Στη Βουλή η καταγγελία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ) από τους Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου
Τις ολέθριες συνέπειες που έχει η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, να παραχωρήσει στην τουρκική πλευρά εξ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο Ελλάδας – Τουρκίας, αναδεικνύουν με Αναφορά προς τον υπεύθυνο Υπουργό ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με τη συνυπογραφή των Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και Νίκου Ηγουμενίδη, καταθέτοντας την επιστολή – καταγγελία του Προέδρου της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος – Ο.Φ.Α.Ε. Απόστολου Κενανίδη.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην επιστολή, το Υπουργείο παραχώρησε όλα όσα ζήτησε η πλευρά της Τουρκίας σε ποσοστώσεις στο θέμα των διελεύσεων φορτηγών και επιπρόσθετα, χορήγησε 11.000 επιπλέον άδειες για το επόμενο έτος καθώς και 20.000 επιπλέον τράνζιτ άδειες, χωρίς τέλη, από τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει απώλειες της τάξης των 2.000.000 ευρώ ετησίως. Τονίζεται επίσης, μεταξύ άλλων, ότι ανάλογη τακτική υλοποιείται και με άλλες χώρες – κυρίως βαλκανικές – οπότε είναι φανερό ότι η ακολουθούμενη πολιτική οδηγεί τον κλάδο στην εξαθλίωση και την ανεργία.
Οι Βουλευτές καλούν τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να δώσει εξηγήσεις στις καταγγελίες της Ομοσπονδίας.
Η επιστολή – καταγγελία του Προέδρου της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος – Ο.Φ.Α.Ε. Απόστολου Κενανίδη
Ντροπή κ. Καραμανλή
Του Απόστολου Κενανίδη,
προέδρου Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ)
Για άλλη μια φορά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά από διμερή συνεργασία και διαπραγματεύσεις που διεξήγαγαν διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου, παραχώρησε χωρίς δισταγμό όσα ζήτησε η Τουρκία σε ποσοστώσεις στο θέμα των διελεύσεων φορτηγών. Και δεν είναι μόνο αυτό: Επιπρόσθετα τους χορηγήθηκαν και «χριστουγεννιάτικα δωράκια» χωρίς καν να το ζητήσουν οι ίδιοι, αφού τους χαρίστηκαν 11.000 επιπλέον άδειες για το επόμενο έτος καθώς και άλλο «ένα δωράκι» 20.000 επιπλέον τράνζιτ άδειες, χωρίς τέλη, από τις οποίες και μόνο το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει απώλειες της τάξης των 2.000.000 ευρώ ετησίως. Και το σημαντικότερο: Παρότι εδώ και πολλά χρόνια οι κυβερνήσεις τηρούσαν έστω και στο ελάχιστο, την σχέση αμοιβαιότητας, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου -παρά τις αντιδράσεις των Ελλήνων μεταφορέων ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα της τουρκικής πλευράς, παραχωρώντας στους Τούρκους εξ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο Ελλάδας – Τουρκίας με τις άδειες, καταργώντας την αρχή της αμοιβαιότητας και προσχωρώντας στη λογική της τουρκικής πλευράς «τα δικά μου δικά μου και τα δικά σας πάλι δικά μου».
Παρά τις διαμαρτυρίες μας ότι υπάρχουν διαθέσιμα φορτηγά ελληνικών συμφερόντων και μάλιστα με ανταγωνιστικά κοστολόγια, αφαίρεσαν από όλους εμάς τους Έλληνες μεταφορείς το μεταφορικό έργο παραδίδοντάς το σε τουρκικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.
Δεν τηρήθηκε η σχέση αμοιβαιότητας που πρέπει να χαρακτηρίζει κάθε διμερή διαπραγμάτευση. Κι από 1:10 σήμερα, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παραχώρησε τη δυνατότητα να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο αυτή η διαφορά, αδιαφορώντας εάν θα εκτοπιστούμε τελικά από τη συγκεκριμένη μεταφορική αγορά.
Στις αόριστες και αβάσιμες δικαιολογίες ότι είμαστε δήθεν ακριβότεροι, αποδείξαμε την αλήθεια καταθέτοντας τις φορτωτικές μας. Στη νέα δικαιολογία που προβλήθηκε, δηλαδή στην… έλλειψη ενδιαφερόμενων Ελλήνων μεταφορέων για τη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, υποστηρίξαμε ότι εάν διασφαλιστεί μέσα
από διμερείς συμφωνίες σταθερή ροή εργασίας και ανταγωνιστικοί όροι μεταφοράς, είναι βέβαιο ότι ακόμη περισσότεροι Έλληνες μεταφορείς πρόκειται να εκδηλώσουν σταθερά την προτίμησή τους στα δρομολόγια με την Τουρκία.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου περιορίστηκε να μας ενημερώσει για τις ειλημμένες αποφάσεις της, με το βλέμμα στις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, χωρίς προηγουμένως να ακούσει τους ίδιους τους μεταφορείς που εκπροσωπούμε. Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι αυτό που υλοποιείται τώρα με την Τουρκία αποφασίστηκε και με άλλες χώρες -κυρίως βαλκανικές- με αντίστοιχες διμερείς συμφωνίες και συνεργασίες- είναι φανερό ότι η ακολουθούμενη πολιτική όχι μόνο δεν είναι υποστηρικτική απέναντι στους μεταφορείς αλλά τους οδηγεί σε εξαθλίωση και στην ανεργία.
Η αδιαφορία για την τύχη των αυτοκινητιστών είναι πλέον φανερή. Το μαρτυρούν η διαχρονική απουσία κινήτρων για την οργάνωση των μεταφορέων σε ευρύτερα και βιώσιμα οικονομικά σχήματα, η συντήρηση του καθεστώτος των ΙΜΕ-ΕΠΕ, οι συνεχείς φορολογικές και άλλες επιβαρύνσεις μας. Σ αυτά πρέπει να προσθέσουμε την απουσία θετικών πολιτικών ενίσχυσης του επαγγέλματός μας, όπως, ενδεικτικά, η έλλειψη επιδοτήσεων διοδίων και καυσίμων, η απουσία επιδοτήσεων για αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ε.Ε..
Το κυριότερο όμως είναι η απουσία ουσιαστικών ελέγχων των βαλκάνιων μεταφορέων που κατ’ αποτέλεσμα συντηρεί και ενισχύει τον αθέμιτο σε βάρος μας ανταγωνισμό. Περιμένουμε ακόμα απαντήσεις γιατί δεν ελέγχονται οι παραβάσεις στη μεταφορά, η τήρηση του καμποτάζ, οι φορτωτικές, οι υπερτιμολογήσεις στα ξένα φορτηγά κ.λπ. Παρότι εδώ και χρόνια έχουν δημιουργηθεί σχετικές επιτροπές για να προωθήσουν μέτρα ουσιαστικού ελέγχου, όπως σε όλες τις άλλες χώρες της Ε.Ε. και έχουν εκπονηθεί προσχέδια νόμων, τίποτα δεν έχει μέχρι τώρα υλοποιηθεί ενώ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αγνοεί ακόμη και τις υποσχέσεις που έδωσε στους ίδιους τους κυβερνητικούς βουλευτές τα τελευταία 2,5 χρόνια.
Οι αυτοκινητιστές οφείλουν άμεσα να συζητήσουν στις συνελεύσεις των σωματείων τους όλα τα παραπάνω προβλήματα, να αξιολογήσουν την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, η οποία οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό των μικρομεσαίων ελληνικών στόλων φορτηγών διεθνούς εμπορευματικής μεταφοράς και να προχωρήσουν στη λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση της κρίσιμης αυτής κατάστασης, με τρόπο συλλογικό. Είναι θέμα επιβίωσης τους!