“Να τη χαίρονται όσοι ακόμη την στηρίζουν στο όνομα της ελευθερίας της αγοράς και του νεοφιλελευθερισμού”
Δήλωση Γιάννη Ραγκούση, Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και Βουλευτή Β’ Πειραιά:
Άλλο ένα κεφάλαιο στη σκανδαλώδη ιστορία διαχείρισης των αποβλήτων πλοίων, έγραψε προχθές ο κ. Πλακιωτάκης στη Βουλή, μετά την κατάργηση του άρθρου 105 του ν. 4504/2017 για την απελευθέρωση της αγοράς διαχείρισης αποβλήτων πλοίων.
Με τη νέα διάταξη του άρθρου 81 στο ψηφισθέν πλέον Ν/Σ του Υπ. Ναυτιλίας «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις ανανεώνονται, για δεύτερη φορά, με απευθείας ανάθεση οι μονοπωλιακές και λήγουσες συμβάσεις λιμενικών υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων για άλλο ένα έτος (μέχρι 31.12.2022), ακόμη και αν γι’ αυτές εκκρεμούν προσφυγές στη Δικαιοσύνη, κατά παρέκκλιση κάθε εθνικής διάταξης.
Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελέγχει, υπό την απειλή κυρώσεων, τη χώρα μας, ως τη μόνη που εφαρμόζει μονοπωλιακές πρακτικές στη διαχείριση αποβλήτων, η κυβέρνηση προχωρά σε παρατάσεις συμβάσεων που νομιμοποιούν μονοπωλιακή δραστηριότητα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Τις ενέργειες αυτές επιτρέπει, βεβαίως, το ασφυκτικό πλαίσιο που ο κ. Πλακιωτάκης έχει εγκαθιδρύσει, καθώς όχι μόνο αψηφά την ευρωπαϊκή Οδηγία (352/2017) για την απελευθέρωση της αγοράς στη διαχείριση αποβλήτων πλοίων, αλλά την καταστρατηγεί συστηματικά έχοντας συγκεντρώσει στο πρόσωπό του όλες τις εποπτικές αρμοδιότητες, ώστε να εξασφαλίζει το ακαταδίωκτο σε όσους την παραβιάζουν κατάφωρα.
Αυτός ο ενορχηστρωμένος κυβερνητικός σχεδιασμός διαιώνισης της μονοπωλιακής συνθήκης, φέρνει ακόμη πιο κοντά το πρόστιμο στη χώρα μας, από την παράνομη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων σε συγκεκριμένες εταιρείες αποβλήτων.
Με απλά λόγια, ο Έλληνας φορολογούμενος θα πληρώσει το «μάρμαρο» των κυρώσεων της ΕΕ και οι εργαζόμενοι μαζί με τις τοπικές οικονομίες των παραλιμένιων δήμων της Ζώνης του Πειραιά την εκτροπή των πλοίων προς ξένα ανταγωνιστικά λιμάνια, λόγω του ανεξέλεγκτου κόστους των λιμενικών υπηρεσιών της.