Δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο για το “φρένο” Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας στα σχέδια της ΕΕ να απαγορεύσει τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια
Για ελληνικό «όχι» που μπλόκαρε τα σχέδια της ΕΕ να απαγορεύσει τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια κάνει λόγο ο γερμανικός Τύπος, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Deutsche Welle.
Σύμφωνα με το Spiegel οι προσπάθειες Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας να εμποδίσουν το εμπάργκο της Κομισιόν στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια στέφθηκαν με επιτυχία, υπογραμμίζοντας την ενόχληση της γερμανικής κυβέρνησης.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καβγαδίζει κυρίως με την Ουγγαρία γύρω το πετρελαϊκό εμπάργκο εναντίον της Ρωσίας, η διαμάχη τους επισκιάζει μια άλλη εξίσου σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ των Βρυξελλών και κρατών-μελών, η οποία διαδραματίζεται στο παρασκήνιο.
Και αυτή η διαμάχη «δεν αφορά την εισαγωγή πετρελαίου, αλλά την απαγόρευση στα δεξαμενόπλοια από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα αντιτάχθηκαν σε αυτήν την απαγόρευση. Με επιτυχία, καθώς η πρόταση σύμφωνα με διπλωματικές πηγές δεν αποτελεί πλέον μέρος του έκτου πακέτου κυρώσεων».
Στο δημοσίευμα αναφέρεται ακόμα ότι τα δύο πέμπτα των στόλων δεξαμενόπλοιων ανήκουν σε εφοπλιστές από την Ελλάδα και τη Μάλτα, για να καταλήξει ότι οι Βρυξέλλες υποβαθμίζουν το ζήτημα και, επισήμως τουλάχιστον, επιμένουν στα σχέδια για απαγόρευση.
Telepolis: Οι εφοπλιστές είχαν κάνει τεράστιες επενδύσεις σε πλοία LNG πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία
Στους Έλληνες εφοπλιστές που κάνουν χρυσές δουλειές παρακάμπτοντας ουσιαστικά το ευρωπαϊκό εμπάργκο που επιβλήθηκε τον περασμένο μήνα στο ρωσικό στόλο επανέρχεται και η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Telepolis.
Η ειδησεογραφική ιστοσελίδα αναφέρεται ευθέως στους εφοπλιστές από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα κατάφεραν ασκώντας πιέσεις στις κυβερνήσεις τους και στην ΕΕ στις Βρυξέλλες να διασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρξει εμπάργκο στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Η γερμανική ιστοσελίδα αναφέρει ακόμα ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποστηρίζουν ότι δεσμεύονται επίσης από συμφωνίες ναύλωσης και ότι ένα εμπάργκο θα απειλούσε την οικονομική τους ύπαρξη και μάλιστα υποστηρίζει ότι είχαν γίνει τεράστιες επενδύσεις πριν από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία σε πλοία κατάλληλα για τη μεταφορά LNG λόγω της αυξημένης ζήτησης.