Σε ατελείωτη πηγή κινδύνων για το πορτοφόλι των πολιτών έχει μετατραπεί το διαδίκτυο, με κάθε λογής απατεώνες, κλέφτες και εκβιαστές να εκμεταλλεύονται την τεχνολογία, προσπαθώντας να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματά τους, και πολλές φορές να τα καταφέρνουν. Έτσι, μια 43χρονη Χανιώτισσα είδε ξαφνικά τον τραπεζικό της λογαριασμό να γίνεται… ελαφρύτερος κατά 4.100 ευρώ και τώρα προσπαθεί μέσω των αρχών και της τράπεζάς της να τα πάρει πίσω.
Όπως ανέφερε η ίδια στο zarpanews.gr, που μεταδίδει την είδηση, προσπάθησε να μπει στην ιστοσελίδα της τράπεζάς της για να δει αν στον λογαριασμό της είχε μπει η μισθοδοσία της. Δεν είχε όμως αποθηκευμένη τη διεύθυνση και για να μπει έκανε αναζήτηση, κλικάροντας μετά σε ένα από τα αποτελέσματα που της έδειξε.
Μόνο που, απ’ ό,τι φαίνεται, το σάιτ δεν ήταν πραγματικά της τράπεζας και όταν η Χανιώτισσα έβαλε το όνομα χρήστη και τον κωδικό, μάλλον τα αποκάλυψε, εν αγνοία της, στους απατεώνες. Έπειτα από λίγη ώρα, έλαβε μήνυμα από την τράπεζα που την ενημέρωνε ότι είχε κάνει μια μεταφορά χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό στην… Ισπανία και στη συνέχεια ακόμα μια. Συνολικά πρόλαβαν να της πάρουν 4.100 ευρώ.
Η 43χρονη επικοινώνησε άμεσα με την τράπεζα και μπλόκαρε κάθε άλλη συναλλαγή, αλλά η μεταφορά των χρημάτων είχε ήδη γίνει. Στη συνέχεια απευθύνθηκε στην αστυνομία, ενώ έχει ενημερωθεί και η ισπανική τράπεζα ώστε να μην μπορεί να γίνει άλλη κίνηση με αυτά τα χρήματα.
Η ίδια μάλιστα δήλωσε ότι, ενώ περίμενε να καταθέσει στην αστυνομία, στην ουρά πίσω της υπήρχαν και άλλοι άνθρωποι με το ίδιο ακριβώς πρόβλημα – τους είχαν δηλαδή υποκλέψει τα στοιχεία του e-banking και τα χρησιμοποίησαν για να τους πάρουν χρήματα.
Ωστόσο, η διαδικασία για την επιστροφή των χρημάτων απαιτεί χρόνο, ενώ το ευτύχημα στην περίπτωση της 43χρονης ήταν ότι αντιλήφθηκε αμέσως αυτό που συνέβη. Αν καθυστερούσε, υπήρχε πολύ σοβαρή πιθανότητα τα χρήματα να είχαν κάνει φτερά οριστικά.
Επισημαίνεται ότι οι χρήστες πρέπει να αποφεύγουν να ανοίγουν mail όπου δήθεν τράπεζες ή άλλες εταιρίες τους ζητούν να “επιβεβαιώσουν τα στοιχεία” τους, να μη δίνουν ποτέ και σε κανέναν κωδικούς και ονόματα χρήστη ebanking και να προτιμούν να μπαίνουν στον λογαριασμό τους από την εφαρμογή της τράπεζάς τους κι όχι μέσω ιστοσελίδας.