Η τοποθέτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου για το ν/σ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών
Αποκαλύπτοντας τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης πραγματοποίησε την πρώτη τοποθέτησή του στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, για το ν/σ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τις «Αυτόκλητες Προτάσεις».
Ξεκινώντας την τοποθέτηση, ο Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε ότι και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, υπηρετεί πιστά το σχέδιο της Κυβέρνησης Μητσοτάκη που πυροδοτεί τις ανισότητες μεταξύ των επιχειρήσεων (όπως ο νόμος για τα κόκκινα δάνεια, το σχέδιο «Ηρακλής», κ.α.) και στοχεύει στην ενίσχυση συγκεκριμένων συμφερόντων που λυμαίνονται τον δημόσιο πλούτο και την δημόσια περιουσία. «Το νομοσχέδιό σας εισάγει στην ελληνική έννομη τάξη την εξής αδιανόητη, εξωφρενική ιδέα: Η δημόσια περιουσία και τα δημόσια οικονομικά στο μέλλον, θα ορίζονται από τις ιδέες και την πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Επί της ουσίας, δίνετε την δυνατότητα σε οποιαδήποτε φορέα του ιδιωτικού τομέα ενδιαφέρεται για οποιοδήποτε τμήμα της δημόσιας περιουσίας, να καταθέτει μια πρόταση και η Κυβέρνηση, χωρίς κανένα κριτήριο ρητά διατυπωμένο στο νόμο, να εντάσσει αυτή την πρόταση στον σχεδιασμό της, να δεσμεύει πόρους και να το δημοπρατεί είτε ως ΣΔΙΤ, είτε ως δημόσιο έργο.». Και συνέχισε: «Ο νόμος δεν σέβεται την αρχή της ίσης μεταχείρισης, ούτε έμμεσα, γιατί είναι προφανές ότι ο ιδιώτης που έχει μελετήσει και ωριμάσει ένα έργο πάνω από 200 εκατ. ευρώ έχει τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ούτε και άμεσα, αφού ο ίδιος ο νόμος δίνει δικαιώματα αποζημίωσης στον ιδιώτη που έχει εκκινήσει την πρόταση. Αν το έργο δεν το πάρει αυτός που το πρότεινε εξ αρχής, θα πρέπει και να τον πληρώσουμε από πάνω.».
Τονίζοντας ότι το σημερινό νομοσχέδιο παραβιάζει τις οδηγίες σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις και τις συμβάσεις παραχώρησης, οπότε και κάθε έργο που θα γίνει είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταπέσει στο ΣτΕ με την πρώτη προσφυγή, ο Χάρης Μαμουλάκης καυτηρίασε την στάση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, λέγοντας: «Ο κ. Υπουργός θέλει να εισάγει στην ελληνική έννομη τάξη το εργαλείο των unsolicited proposals, των αυτόκλητων προτάσεων και ως βασικό παράδειγμα έργου υποδομών που θα υλοποιηθεί με αυτό το καθεστώς, αποτελούσε για τον ίδιο η εκμετάλλευση της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο. Μάλιστα, κατά ειρωνικό τρόπο, συστηματικά έλεγε ότι το Καζαντζάκης δεν πρέπει να γίνει το νέο Ελληνικό της χώρας και να μείνει ανεκμετάλλευτο. Σήμερα, που η επένδυση του Ελληνικού καταρρέει και που είναι σαφές πλέον ότι το μοντέλο ανάπτυξης που το Ελληνικό εξέφραζε για μια δεκαετία είναι καταδικασμένο σε αποτυχία, ο Υπουργός φέρνει ένα νόμο και προσπαθεί να γενικεύσει την εμπειρία του Ελληνικού ως μοντέλο διαχείρισης, τόσο της δημόσιας περιουσίας, όσο και των δημόσιων οικονομικών.».
Στη συνέχεια, ο Χάρης Μαμουλάκης παρουσίασε τα επιχειρήματα με τα οποία αποδεικνύεται ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι ένα «τερατούργημα πολυτελείας», ένα όχημα ειδικού σκοπού με στόχο την διοχέτευση των πόρων και των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης σε συγκεκριμένα συμφέροντα. Τόνισε επίσης ότι με τον συγκεκριμένο νόμο, η Πολιτεία απεμπολεί την μέριμνα για τον δημόσιο σχεδιασμό στο πεδίο των μεγάλων δημόσιων έργων και της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, προκαλεί τεράστιους δημοσιονομικούς κινδύνους (καθώς δεν υπάρχει κανένας δημοσιονομικός φραγμός στο πόσα ΣΔΙΤ θα προτείνουν οι ιδιώτες και θα επιβαρύνουν το δημόσιο ταμείο τα χρόνια που έρχονται), καθώς και ότι η Κυβέρνηση σκοπεύει να χρησιμοποιήσει αυτό το εργαλείο για να «κλέψει» από τοπικές κοινωνίες και από φορείς του Δημοσίου, τμήματα της ακίνητης περιουσίας τους για να ικανοποιήσει τις ορέξεις του όποιου ιδιώτη και κατέληξε: «Θα συμφωνήσω όμως σε ένα σημείο με τον κύριο Υπουργό. Πράγματι, η έκταση του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης δεν πρέπει να γίνει το νέο Ελληνικό. Ή, για την ακρίβεια, την έκταση του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης δεν θα σας αφήσουμε να την κάνετε το νέο Ελληνικό!».