τακτική μηνιαία καταβολή των αναπηρικών επιδομάτων, παρατηρήθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις διαφοροποιημένες καταβολές, λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος της πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, που εξυπηρετεί τα αναπηρικά προνοιακά επιδόματα.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της εκκαθάρισης της πληρωμής του τρέχοντος μήνα Φεβρουαρίου, σε ορισμένους δικαιούχους σημειώθηκαν αναντιστοιχίες ανάμεσα στο δικαιούμενο και στο καταβαλλόμενο ποσό των επιδομάτων.
Ο ΟΠΕΚΑ ζητά συγγνώμη από τους πολίτες για την ταλαιπωρία αυτή.
Παράλληλα, ο ΟΠΕΚΑ, σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ, καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση του τεχνικού προβλήματος το συντομότερο δυνατόν.
Η απόδοση των ορθών ποσών στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούχων θα λάβει χώρα με έκτακτη καταβολή, για την οποία οι πολίτες θα ενημερωθούν με νεότερη ανακοίνωση».