Η τοποθέτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χάρη Μαμουλάκη, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών
Με αναφορές σε όλα τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη, ως Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για την κύρωση διακρατικών συμφωνιών αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ της Ελλάδας και της Μαλαισίας, της Ινδίας, του Μαυρικίου, της Κένυας και της Ρουάντα.
Ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, αναφέρθηκε – εκτός από τα σημεία των σχεδίου νόμου – και στην πανδημία, την ακρίβεια, την κρίση στην Ουκρανία, το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και στην Κρήτη και την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς, του Προαστιακού Ηρακλείου, που θα ενώνει το αεροδρόμιο Καστελλίου με την πόλη του Ηρακλείου.
«Πολύ δύσκολη η συγκυρία, ο πόλεμος είναι προ των πυλών, η πόρτα του φρενοκομείου έχει ανοίξει και σίγουρα η στάση της Ελληνικής Πολιτείας θα πρέπει να είναι πιο σοβαρή, πιο σταθερή και τεκμηριωμένη» είπε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης αναφορικά με τα τελευταία γεγονότα στην κρίση μεταξύ Ρωσίας – Ουκρανίας, ενώ μιλώντας για την ακρίβεια που μαστίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις, τόνισε: «Η ακρίβεια φέρνει τα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις σε απόγνωση. Σωρεύονται δυσθεώρητα ποσά στους λογαριασμούς της ΔΕΗ και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να πληρωθούν. Φαντάζεστε τι θα συμβεί σε μερικούς μήνες; Η Κυβέρνηση έχει κάνει πολλά και σοβαρά δομικά λάθη. Όπως στη ΔΕΗ, όπου έσπευσε δια του ακριβοπληρωμένου Προέδρου της, θυμίζω 360.000 ευρώ τον χρόνο μας κοστίζει όταν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ αμείβεται με 400.000 ετησίως, προχώρησε σε μια κίνηση τραπεζικού δανεισμού, με υποθήκη την ρήτρα παραγωγής ρεύματος από μη ρυπογόνες πηγές. Εξ ου και ο εγκλωβισμός, όπου δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, όπως κάνουν άλλες χώρες, στην αξιοποίηση αυτού του μαξιλαριού ασφαλείας, αυτή την τόσο κρίσιμη χρονική στιγμή.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε επίσης ότι με την ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική σε μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων, υπάρχει δυσαρέσκεια από την πλευρά των Βρυξελλών σε τρία βασικά θέματα:
1) Στο θέμα ελευθερίας του τύπου, όπου η ταχύτατη Ορμπανοποίηση της χώρας μας δεν τιμά κανέναν και σίγουρα δεν συνάδει με τους όρους της ελευθεροτυπίας.
2) Στο θέμα της Δικαιοσύνης, όπου σε λίγες εβδομάδες, η χώρα μας αναμένεται να διασυρθεί διότι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα παραστεί Δικαστής η οποία έχει δεχθεί δίωξη σε πολιτικό επίπεδο από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη.
3) Στο θέμα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπου η Κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να εκμεταλλευτεί τους πόρους του με κριτήρια αλλότρια από τα ενδεδειγμένα και ειδικότερα, με μόνο γνώμονα να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα και να ευνοηθούν έτι περαιτέρω από το πακέτο των 12 δισ δανείων και των 18 δισ επιδοτήσεων. «Φέρνετε αύριο στη Βουλή το νομοσχέδιο περί προτάσεων καινοτομίας με πραγματικό στόχο να περιορίσετε τον ανταγωνισμό και να ευνοηθούν συγκεκριμένες εταιρείες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Ένα σχέδιο νόμου σε συνέχεια, του σχεδίου της Επιτροπής Πισσαρίδη και των νομοσχεδίων για τα κόκκινα δάνεια, το σχέδιο Ηρακλής, κλπ, ένα sequel ταινίας τρόμου με έναν και μόνο στόχο: Να κατευθυνθούν όλοι οι πόροι στους λίγους και εκλεκτούς «φίλους» σας. Θα μας βρείτε απέναντι! Κι εμάς, και την Ε.Ε.». Έκανε επίσης αναφορά στις προκλητικές ενισχύσεις συγκεκριμένων εταιρειών, όπως της Fraport που από την Ελλάδα απαίτησε και έλαβε αποζημίωση 177 εκ. ευρώ, χωρίς καμία διαπραγμάτευση, όταν η ίδια εταιρεία στην Τουρκία, για το αεροδρόμιο της Αττάλεια, πήρε υπο-δεκαπλάσιο ποσό. Τόνισε επίσης ότι και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ολλανδία, την Ιταλία και την Γερμανία, ενισχύθηκαν οι εταιρείες αερομεταφορών, αλλά το Δημόσιο αυτών των χωρών έλαβε αντισταθμίσματα. Στην Ελλάδα, όχι.
Κλείνοντας την ομιλία του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην Κρήτη και το αεροδρόμιο Καστελλίου, επαναφέροντας την αναγκαιότητα, τόσο να επιταχυνθούν οι διαδικασίες κατασκευής του, όσο και να μην χάσει η χώρα μας την ευκαιρία δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς, του Προαστιακού Ηρακλείου, που θα ενώνει το νέο αεροδρόμιο με την πόλη του Ηρακλείου. «Τρία νέα αεροδρόμια κατασκευάζονται σήμερα στην Ευρώπη: Στην Τουλούζ της Γαλλίας, το Φάρο της Πορτογαλίας και την Κατάνια της Ιταλίας. Και στα τρία, υπάρχει πρόβλεψη σύνδεσης με μέσα σταθερής τροχιάς, για να δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτης της οικονομικής μεταφοράς. Γιατί όχι και στο Ηράκλειο;» αναρωτήθηκε ο Χάρης Μαμουλάκης.