Mε την συμμετοχή των Χάρη Μαμουλάκη, Κων/νου Κεφαλογιάννη και Φραγκίσκου Λαμπρινού
Οι αναπτυξιακές ανάγκες της Κρήτης σε σχέση με τα μεγάλα έργα υποδομών βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης 24/11 στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, με ομιλητές τον αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη, τον Συντονιστή Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ Κων/νο Κεφαλογιάννη και το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ Φραγκίσκο Λαμπρινό, με συντονιστή τον δημοσιογράφο Νίκο Παπαδάκη.
Στην – κατάμεστη – αίθουσα Καστελλάκη, παρουσία Αντιπεριφερειαρχών, Δημάρχων και πλήθους αυτοδιοικητικών στελεχών, εκπροσώπων επαγγελματικών και επιστημονικών φορέων, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη κατασκευής σύγχρονων υποδομών με κοινωνικό πρόσημο, που θα δίνουν ώθηση στην αναπτυξιακή του προοπτική της Κρήτης, στην ευημερία των κατοίκων της και στην άνεση των επισκεπτών της «χωρίς καθυστερήσεις και οπισθοδρομήσεις!».
Στην ατζέντα του Χάρη Μαμουλάκη βρέθηκαν όλες οι Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει από την Αξιωματική Αντιπολίτευση για τα μεγάλα έργα της Κρήτης, όπως είναι ο ΒΟΑΚ, για τον οποίο τόνισε ότι το έργο «ξεκλείδωσε» επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ όταν πήρε μορφή ο διαγωνισμός και η χάραξη που θα ακολουθηθεί, καυτηριάζοντας τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν επί ΝΔ, αλλά και την προσθήκη διοδίων. Αναφέρθηκε επίσης στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου, συγκρίνοντας τις πολιτικές αξιοποίησης επί ΣΥΡΙΖΑ, με την διαδικασία πώλησης επί ΝΔ, η επόμενη μέρα για την έκταση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» που ενώ υπό προϋποθέσεις μπορεί να δώσει ανάσα στην πόλη του Ηρακλείου, κανείς δεν γνωρίζει τα κυβερνητικά σχέδια. «Τι θα γίνει με την έκταση του πρώην αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης; Γιατί η Κυβέρνηση δεν παρουσιάζει τη δανειακή σύμβαση που έχει υπογράψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, Μέχρι σήμερα, η Κυβέρνηση δεν αποκαλύπτει τον σχεδιασμό της παρότι είναι δεσμευμένη από το μνημόνιο συνεργασίας της με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να αξιοποιήσει την έκταση στην κατεύθυνση της δημιουργίας ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου. Η έκταση αποτελεί την μοναδική ευκαιρία που θα προκύψει ποτέ ώστε το Ηράκλειο να «αλλάξει» πολεοδομικά. Το Καζαντζάκης είναι η ευκαιρία του Ηρακλείου να αναπνεύσει και να γίνει μια πόλη με δυνατότητες επισκεψιμότητας εφάμιλλες με αυτές του υπόλοιπου νησιού. Είναι η μόνη ευκαιρία για την μεταφορά χρήσεων από επιβαρυμένες γειτονιές της πόλης και ταυτόχρονα για την δημιουργία ενός πρότυπου σε έκταση και λειτουργίες πάρκου στην καρδιά ενός μεγάλου πολεοδομικού κέντρου. Η κυβέρνηση, έχω την αίσθηση, απλά ψάχνει τον κατάλληλο επενδυτή, αν δεν το έχει ήδη βρει» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε τέλος και στο νέο αεροδρόμιο Καστελλίου και την αναγκαιότητα σύνδεσής του με το βόρειο μέτωπο του νομού και το Ηράκλειο, μέσο ενός μέσου σταθερού τροχιάς, φιλικού προς το περιβάλλον. «Η δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη είναι όνειρο δεκαετιών που πάντα σταματούσε από την σκληρή οικονομική πραγματικότητα» είπε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η δημιουργία του νέου αεροδρομίου, για πρώτη φορά, ανατρέπει αυτά τα δεδομένα. Η διεθνής πρακτική είναι τα νέα αεροδρόμια να συνδέονται με τα γειτνιάζοντα μεγάλα αστικά κέντρα με μέσα σταθερής τροχιάς. Ένα γεγονός που υπό τις παρούσες συνθήκες είναι οικονομικά βιώσιμο εξαιτίας της εξασφαλισμένης ζήτησης από το αεροδρόμιο και φυσικά θα αποτελούσε και την βάση για την σταδιακή δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα εξυπηρετούσε ολόκληρο το νησί, τόσο για επιβατικούς όσο και τουριστικούς σκοπούς. Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών το αρνείται ως προοπτική, αλλά πολύ πρόσφατα, υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, απαντώντας σε κοινοβουλευτική μας παρέμβαση, επιβεβαίωσαν ότι ένα τέτοιο σχέδιο είναι και αναγκαίο και συμβατό με τα υφιστάμενα χωροταξικά δεδομένα. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε την προσπάθεια, έτσι ώστε να αντιληφθεί αυτή την αναγκαιότητα και το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών».