Ερώτηση προς τους κ. κ. Υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών για τις επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα από την εφαρμογή της ΚΥΑ για τις παραβάσεις περί νομοθεσίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και την κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων και διοικητικές κυρώσεις, με αφορμή την επιστολή του Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας, κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου με το ΜέΡΑ25, κ. Γιώργος Λογιάδης.
Στην ερώτηση αναφέρεται:
Σε επιστολή τους ο Ενιαίος Αγροτικός Σύλλογος Ιεράπετρας αναφέρει τις άμεσες επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα από την εφαρμογή τη Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Γ5/353651/2021 ΦΕΚ 6238/Β/27-12-2021 παραβάσεις περί νομοθεσίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και την κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων και διοικητικές κυρώσεις.
Από την άνω ΚΥΑ οι περιοχές που πλήττονται άμεσα και σε μεγαλύτερο βαθμό είναι το σύνολο της νησιωτικής Ελλάδας. Επιπλέον τη δεδομένη χρονική στιγμή η παραγωγική δραστηριότητα στην Κρήτη επηρεάζεται στο μέγιστο αρνητικά.
Βασικό ζήτημα που προκύπτει από το σύνολο των παραγράφων της ΚΥΑ είναι τα ανώτερα επιτρεπτά όρια σχετικά με το βάρος μεταφερόμενων φορτίων.
Είναι βέβαιο και ξεκάθαρο από το σύνολο των μεταφορικών εταιρειών ότι αυτή η παράμετρος θα επιφέρει αύξηση ΑΜΕΣΑ στο κόστος μεταφοράς έως και 30%.
Οι λόγοι είναι :
α) ως γνωστόν η συντριπτική πλειοψηφία των ελέγχων σχετικά με το βάρος των μεταφερόμενων προϊόντων σε ΦΔΧ διενεργείται αποκλειστικά στα λιμάνια αναχώρησης.
β) Η θερμοκηπιακή Κρήτη παραγάγει το μεγαλύτερο ποσοστό σε κηπευτικά προϊόντα αυτή την περίοδο και εκατοντάδες ΦΔΧ αναχωρούν καθημερινά από τα λιμάνια της Κρήτης.
γ) η φορολογική πολιτική του Κράτους απέναντι στους αγρότες λειτουργεί ως ΒΑΣΙΚΟ αντικίνητρο για την δημιουργία νέων ομάδων παραγωγών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αδυναμία μαζικής συσκευασίας και ζύγισης των τελικών προϊόντων, πράγμα που θα διευκόλυνε κατά πολύ την διαδικασία φόρτωσης και θα υπήρχε άμεση ενημέρωση για το τελικό βάρος του μεταφερόμενου φορτίου.
δ) σύμφωνα με ενημέρωση από τις εταιρείες μεταφορών, η παραβάσεις έως τώρα στο ανώτερο όριο βάρους φορτίων κυμαίνεται στην πλειοψηφία τους έως + 0.1 – 0.3 %. επι του συνολικού επιτρεπόμενου ορίου άδειας του ΦΔΧ. Με τα έως τώρα δεδομένα το πρόστιμο σε αυτές τις περιπτώσεις ήταν σε ανεκτά όρια.
ε) με την εφαρμογή της άνω ΚΥΑ, το ύψος του προβλεπόμενου προστίματος δεν μπορεί να ενσωματωθεί στο ήδη υπάρχον κόστος μεταφοράς.
ζ) αυτό θα έχει σαν συνέπεια να μειωθούν κατά πολύ οι ποσότητες φορτώσεις ΦΔΧ και αναπόφευκτα θα αυξηθεί η τελική τιμή μεταφοράς ανά παλέτα, άρα και στο τελικό προϊόν.
ε) λαμβάνοντας επίσης υπόψιν τα κάτωθι:
-βρισκόμαστε ακόμα εν μέσω πανδημίας,
-με σημαντικές απώλειες στο εισόδημα των καταναλωτών των παραγωγών τα τελευταία δύο έτη
-σε μία άνευ προηγουμένου στην αύξηση του κόστους παραγωγής ( αύξηση τιμοκαταλόγων σε γεωργικά εφόδια και ηλεκτρική ενέργεια)
– και εξάντληση της αγοραστικής δυνατότητας των καταναλωτών.
– η εφαρμογή της ΚΥΑ θα ξεκινήσει την 27/2/2022
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
Θα παρέμβετε άμεσα αναστέλλοντας προσωρινά την εφαρμογή της ΚΥΑ;