Απάντηση στα πολλά λόγια, τις ανακρίβειες και τα ψεύδη της Ντόρας Μπακογιάννη για τον ΒΟΑΚ, δίνει με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Χανίων.
Δείτε επίσης:
Η ανακοίνωση:
Ανακρίβειες και ψεύδη πάλι για τον ΒΟΑΚ
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χανίων δεν επιλέγει συχνά να απαντάει σε δηλώσεις βουλευτών, αλλά καλούμαστε να σχολιάσουμε τις δηλώσεις της κ. Μπακογιάννη για τον ΒΟΑΚ.
Μας κατηγόρησε για ψεύδη μιλώντας η ίδια με ανακρίβειες. Ας δούμε λοιπόν την αλήθεια. Είναι ψευδής η δήλωση ότι «…επί ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε δεσμευτεί ούτε 1 ευρώ…» για το νέο ΒΟΑΚ.
-Οι μελέτες ωρίμανσης που συνοδεύουν την υλοποίηση του νέου ΒΟΑΚ χρηματοδοτούνται, ήδη από το 2017, από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με προϋπολογισμό 5 εκ. € (ενάριθμος 2017ΣΕ07100013)
-Σχετικά με τη χρηματοδότηση που φαίνεται να έχει εξασφαλιστεί για το έργο (355 εκ. € από το ΕΣΠΑ συνολικά για το ΒΟΑΚ αλλά και για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος και 427 εκ. € από το Ταμείο για την ανάκαμψη από την πανδημία του COVID), αυτή δεν επαρκεί για την υλοποίηση του συνολικού έργου Κίσσαμος – Σητεία (το κόστος του οποίου όπως ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ξεπερνά τα 2 δις. €). Μάλιστα τμήματα του έργου όπως το Αγ. Νικόλαος – Σητεία ή η σύνδεση του ΒΟΑΚ με το διεθνές αεροδρόμιο Χανίων και το λιμένα της Σούδας εξακολουθούν να μην έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση δεδομένου ότι δεν έχουν συμπεριληφθεί ούτε στον μέχρι τώρα σχεδιασμό αλλά ούτε και στο σχεδιασμό του νέου ΕΣΠΑ Μεταφορών όπως επίσης και στο σχεδιασμό του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Είναι ανακριβές λοιπόν ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση που απαιτείται για όλο το ΒΟΑΚ.
-Η μελέτη για την υλοποίηση του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος με προϋπολογισμό περίπου 1 εκ. € συμβασιοποιήθηκε στις αρχές του 2008 (!), οδήγησε στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου το 2012 και ουσιαστικά επανεργοποιήθηκε, προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτέλους το φυσικό της αντικείμενο το 2018 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Είναι ανακριβές λοιπόν ότι δεν υπήρχαν στοιχεία του έργου το 2018 και χρήζει περαιτέρω διερεύνησης η πορεία εξέλιξης των δεδομένων της μελέτης και των όσων μελετών ανατέθηκαν ακόμη σχετικά με αυτό το έργο από τον Ιούλιο 2019 και μετά.
Η κα. Μπακογιάννη πρέπει να είναι προσεκτική όταν κάνει χαρακτηρισμούς ή διαπιστώσεις που δεν τεκμηριώνονται. Επιπλέον πρέπει να γνωρίζει ότι για όποιο θέμα ανακύψει εφεξής στην ομαλή υλοποίηση του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Κίσσαμος – Σητεία), η κυβέρνηση δεν θα έχει καμία δικαιολογία. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτη η παραδοχή της ότι ο λειτουργικός σχεδιασμός και η διαγωνιστική διαδικασία υλοποίησης του έργου έγινε από το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και συμφωνούμε μαζί της ότι τα μεγάλα έργα υποδομής όντως δεν ανήκουν σε κανένα κόμμα συμπληρώνοντας όμως ότι τα έργα αυτά όταν υλοποιούνται πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το συμφέρον των πολλών και όχι των λίγων και ισχυρών.
Ας μην ξεχνάνε όλοι στη Ν.Δ ότι όλα τα οδικά έργα στον ΒΟΑΚ ή στην ενδοχώρα του Ν. Χανίων μέχρι και σήμερα γίνονται με χρηματοδοτήσεις που εξασφάλισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.