Η άγνωστη εταιρεία ABACUS που διαφημίζει μπαρ και τάζει χρήματα και ο εκλογικός αναλυτής που ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής με το Ποτάμι
Μια εντόνως αμφιλεγόμενη δημοσκόπηση που προβλήθηκε στο δελτίο του καναλιού Alpha έχει αποτελέσει τις τελευταίες ώρες επίκεντρο έντονης κριτικής. Τόσο τα πρώτα σχόλια στα social media όσο και η αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης μιλούν για μια ελαχίστου κύρους δημοσκόπηση, με τα πυρά να εκτοξεύονται τόσο κατά της εταιρείας όσο και κατά του καναλιού που έκανε δεκτή μια τέτοια έρευνα.
Μεταξύ άλλων η δημοσκοπική εταιρεία δίνει προβάδισμα 14,5 μονάδων στη ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ οριακά ισοψηφούν, ενώ το ΜέΡΑ25 μένει εκτός Βουλής.
«Μια πρωτοεμφανιζόμενη δημοσκοπική εταιρεία και ένας πρώην πολιτευτής με το Ποτάμι», με σκοπό να «συνεχίσουν το γνωστό έργο της δημοσκοπικής περίθαλψης των κυβερνητικών τραυμάτων», βλέπει η πρώτη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, που δόθηκε στη δημοσιότητα το απόγευμα της Τετάρτης από το γραφείο Τύπου της Κουμουνδούρου.
Πολλά είναι τα σχόλια για την αξιοπιστία της εν λόγω εταιρείας, μεταξύ άλλων και αυτό του δημοσιογράφου Χρήστου Αβραμίδη.
Alpha βγάζει έρευνα που το ΠΑΣΟΚ φτάνει τον ΣΥΡΙΖΑ & το ΜΕΡΑ βγαίνει εκτός Βουλής.
Η εταιρεία; ABACUS
Δείτε εδώ γελοία κατάσταση.
Post με μπύρες, «Γεια σας κορίτσια», ορθογραφικά λάθη, 2-4 like στα post, κάνουν like στα post τους σαν μπούμερ και τάζουν επιταγές σε σούπερ μάρκετ. pic.twitter.com/Y4D2sPAhd5— Chris Avramidis (@chris_avramidis) January 26, 2022
Το περιεχόμενο της εταιρείας στο διαδίκτυο παραπέμπει σε μια εταιρεία που σε καμία περίπτωση δεν θα αποτελούσε αξιόπιστο συνεργάτη για την εκτίμηση των πολιτικών τάσεων, πόσο μάλλον για έρευνα σε μερικά από τα τόσο ευαίσθητα και κρίσιμα για την κοινωνία θέματα των τελευταίων ημερών.
Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα που παραμένει είναι γιατί ένα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλι επέτρεψε να βγει στον τηλεοπτικό αέρα μια τέτοια έρευνα, που ακόμα και κατευθυνόμενη να μην ήταν, διεξάγεται από μια εταιρεία με μηδενική εμπειρία σε τέτοια θέματα, ενώ το δείγμα της μετά βίας ξεπερνά τις 300 τηλεφωνικές επικοινωνίες.
Για πλήγμα στο κύρος του καναλιού κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του, κατηγορώντας το κανάλι πως βρίσκεται υπό την έντονη επιρροή του μηχανισμού Μητσοτάκη και αδυνατεί ακόμα και να τηρήσει τα προσχήματα.
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ο πανικός του Μητσοτάκη δεν κρύβεται – Το ίδιο και η επιρροή του στα ΜΜΕ
Την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία προκάλεσε δημοσκόπηση που προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Πρόκειται για την άγνωστη εταιρεία ABACUS, με τα ευρήματα να τα παρουσιάζει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με το Ποτάμι, Γιάννης Κωνσταντινίδης.
Η ανακοίνωση της Κουμουνδούρου έχει ως εξής:
«Ο πανικός του κ. Μητσοτάκη είναι γνωστός και δεν κρύβεται. Το ίδιο και η επιρροή του στα ΜΜΕ.
Είχαμε όμως την αίσθηση ότι στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha θα κρατούσαν τουλάχιστον τα προσχήματα και θα προστάτευαν το κύρος του καναλιού. Πέσαμε έξω.
Τη μέρα που η Αττική και αρκετές περιοχές της πατρίδας μας μετρούν ακόμη τις πληγές τους και η χώρα καταγράφει ένα ακόμη αρνητικό ρεκόρ με 118 θανάτους, έκριναν σκόπιμο να επιστρατεύσουν πρωτοεμφανιζόμενη δημοσκοπική εταιρεία και έναν πρώην πολιτευτή στο Ποτάμι, για να συνεχίσουν το γνωστό έργο της δημοσκοπικής περίθαλψης των κυβερνητικών τραυμάτων.
Μόνο που όλο αυτό άρχισε πια να γίνεται κουραστικό και γυρνάει μπούμερανγκ.
Οι πολίτες τους έχουν πάρει χαμπάρι».
Δημοσκόπηση Alpha -Η άγνωστη Abacus που διαφημίζει μπαρ και τάζει χρήματα
Και ξαφνικά εμφανίστηκε από το πουθενά η παντελώς άγνωστη δημοσκοπική εταιρεία Abacus Research να δώσει χείρα βοηθείας στην κυβέρνηση Μητσοτάκη που θάφτηκε στα χιόνια της κακοκαιρίας. Η δημοσκόπηση που προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha μεταξύ άλλων βγάζει μπροστά τη ΝΔ με 14,5%.
Ποια είναι η όμως η Abacus Research; Σύμφωνα με την ταυτότητα στην ιστοσελίδα της, εδρεύει στους Αμπελόκηπους, ενώ αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι διαθέτει λογαριασμό email στη Google.
Σύμφωνα με ανάλυση της Αυγής:
Την ίδια στιγμή τα στοιχεία που έχει δώσει στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο είναι ολίγον μπαγιάτικα, καθώς παραπέμπει σε ανύπαρκτη ιστοσελίδα.
Παράλληλα τάζει αμοιβή σε όσους συμμετέχουν στις έρευνές της. «Σας ενδιαφέρει να παίρνετε μέρος σε έρευνες με αμοιβή; Μπορούμε να σας ειδοποιούμε είτε τηλεφωνικά είτε μέσω διαδικτύου. Έναντι της συμμετοχής σας θα υπάρχει κάθε φορά κάποια αμοιβή, είτε σε ηλεκτρονική επιταγή από σουπερμάρκετ, είτε σε χρήματα σε κάποιον λογαριασμό σας. Το ύψος της αμοιβής θα είναι διαφορετικό ανάλογα με την διάρκεια του ερωτηματολογίου. Θα μπορείτε να συμμετέχετε σε περισσότερες έρευνες, μετά από πρόσκλησή μας. Δεν παίρνετε κάποια δέσμευση, δεν θα είναι με κάποιον τρόπο υποχρεωτικό για σας να λάβετε μέρος όταν σας στείλουμε κάποια πρόσκληση. Κάθε φορά μπορείτε να επιλέγετε αν θα απαντήσετε στην συγκεκριμένη έρευνα και να πάρετε την αμοιβή ή όχι» αναφέρει στην ιστοσελίδα σας.
Ωστόσο, η συνέχεια είναι ακόμα πιο απολαυστική. Ο λογαριασμός που διαθέτει στο Facebook προχωρά σε διάφορες περίεργες αναρτήσεις. Από διαφημιστικές δημοσιεύσεις με μπύρες σε μπαρ, σε ανορθόγραφα κείμενα στα οποία κάνει η ίδια like και σε post με φράσεις όπως «γεια σας κορίτσια».
Συνεπώς το σχόλιο του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ «οι πολίτες τους έχουν πάρει χαμπάρι» είναι άκρως εύστοχο για την τραγελαφική κατάσταση.