Το κείμενο μάς στέλνει φοιτητής
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Γειά σε όλους. Ζητάω την προσοχή σας, καθώς θέλω να κάνω μία ανώνυμη καταγγελία, και έκκληση για στήριξη, συλλογικά. Απευθύνομαι όχι μόνον σε συμφοιτητές, αλλά γενικά σε φοιτητές κάθε σχολής, σε όποιον δει το κείμενο αυτό, μα και σε κάθε φορέα που μπορεί και θέλει να μας βοηθήσει επιτέλους.
Είμαι 4ο-ετής φοιτητής στο τμήμα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του πανεπιστημίου Κρήτης. Το τμήμα μου είναι γνωστό κοροϊδευτικά και ως Harvard της Μεσογείου, όχι όμως χωρίς λόγο. Οι συνθήκες τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε εκεί μέσα, είναι εξευτελιστικές για κάθε έναν από εμάς. Υπάρχει ένα πλήθος καθηγητών οι οποίοι αρνούνται πεισματικά να μας περάσουν, με αποτέλεσμα να έχουμε μαζευτεί μέχρι και 1000 φοιτητές, σε άκουσον-άκουσον, υποχρεωτικά μαθήματα. Εγώ, όπως και πληθώρα συμφοιτητών, βρισκόμαστε καθημερινά στην σχολή, παρακολουθούμε τις διαλέξεις και διαβάζουμε, όμως ανά εξεταστική, ζήτημα να περάσουμε 2 με 3 μαθήματα, από τα 5 με 6. Τα θέματα είναι ακραίας δυσκολίας, δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι κάνουμε μέσα στο εξάμηνο. Η ύλη είναι υπέρογκη, και δεν ενδιαφέρεται κανένας για το αν μπορούμε όντως να την αφομοιώσουμε και να την κατανοήσουμε πλήρως. Οι καθηγητές μας είναι αδιάφοροι, εριστικοί και προκλητικοί. Νομίζουν πως έχουμε μόνο το μάθημα τους για να ασχοληθούμε, ενώ ξεδιάντροπα απαιτούν από εμάς να μην έχουμε ζωή, να διαβάζουμε μόνο και να μην κάνουμε τίποτα άλλο «αν όντως θέλουμε να γίνουμε μαθηματικοί και όχι σκουπιδιάρηδες».
- Ρωτάς κάτι; Σε ειρωνεύονται.
- Ζητάς να σου εξηγήσουν κάτι ξανά; Αδιαφορούν, και επαναλαμβάνουν ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ ό,τι είπαν, με τις ίδιες λέξεις, σαν audio book, και αν δεν καταλάβεις ξανά, δεν ασχολούνται.
- Άλλες φορές, σου λένε «Μάθε Ελληνικά, μόνο εσύ δεν θα το καταλάβαινες αυτό».
- Διατυμπανίζουν συνεχώς πως ένα ελάχιστο ποσοστό από εμάς θα πάρει πτυχίο, ενώ οι υπόλοιποι θα τα παρατήσουν και θα κάνουν κάτι άλλο, καθώς «Τα μαθηματικά δεν είναι για όλους σας».
- Οι αξιολογήσεις στο τέλος κάθε εξαμήνου δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν, καθώς οι ίδιοι καθηγητές παίρνουν τα ίδια μαθήματα εδώ και χρόνια, βυθίζοντας φοιτητές στην απόγνωση, στην κατάθλιψη και την αγανάκτηση που δεν μπορούν να περάσουν, ενώ γνωρίζουν το μάθημα πάρα πολύ καλά.
Στις εξεταστικές, υπάρχει πληθώρα αδικιών, και θα αναφέρω κάποιες.
- Γράφεις καλά, και καταλήγεις με βαθμό που δεν προάγεσαι. Πας να δεις το γραπτό σου, και σου λέει ο διδάσκων: «Σωστά το έλυσες, όμως εγώ δεν το έκανα έτσι στην τάξη. Ο τρόπος σου είναι σωστός, όμως εγώ δεν το ήθελα έτσι. Δεν σου δίνω τις μονάδες του θέματος». Όλα αυτά, ενώ δεν έχει ζητήσει συγκεκριμένο τρόπο λύσης.
- Ξεψαχνίζουν το γραπτό ψάχνοντας αφορμή να κόψουν. Μπορεί το θέμα να είναι λυμένο άριστα, όμως και πάλι θα βρεθεί κάτι να κόψει, καθώς «αυτό που λέω εγώ ισχύει».
- Ελάχιστη ώρα εξέτασης σε σχέση με την δυσκολία των θεμάτων, με αποτέλεσμα ακόμη και το 5 να είναι σχεδόν άπιαστο.
- Εξετάσεις πολλαπλής επιλογής, με “1-1” αρνητική βαθμολογία και θέματα τέρατα, που μόνο οι διάνοιες μπορούν να αντιμετωπίσουν, και αυτό με δυσκολία.
Ο πρόεδρος του τμήματος αδιαφορεί επιδεικτικά και δεν ασχολείται, λες και ζει σε άλλον πλανήτη από τον δικό μας. Τα προβλήματα αυτά έχουν αναφερθεί, όμως δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση. Οι καθηγητές έχουν αφεθεί ελεύθεροι να κάνουν Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ επιθυμούν. Πετσοκόβουν όχι μόνο τους βαθμούς μας, αλλά και τα ίδια μας τα όνειρα. Ζητάς αναβαθμολόγηση, και η απάντηση που παίρνεις είναι: «Μόνο ο ίδιος καθηγητής μπορεί να δει ξανά το γραπτό σου, κανείς άλλος». Τότε ποιο το νόημα της αναβαθμολόγησης κύριοι; Εάν εγώ θεωρώ πως έχω αδικηθεί, πως είναι δίκαιο να ελέγξει το γραπτό μου ο ίδιος άνθρωπος που με αδίκησε ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΑ; Υπάρχουν καθηγητές που γράφεις 10, και σου βάζουν χαμηλότερο βαθμό λέγοντας: «Το 10 είναι τέλειο, και τέλειος δεν είναι κανείς άλλος παρά μόνον ο Θεός». Αρκετοί συμφοιτητές μου, φίλοι που γνώρισα και αγαπάω πάρα πολύ, παρατάνε την σχολή φέτος διότι δεν μπορούν άλλο αυτό που συμβαίνει. Δεν αντέχουν να κόβονται χωρίς λόγο ενώ προσπαθούν αφάνταστα, και ταυτόχρονα να αντιμετωπίζουν την χλεύη των καθηγητών και την αδιαφορία των οργάνων της σχολής στα παράπονα και τις ανάγκες τους. Αντιλαμβάνεστε τι σας λέω; Φεύγουν από την σχολή, παρατούν το αντικείμενο που αγαπάνε επειδή ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ. Είναι απέναντί μας, και όχι μαζί μας. Πριν πείτε όμως πως φεύγουν γιατί δεν το αγαπάνε, σας ενημερώνω πως αρκετοί θα δώσουν πανελλήνιες ξανά για να πάνε σε άλλο μαθηματικό, ενώ άλλοι θα ασχοληθούν με διαφορετικό αντικείμενο, μαθαίνοντας παράλληλα μαθηματικά μόνοι τους, και αργότερα με κατατακτήριες θα μπουν πάλι σε άλλο μαθηματικό.
Ζητάω από όλους σας το εξής απλό πράγμα. Δημοσιεύστε ξανά και ξανά αυτό το κείμενο, για να πάει παντού. Να το δουν φορείς, να το δει κόσμος, να μας βοηθήσει. Σας παρακαλώ, χρειαζόμαστε στήριξη από όλους σας, γιατί αλλιώς δεν θα αλλάξει τίποτα.
Υ.Γ: Δεν θα είχα κανένα θέμα να βάλω το ονοματεπώνυμό μου, όμως γνωρίζω την στοχοποίηση που με περιμένει, και για αυτό θα το αποφύγω. Όσοι συμφοιτητές διαβάζετε το άρθρο, γνωρίζετε πολύ καλά ποιος είμαι, μα πάνω απ’ όλα γνωρίζετε πόσο επιεικής είμαι στο συγκεκριμένο κείμενο για αυτά που βλέπουμε εκεί μέσα. Στηρίξτε την πρωτοβουλία αυτή, για να μπορέσουμε επιτέλους να μιλάμε ελεύθερα, και οι συνθήκες που αντιμετωπίζουμε εκεί μέσα να είναι φυσιολογικές, χωρίς φόβο και ανασφάλεια για το μέλλον μας.
Το μεγαλύτερο μέρος του άρθρου είναι άστοχο και αναληθές. Τι πραγματικά συμβαίνει : υπάρχουν 2-3 καθηγητες που πραγματικά δεν θα έπρεπε καν να διαδασκουνε. Το μάθημα με τα 1000 άτομα είναι αληθές και είναι απαράδεκτο που το παίρνει αυτός συνέχεια. Ο τύπος είναι κακος και ως άνθρωπος θα έλεγα. ( εγώ αυτό το είχα περάσει τότε με πάρα πάρα πάρα πολύ κόπο και ιδρώτα). Θυμάμαι χαρακτηριστικά όταν είδα το 6 έπιασα με τόσο μίσος τις σημειώσεις μου και τις έσκιζα μανιωδώς. Όμως η πλειοψηφία των καθηγητών είναι πραγματικά καλοί θεματα μέσα από φυλλαδια που έχουν λυθεί τουλάχιστον οι 7-8 μονάδες. Πλην αυτού του ανθρώπου σε κανένα μα κανένα μάθημα που είχα διαβάσει και κοπιασα δεν κόπηκα ποτε ίσα ίσα έγραφα βαθμούς πάνω από 6 έχω πάρει και 9 αλλά και 10 . Τέλος η πλειοψηφία των φοιτητών πράγματι είναι τεμπέληδες καθώς δεν έχουν καταλάβει τι πάει να πει κόπος. Πώς θα περάσεις μάθημα στο μαθηματικο με 1 μηνα ( αν είναι κιόλας μηνας ) διαβσμα ; η αποτυχία είναι σχεδόν σίγουρη. Τέλος στην πόλη αυτή ήρθες για σπουδές Όχι για δουλειά δεν μπορεί να τα συνδυάζεις όλα και σχολή και δουλεια και χόμπι κλπ κλπ. Κάτι πρέπει να στερηθείς αναγκαστικά. Εγώ προσωπικά για να τελειώσω το τμήμα όταν είδα ότι έχω 10 μαθήματα και τέλος στερήθηκα εξόδους, παρέες, γυναίκες και να σου πω ότι εγώ όταν ήθελα 5 μαθήματα συνδύασα στρατό!! Με σπουδές αυτό να δεις πόσο δύσκολο και πόσο κουραστικό είναι. Αλλά επειδή είμαι παλικάρι δεν χαμπαριαζω τίποτα και έτσι κέρδισα ουσιαστικά τον ένα χαμένο χρόνο. Δύσκολο τμήμα θέλει να σαι μάγκας για να μην τα παρατήσεις.
Δυστυχώς σε καταλαβαίνω απόλυτα. Αν και φοιτώ σε άλλο τμήμα του Πανεπιστημίου αντιμετωπιζουμε ακριβώς τα ίδια προβλήματα. Μαθήματα στα οποία κόβεται το 95% των φοιτητών, έτσι, επειδή μπορούν.και δεν ασχολείται κανένας. Έχουν δώσει στους καθηγητές το ελεύθερο να κάνουν ότι θέλουν χωρίς να τους ελέγχει κανένας.
Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να υπάρχει μηχανισμός αξιολόγησης των καθηγητών, ο οποίος θα γίνεται από τρίτους που δεν βρίσκονται στην σχολή, για να είναι και αντικειμενικός. Και να αρχίσει να αξιολογείται η απόδοση του καθηγητή βάση των φοιτητών που περνάνε το μάθημα. Έκοψες το 95%? σημαίνει ότι δεν εισαι σε θέση να διδάξεις. Για να μην περνάει ο κόσμος το μάθημα κάτι κάνεις εσύ ως καθηγητής λάθος. Δεν μπορούμε να φταιμε όλοι εμείς οι φοιτητές και ο καθηγητής να είναι “άγιος”…
Διαβάζω με προσοχή τα όσα έχετε γράψει, αλλά δεν μπορώ να μην απαντήσω.
Το παίζετε γνώστες της κατάστασης, ενώ έχετε φύγει από εκεί μέσα 20+ χρόνια. Σας διαβεβαιώ, επειδή το ζήτημα αυτό το κυνηγάω και με ταλανίζει, έχω βρει αποφοίτους και έχω συζητήσει μαζί τους. Η κατάσταση στο τμήμα δεν ήταν έτσι πάντα. Όταν το τμήμα βρισκόταν στην Κνωσού, δεν υπήρχαν τόσα πολλά ζητήματα. Τα πολύ σοβαρά ξεκίνησαν όταν το τμήμα πήγε στις Βούτες. Θα απαντήσω λοιπόν σε έναν-έναν.
Tel: Αντί να κράζεις τικ τοκ, ινσταγκραμ και άλλα άσχετα με το θέμα πράγματα, καλό θα ήταν να έρθεις να δεις πραγματικά τι συμβαίνει εκεί μέσα. Έλα να δεις πόσοι χρωστάνε ένα συγκεκριμένο μάθημα του 2ου έτους, που το παίρνει ο ίδιος καθηγητής εδώ και 3 χρόνια. Στο τέλος της ημέρας, δεν είναι τυχαίο που όποτε παίρνει μάθημα αυτός ο καθηγητής, δεν περνάει άνθρωπος. Επειδή εσύ κατέθεσες άπειρες εργατοώρες και διάβασμα, δεν σημαίνει πως έτσι πρέπει να γίνεται. Λυπάμαι που θα σε στεναχωρήσω, αλλά εκτός από την σχολή, έχουμε και άλλες ασχολίες. Αρχικά, αρκετοί από εμάς δουλεύουμε για να ζήσουμε. Ξέρεις, η κατάσταση δεν είναι εύκολη για κανέναν. Κατά δεύτερον, έχουμε hobby, και άλλες ασχολίες, όπως γυμναστική, ξένες γλώσσες, μουσικά όργανα. Δεν θα τα παρατήσουμε όλα, να βυθιστούμε στην κατάθλιψη επειδή ο καθένας εκεί μέσα πιστεύει πως πρέπει να ασχολούμαστε ΜΟΝΟ με την σχολή.
Ω: Το ιδανικό θα ήταν να λυπάσαι για αυτό που βλέπουμε εμείς εκεί μέσα. Όπως προανέφερα, επειδή έχω μιλήσει με αποφοίτους που πέρασαν από εκεί πριν μια δεκαετία, τα θέματα τότε ήταν και πιο εύκολα, και η κατάσταση δεν είχε καμία σχέση με την σημερινή. Αιτήματα για μεταβολή προγράμματος σπουδών έχουν γίνει, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Ειδικά για τις αλυσίδες που κλείνουν μαθήματα χωρίς λόγο. Επίσης, αναφέρεσαι σε ενισχυτικές ώρες και δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ: Είναι δύσκολο να καταλάβετε πως αν όχι οι περισσότεροι, κάποιοι από εμάς δουλεύουμε και παράλληλα κάνουμε και άλλα πράγματα. Εάν μου βάλεις +2 ώρες σε κάθε μάθημα, δεν θα γυρίσω σπίτι μου ποτέ. Δεν θα μπορώ να πάω στην δουλειά μου, δεν θα μπορώ να ζήσω. Όμως για να σε προλάβω, κανείς δεν ζητάει να πέσει το “επίπεδο” της σχολής. Ζητάμε κατανόηση από κάθε καθηγητή, αντί για ειρωνεία και χλεύη. Για το σχόλιο με το 10αρι, θα ήθελα να αναφέρω πως εκτός από πραγματικό, δυστυχώς δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας. Οι περισσότεροι καθηγητές μας αντιμετωπίζουν σαν κατώτερους, χωρίς να θέλουν να μας βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι και να μάθουμε. Φυσικά ονόματα δεν αναφέρω, δεν είναι αυτός ο σκοπός. Ο σκοπός αυτού του κειμένου είναι να ευαισθητοποιήσει όλους εσάς, ώστε να στηρίξετε αυτήν την καταγγελία και επιτέλους να μας βοηθήσει κάποιος. Γιατί όταν ο πρόεδρος του τμήματος αδιαφορεί, τότε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε εμείς;
Υ.Γ: Δεν είμαστε τεμπέληδες, όπως αρκετοί πιστεύετε. Σταματήστε να χρησιμοποιείτε ως προσβολή την έκφραση “η νέα γενιά”, διότι κάποτε ήσασταν και εσείς η νέα γενιά, και “η παλαιά γενιά” σας αντιμετώπιζε όπως εσείς μας αντιμετωπίζετε τώρα. Και δεν σας άρεσε αυτή η αντιμετώπιση. Μην το κάνετε λοιπόν. Αν δεν θέλετε να στηρίξετε την πρωτοβουλία μας, μην το κάνετε. Μην μας χαντακώνετε όμως, πιστεύοντας πως για άλλη μια φορά, εσείς τα ξέρετε καλύτερα από εμάς που τα ζούμε καθημερινά.
Βγάλτε αυτοδυναμία Δ.Α.Π μέχρι να παγώσει η κόλαση και καλά θα πάει το ΤΕΜ.
Όλα όσα αναγράφονται είναι αλήθεια. Θα έπρεπε να υπάρχει μια κατανόηση από τους καθηγητές για τις προσπάθειες των φοιτητών. Κρίμα που τα παιδιά πρέπει να φτάσουν σε σημείο καταγγελίας για να μπορέσουν οι φωνές τους να ακουστούν.
Δυστυχως το επιπεδο εχει πεσει…
Οι νεοι εχετε χασει το μυαλο σας μεσα στο τικ τοκ και στο ινσταγκραμ…
Οσοι πηραμε πτυχιο απο αυτες τις σχολες καταθεσαμε απιστευτες εργατοωρες διαβασματος και ασκησεων…
Δεν μπορειτε λοιπον να ερθετε οι νεες γενιες, που εχετε μαθει τα παντα να τα αποκτατε στη ζουλα, να εχετε το ιδιο πτυχιο με εμας. Καμια εκπτωση στην δυσκολια των θεματων. Οι καθηγητες ξερουν πολυ καλα ποιο πρεπει να ειναι το επιπεδο… και φυσικα απο τους 1000 που εχετε μεινει πρεπει να παρουν πτυχιο οι 100…
Στρωσου ή βρες δουλεια σε κανα ξενοδοχειο
Λυπάμαι που διαβάζω μια τέτοια δημοσίευση. Στο μεγαλύτερο μέρος της είναι άστοχη*. Το Τμήμα Μαθηματικών (όπως και πολλά άλλα Τμήματα) έχει κάνει τεράστιες εκπτώσεις στην δυσκολία των θεμάτων και τον όγκο της ύλης -αυτό μπορούν να το βεβαιώσουν απόφοιτοι των τελευταίων δέκα ή είκοσι ετών με ακρίβεια. Κατά συνέπεια έχουν γίνει εκπτώσεις ποιότητας, ακριβώς διότι εισάγονται εκατοντάδες φοιτητές ετησίως με βαθμούς κάτω του 5/20 στο μάθημα των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και φοιτητές που δεν αλλάζουν την στάση τους προς τα Μαθηματικά ούτε κατά την φοίτησή τους. Δεν έχει την ευθύνη της αποτυχίας ένας καθηγητής που, για παράδειγμα, εξετάζει τους φοιτητές του σε λυμένα στην τάξη θέματα -η αποτυχία σε τέτοιου είδους εξετάσεις αγγίζει επίσης φοβερά ύψη. Αντιθέτως ένας τέτοιος καθηγητής έχει την ευθύνη για την καταρράκωση της ποιότητας των σπουδών στο Τμήμα και τελικά είναι ο μεγάλος χαμένος, αφού δεν εκτιμάται καν η δωρεά που κάνει στο πλήθος των εξεταζομένων! Θα ήταν προτιμότερο ένα αίτημα προς τους καθηγητές για περαιτέρω βοήθεια, περαιτέρω ενισχυτικές ώρες ακόμη και για μεταβολές στο πρόγραμμα σπουδών, ώστε να δοθεί η δυνατότητα για περιεκτικότερη και ουσιωδέστερη ενασχόληση με τα απαραίτητα ζητήματα που οφείλει να γνωρίζει ένας απόφοιτος του Τμήματος Μαθηματικών.
*Το σχόλιο σχετικά με το 10άρι -εφόσον ό ν τ ω ς είναι 10άρι- που τελικά δεν μπαίνει “επειδή μόνον ο Θεός παίρνει 10” είναι από τα ελάχιστα εύστοχα. Σαφώς και κάτι τέτοιο είναι απαράδεκτο. Όμως, ας μην ξεχνάμε ότι τέτοιες περιπτώσεις είναι εντυπωσιακά σπάνιες.
Δυστυχώς αυτά που αναφέρεις είναι αλήθεια.Ακούει όμως κανείς η έχουν κλείσει τα αυτιά τους.Γιατί αυτό γίνεται τα τελευταία χρόνια Δεν απορούν πως γίνεται ένα μάθημα να το χρωστούν πάνω από 1000 φοιτητές Φταίνε οι φοιτητές η μήπως κάτι άλλο συμβαίνει ;